clomid en pregnyl?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door catlady, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    #1 catlady, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt: 12 jan 2015
    Vandaag hadden we een tweede afspraak bij de fertiliteitskliniek.

nu willen ze mij aan de clomid en pregnyl hebben en dat ik halverwege de cyclus terugkom voor de rijping van mijn eitjes.

Nu heb ik nooit eerder clomid gehad. Ik dacht dat je eerst clomid zou krijgen en als dat niet zou werken er pas verdere stappen zou worden gemaakt.

Eigenlijk wou de kliniek gelijk met IUI beginnen had ik het idee. Ik hrb aangegeven dat we daar nog niet klaar voor zijn.

we zijn dan wel 2 jaar bezig ik vind het nu toch wel snel gaan.

Wat zouden julie doen eerst aanrotn met clomid of gelijk clomid+pregnyl en cyclus moderatie?

Wij staan in dubio we hebben het gevoel dat we eerst gewoon declomid 50mg willen proberen

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet zelf aangeven wat je wil. Zijn jullie er nog niet klaar voor, dan gewoon zeggen dat je het eerst alleen met de Clomid wil proberen. Wij kregen ook meteen een IUI-indicatie, vanwege een slechtere zaadkwaliteit. Wij hebben er voor gekozen om het eerst alleen met Clomid te proberen. Na een halfjaar zijn we overgestapt op IUI.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Goed aangeven wat je wilt meis! Als jullie alleen chlomid willen, daarom vragen! Je eigen gevoel is hierin belangrijk!!

Ik zou wel vragen of ze je cyclus monitoren met gebruik er van.. dan weet je meteen of het (goed) zijn werk doet (En geen overstimulatie enzo) :)

4. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb het idee dat de klniek welke een prive kliniek is in het nieuwe jaar behoorlijk wat geld wil verdienen.

ik ga vragen of de gp de monitoring kan doen heb meer vertrouwen in onze huisarts.

zet ons wel op de wachtlijst voor het publieke systeem dat duurtnog een jaar hopelijk is het tegen die tijd wel raak met clomid

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier in Nederland krijg je meestal inwendige echo's als je bezig bent met hormoonmedicatie. Op die manier kan gevolgd worden hoe je lichaam op de hormonen reageert, of er een eisprong aan zit te komen of dat je juist te heftig reageert. Die controles worden door de gynaecoloog gedaan, evenals het uitschrijven en aanpassen van de medicatie. De gyn bepaalt samen met jou ook welke behandelingen gedaan worden, enz.

Ik neem aan dat je huisarts geen echo-apparaat heeft. En een huisarts heeft ook te weinig kennis op het vlak van vruchtbaarheid en behandelingen. Dus alleen bij de huisarts op controle, zal in de praktijk niet werken, ben ik bang...

6. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Morgen neem ik contact op met de gp.
    wij zitten bij een gp speciaal voor vrouwen .Zal vragen of zij de monitoring kunnen doen. Heb idd begrepen dat vooral de 1ste cyclus monitoring nodig heeft.

Heb het idee omdat het een prive kliniek is ze echt proberen te verkopenen winst te maken. De kliniek wou ons dus al naar IUI hebben kosten 2200 euro en krijg er geen cent voor van de ziektenkostenverzekering.

Hoop dat de gp ons kan begeleiden. Ze hebben daar een gynacoloog iig.

7. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom krijg je de iui niet vergoed? Bij mij zit dat gewoon in de basisverzekering

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Laub Ze woont in Ierland. ;)

Catlady Hier werd elke cyclus met hormoonmedicatie gevolgd, dus niet alleen de eerste. Maar dat verschilt nogal eens per ziekenhuis.

9. Laub

Laub Actief lid

17 okt 2014
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaah duidelijk :D

10. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Je hebt hier een publiek systeem en een prive systeem. Wachttijd bij public is minstens een jaar. Prive systeem een aantal weken.

Dat is de reden dat we naar een prive kliniek zijn gegaan.

Het gaat hier net iets anders als in NL maar is best goed geregeld.

Deel Deze Pagina