Goedenavond, Nog niet echt een idee waarom ik het schrijf, ik denk vooral om er achter te komen hoe jullie het zouden doen, of er mee om zouden gaan.. Het volgende.. Onze buren hebben nog de keuze gemaakt dit jaar op vakantie te gaan, wat uiteraard heel fijn is voor ze. Nu zou hun (schoon)mams de post en het belangrijkste, de 2 poezen en 4 kittens van toen 1,5 week verzorgen. Tot op de dag dat ze zouden vertrekken.. Toen kwam onverwacht de vraag of wij dat wouden doen, want voor schoonmams was het lastig. Naja best dachten wij, we kunnen ook niet weigeren, anders gaat óf de vakantie niet door, óf de kittens hebben geen zorg. Ze zouden 3 weken weg blijven, en alles voldoende hebben voor de katten. Nu de situatie, de katten moeten 24/7 in een schuurtje zitten van 4 m2, zonder open ramen, mogen niet de woning in en niet naar buiten. Ondanks dat ik de kattenbak met regelmaat verschoon, hangt er een zeer vieze lucht. Tevens zitten de kittens onder de vlooien. Hier contact over gehad, dat ze tegen vlooien én wormen behandeld moeten worden. Hier zou nader contact over worden opgenomen met ons, dit was zondag, maar tot op heden geen nader bericht. Reactie komt er ook verder weinig op andere dingen. Nu zou je zeggen, waarom niet zelf halen, en dan geld later terug krijgen? Nou het blijkt nu, dat er behoorlijke schulden zijn, en wij niet verwachten het geld ooit terug te zien.. En gezien wij op dit moment nog met dubbele lasten zitten (2 woningen) kunnen wij ook niet 1,2,3 zeggen van goh laten wij dat allemaal maar voor ze betalen. Tevens is het voer er bijna door, want ook de kittens eten ondertussen mee, en nu gaat het dus een stuk sneller. Waarover we ze ook berichten, dat schoonmams eventueel toch wat moet gaan brengen voor de beestjes.. Maar vervolgens hoor je alleen dat ze minstens 5 dagen langer weg blijven. Het doet mij gewoon pijn om beestjes zo onder vlooien te zien, in zo'n klein warm en benauwd hokje.. Als je dieren hebt/aanschaft vind ik dat je ook de verantwoordelijkheid moet nemen over ze, en niet denken "ach de buren moeten zich er maar mee redden". Als ik wist dat ik geld terug kreeg had ik allang spul gehaald.. Maarja dat is voor mij niet mogelijk om voor nog eens 4 kittens en 2 volwassen poezen te zorgen op het gebied van aanschaf van anti-vlo, anti-worm, voer etc, want vind het al prijzig zat voor m'n eigen kat en hond.. Wat hadden jullie gedaan in zo'n gelijke situatie? Zoals app/sms heeft weinig nut want antwoord erop krijg je niet en bellen doen ze liever niet ivm kosten.. Sorry voor het, voor sommige misschien zeur verhaal, maar ik heb zo te doen met de diertjes...
Kun je hiervoor misschien de dierenambulance bellen en dat zij dan de rekening naar je buren toe sturen? Weet niet of dit kan, maar kwam als eerste in me op.
Zielig ze hebben de kittens gewoon bij jullie gedumpt. Ik zou ze de gelegenheid bieden om nog voor voer en zo te zorgen zo niet dan de dierenambulance ofzo bellen. Dan wordt er in ieder geval goed voor beestjes gezorgd en komen ze waarschijnlijk beter terecht dan nu.
Eerlijk? Ik zou een sms sturen met in het kort bovenstaand verhaal / of leugentje om bestwil: je hebt zelf iets geboekt met de melding dat je de sleutels bij schoonma in de brievenbus gaat posten, en dit ook doen. Smerige uitvreters. Bah.
Ik zou zelf aangeven dat de situatie zo onhoudbaar en absoluut niet diervriendelijk is: dat ze het nu laten oplossen door schoonmoeder of dat je anders de dierenambulance/dierenpolitie inschakelt. Arme beestjes, zeker met deze temperaturen!
Ooh m'n hart zou breken, ben een echte poezenliefhebber. Die mensen zijn niet bekwaam katten te houden. Misschien eens de dierenarts opbellen en de casus voorleggen? Wellicht hebben ze advies voor je?
Dit kan toch niet? Wat zijn dit voor mensen? Als de dierenambulance ze mee zou nemen zou dat alleen maar volkomen terecht zijn! Wel op vakantie kunnen, maar niet de zorg voor je huisdieren kunnen betalen. Wie gaat er nou op vakantie als je net een nestje kittens hebt? Ik heb er geen goed woord voor over, beestjes onder vlooien in een schuurtje, met deze temperaturen.. Wat hebben ze überhaupt voor toekomst bij deze lui? Ik hoop alleen maar dat ze weg worden gehaald en in een liefdevol thuis terecht komen. Melding maken bij de dierenbescherming? Jij staat mooi met je rug tegen de muur, dat snap ik ook wel. Echt verschrikkelijk om te lezen dit, deze mensen zouden geen dieren mogen houden.
Een app sturen met de vraag of ze 50 euro willen storten voor medische zorg en voeding. Zo niet, dat ze het risico lopen dat de beestjes dood gaan. En jij je genoodzaakt zoekt de dierenambulance te bellen, Als ze geld hebben voor een vakantie, hebben ze ook geld voor de beestjes.
De dierenambulance mag ze niet ophalen in deze situatie. Heb je de contactgegevens van de schoonmoeder? Wellicht dat je rechtstreeks contact op kunt nemen en met haar af kan stemmen dat ze alle benodigdheden brengt of jou geld geeft om het aan te schaffen?
Dit ja, ik zou een ultimatum stellen. En dan nemen ze misschien inderdaad de beestjes mee, maar dat is nog altijd beter dan de huidige situatie. Ze geven er duidelijk geen moer om.
Schoonmoeder weet ik niet precies te wonen, kan ik helaas niet heen.. Ook geen nummers van familie oid.. Dierenarts bellen is een optie, misschien kan het op rekening, dat hun de rekening thuis krijgen. Beestjes moeten sowieso zsm van de vlooien af, en ook ontwormt worden.. Ze zijn zo leuk, en zo lief.. Wil zoveel voor ze doen, maar heb niet zoveel over dat ik betalingen voor iemand anders zijn/haar beestjes kan doen..
Ik zou de beestjes niet in de schuur laten en de dierenambulance of dierenarts bellen voor advies. Ik zou de buurtjes hier ook van verwittigen. Lekker zelf op vakantie terwijl ze schulden hebben en de katten laten verkommeren, het is me toch wat.:x
Dus mensen die geen geld/schulden hebben om fatsoenlijk voor hun katten en kittens te zorgen, hebben blijkbaar wel genoeg geld om op vakantie te gaan en ook nog eens 5 dagen langer weg te blijven? Ik had allang al een sms of app verzonden dat ze of kunnen zorgen voor het spul of ik bel de dierenbescherming. Dit is toch te zot voor woorden. Katten opsluiten op 4m2 in 30 graden. Geen wonder dat het nu een vlooien plaag geworden is en wat een stank moet daar hangen.
Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd. Ik zou ze inderdaad een ultimatum stellen. Dit is complete dierenmishandeling. Ik snap ook dat jij er niks aan kan doen. Als je ivm schulden inderdaad zeker weet dat je je geld niet terug krijgt en ook niet kan missen. Bijzonder dat ze op vakantie gaan/kunnen en dan ook nog verlengen terwijl ze geen cent te makken hebben dus...
Waarom mag de dierenambulance ze niet ophalen? Ze worden duidelijk verwaarloosd en om ze met deze temperaturen in zo'n klein hokje te zetten vind ik zelfs mishandeling. Ik zou de buren appen dat ze de keus hebben om naar huis te komen of dat je anders de dierenbescherming/dierenambulance belt. Het liefst liet ik ze daar geen dag langer zitten.
Dit inderdaad Hoe kun je de beestje met deze temperaturen in een schuurtje laten?!?! Pure dierenmishandeling!!! O een zak brokken is niet zo duur trouwens bij de Lidl
Omdat de wettelijke eigenaar bekend is en de zorg in overleg overgedragen heeft aan de buurvrouw tijdens de vakantie. Wat er gezegd zal worden is dat zij nu verantwoordelijk is om de dieren de nodige zorg te bieden en de kosten te verhalen op de eigenaar na terugkomst. Ik vind de tip om te bekijken of je de medische zorg op rekening kunt laten zetten trouwens wel een goede. En je kunt (als de zorg na hun vakantie zo slecht blijft) een melding doen bij de dierenpolitie. In het uiterste geval zullen de dIeren in beslag worden genomen.