Draagdoek/draagzak ik kom er niet uit

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jackie87, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    In juli ben ik uitgerekend van ons derde kindje. Ik wil graag een draagdoek/zak aanschaffen. Bij mijn tweede kindje had ik een doek geleend. Heerlijk vond ik het om mijn handen vrij te hebben voor mijn peuter en de baby niet weg te hoeven leggen. Alleen vond ik het knopen soms wel een gedoe. Als het niet lekker zat kon ik weer opnieuw beginnen. Dus na 3 maanden dacht ik regelmatig; laat maar.
    Daarom dacht ik nu aan een draagzak. Maar welke? En kan dat ook gewoon met een newborn? En is het überhaupt wel te doen midden in de zomer, is dat niet veel te heet?
    Ik zie door de bomen het bos niet meer en is zoveel keus, help! :oops:

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik zou gaan voor een draagzak. Tegenwoordig wordt er heel veel nadruk gelegd op ergonomisch maar het is niet bewezen dat kindjes van dragen iets overhouden als de draagzak niet volledig ergonomisch is zoals de meesten het willen zien.
    Wat ik je wel aanraad is te gaan proberen in een winkel wat zit bij jou en je vriend/man lekker en wat lijkt je fijn. Daarbij zou ik wel voor een duurdere gaan die een langere periode meekan.
    Ik had eerst een draagzak tot 9 kilo maar daarna alsnog een duurdere gekocht om na de 9 kilo ook te kunnen dragen.
    Ik hoor veel goede verhalen over tula.
    Ik heb zelf de Stokke draagzak die kan eerst op de buik en later kan er een rugdrager gebruikt worden.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een draagzak kan prima. Er zijn verscheidene die vanaf maat 56 kunnen. Een enkele ook al eerder.
    Zelf heb ik de marsupi, die kan wel vanaf maat 50. Heel simpel te gebruiken met klittenband. Helaas is hij maar t/m maat 68 te gebruiken en groeit m’n dochter van 4,5 maand er al bijna uit.

Let erop dat op veel draagzakken een gewicht staat, maar dat is het geteste gewicht, hoe lang een draagzak te gebruiken is hangt af van de broekmaat.
    Opties vanaf maat 56 zijn bijv:
    Tula free to grow
    Isara baby
    Kokadi baby
    Emeibaby
    Maar er is zoveel keus.
    De beste manier om erachter te komen wat voor jou werkt is te passen, dan kan in een winkel (bijv dragenenzo in weert of musjes in Groningen) of bij een consulent.

Wat betreft het ergonomisch dragen, er is idd niet bewezen dat voor gezonde kindjes het kwaad kan jn een niet ergonomische draagzak te dragen, maar zowel voor ouder als kind is een goed passende ergonomische draagzak fijner.

suus1983, Jackie87, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben fan van de ergobaby adapt! Heb ook een draagdoek maar vond t knopen niet zo handig.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik had een bondolino. Heel fijne draagzak, van draagdoekstof gemaakt. Gaat met een brede en stevige klittenband om je middel. Kindje erin en de banden gaan over je schouders en knoop je dan wel vast. Ik had mijn zoon er altijd binnen een minuut in.
    Hij is ook geschikt voor een newborn (zonder dat je een extra insert oid erbij moet kopen.) en hij is ergonomisch.

Jackie87 vindt dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik zou wachten tot je baby er is.
    Mijn zoontje vond een draagzak helemaal niks (heb de tula geprobeerd) maar draagdoeken vond hij dan wel weer fijn.
    Bij tula heb je ook een infant insert en die is ook vanaf maat 56 te gebruiken in elke tula.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier fan van tula. Free to grow ❤️

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Bedankt allemaal! Ik denk dat ik voor de tula free to grow ga :)

Deel Deze Pagina