Man is vreemdgegaan, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mommy2boys, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik ben het hier helemaal mee eens, je hebt altijd een keuze; er mee door gaan of ik stop met deze relatie.
    In plaats daarvan kiest hij maanden voor een verhouding.
    Inplaats dat hij ervoor zijn kinderen was

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na haar tweede zwangerschap kreeg ze een depressie. De depressies die ze daarvoor heeft gehad weet haar man wellicht niets van.
    Maar ben het wel met je eens. Je bent getrouwd in voor en tegenspoed, als je het niet meer ziet zitten geef je of duidelijk aan dat je grens is bereikt, of je gaat scheiden. Er is geen enkel excuus voor vreemdgaan.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars

De kinderen hebben in elke situatie te lijden.

- bij vreemdgaan: hij was ten tijde van de seks er niet voor zijn kinderen; gevolgen zou een scheiding kunnen zijn, laat je de kinderen achter bij een depressieve moeder
    - bij weg gaan: dan laat je de kinderen achter bij een depressieve moeder
    - bij weg gaan en de kinderen meenemen: dan ontneem je de kinderen hun moeder
    - bij blijven: hebben de kinderen 2 ongelukkige ouders.

Dus de kinderen als reden te noemen.. is onzin, welke keuze ook was gemaakt, het was ten alle tijden niet goed voor de kinderen.

4. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Dat staat er idd letterlijk, maar er staat nergens dat hij ervan op de hoogte was dat zij ze heeft gehad in het verleden.
    Dat ze regelmatig depressies heeft gehad voor ze elkaar kenden wil niet zeggen dat ze dat ook aan hem vertelt heeft. Je doet dus aannames.

5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Wat fijn voor jullie dat jullie er bovenuit zijn gekomen.

Ik lees wel duidelijke verschillen in jullie situatie en die van TS en man. Jullie lijken elkaar nooit emotioneel echt kwijt geraakt te zijn, mede door het praten. Alleen tijdelijk fysiek.
    Ik ben bang dat het bij TS en man op beide vlakken mis ging en bleef gaan, en dat de man van TS (ook al kwam het door haar ziekte) lang vooral zorgend en zonder respons van liefde en dat zijn partner ook voor hen ging, heeft geleefd.
    Heel naar dat hij niet eerlijk genoeg kon zijn en tijden het rechte pad kwijt raakte, maar het gevoel te leven zonder liefde of zicht dat jouw partner alles doet om haar weg weer terug te vinden naar jou, lijkt me ook verschrikkelijk.

Nogmaals, wat fijn dat jullie die weg wel gevonden hebben en konden volgen. Dat maakt het grote verschil denk ik. Via een computerscherm dan, zoals wij allen hier :).

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar de man van TS hééft meerdere malen aangegeven dat zijn grens bereikt was.

Maar schijnbaar wilde hij toch niet scheiden....

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Beetje vreemd, dit.

Ik ben er tijdens het werk ook niet voor de kinderen.
    Ik ben er tijdens een avondje stappen ook niet voor de kinderen.
    Ik ben er tijdens weekendjes weg ook niet voor de kinderen.

Ben ik dan een slechte moeder?

Het is niet dat hij maandenlang weg van huis was. Hij kneep er tussenuit. Moeder was bij de kinderen, of die waren elders.

Van het vreemdgaan an sich worden de kinderen niet slechter. Wél als het vreemdgaan uitkomt. Als de moeder het weet (zoals nu), zorgt het voor spanningen. Niet prettig, maar om nou te zeggen dat de kinderen er onder lijden? Er zijn nog wel meer dingen, die voor spanningen zorgen... Als de kinderen er achter komen, leidt dat weer tot extra vragen, onzekerheden, verlies in vertrouwen, beschuldigingen ("hoe kon je dat mama aan doen"), afkeer, etc. of de drempel om vreemd te gaan wordt later voor hen lager. Of ze worden zelf juist heel achterdochtige partners... Ook allemaal niet prettig, maar het is niet dat de kinderen een trauma hiervan oplopen.

8. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Wat denken sommige mensen toch makkelijk over een relatie.

Je hebt gekozen voor elkaar dus ik zou er alles aan proberen om het op te lossen.

Voor elkaar en voor de kinderen.
    Praat met elkaar of ga in therapie.

Sterkte meid ik hoop dat alles goed komt!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat kan ik er niet duidelijk uit opmaken, dat hij meerdere malen heeft aangegeven dat zijn grens bereikt was. Ja toen hij al was vreemdgegaan wel, toen wilde hij scheiden, toen weer niet, toen weer een time out. Maar daarvoor lees ik alleen maar 1 keer dat hij vond dat ze hulp moest zoeken.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hij drong er op aan. Dat is niet één keer wat zeggen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat is ook niet aangeven dat zijn grens bereikt was. In plaats daarvan ging hij vreemd, en gaf toen aan dat zijn grens bereikt was.

12. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja precies! Dus moeten de kinderen niet de hele tijd als excuus gebruikt worden (zoals in een aantal reacties hele tijd terug kwam "hij was er niet voor zijn kinderen")

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is dat zo? Dat haal ik er dan weer niet uit.

Deel Deze Pagina