Dit gaat echt te ver. Een keertje te veel drinken, prima. Een keer over je nek gaan kan ook eens gebeuren. Naar meerdere keren in bed/bank plassen en niet weten wat je gedaan hebt gaat echt te ver. Wat vind hij er zelf van? Heb je het al met hem besproken? Hoe veel drinken degenen met wie hij de kroeg in gaat? Gaan die ook zo ver? Maar het is lastig. Wij hebben ook een fanilielid die veel dronk, 2x opgepakt is met drank achter het stuur en een keer ladderzat een afgelegen, brede vaart in is gefietst (waar hij had kunnen verdrinken). Ondanks gesprekken en een verbroken relatie veranderde het niet. Ik denk dat de 2e drankovertreding, die flink wat juridische gevolgen had, uiteindelijk wél indruk heeft gemaakt. Het gaat nu goed. Ik hoop dat het bij jou niet zo ver komt...
Dronken mensen vind ik sowieso al onaantrekkelijk maar als een volwassen vent dit meerdere malen voor elkaar krijgt en dan ook zijn bank en bed gaat bevuilen dan volgt er een pittig gesprek.Ik zou serieus overwegen om een derde in te schakelen ivm zijn alcoholverslaving. Rijdt die ook nog auto wanneer die bezopen is?
Rest niet gelezen alleen de 1e pos.. Ik snap je goed hoor, ik zou hier ook van walgen.. Mijn man drinkt ook weleens wat te veel,prima ook. Moet hij dan overgeven ruimt hij het zelf op. (Lees 1x Per jaar,carnaval meestal) hij is ziek,hij ruimt het op. Maar als hij in ons bed gaat plassen of op de bank en dan ook nog zegt "Ik kan er niks aan doen" heb ik er wel wat van te vinden en zeggen hoor! Gewoon ranzig dit.. schaamt hij zich niet dood dan? En hoeveel dagen in de week drinkt hij? Ook door de weeks? Wijn bij eten oid?
Jeetje hier zou ik ook niet blij van worden. Niks mis met een avondje uit, maar als je het telkens zo uit de hand laat lopen dan is dat niet gezond meer. Klinkt mij als vlucht gedrag naar alcohol.. zo ontstaan verslavingen. Ik zou het toch echt eens goed bespreken met je man.. Succes
Je stelt je zeker niet aan! Ik heb zo’n man gehad en heel eerlijk? Ben blij dat ik van hem af ben! Hij was ook verslaafd aan alcohol en kon nooit zijn grens aanhouden. Vreselijk. En keer op keer beloofde hij beterschap. Maar zoals bij veel verslavingen heeft de verslaafde hulp nodig. Mijn ex had enorm veel onverwerkte emoties van vroeger. Maar hij wilde geen hulp. En zolang hij die emoties niet kon verwerken, bleef hij zuipen. Ik was er zo klaar mee! Hou je eigen grenzen goed in de gaten ts. We zijn geneigd ver over onze grenzen te gaan voor een man, ik herken alles wat je zegt. Ga een goed, duidelijk gesprek aan en geef aan dat dit niet langer kan. Geef hem de keuze: of hij zoekt hulp, of je bent weg. Want echt. Een echte verslaafde valt zonder hulp vaak terug in gedrag. En dan zit jij er weer mee. Sterkte❤️
Oom al vind je het moeilijk, je zult hierover in gesprek moeten. Of schrijf het inderdaad op, als je dat makkelijker vindt. Al zul je daarna alsnog met elkaar moeten praten. Maar dan weet je in ieder geval dat je de dingen die voor jou het belangrijkst zijn, hebt kunnen overbrengen. Dit onderwerp verdient echt serieus jullie aandacht. Ervoor weglopen lost niks op. Jij hebt er last van, voor hem is het niet gezond. Het is ook echt waardeloos voor jullie kind(eren) dat papa in de weinige tijd die hij met zijn gezin kan doorbrengen kacheltje lam is of een kater heeft. Dronken mensen hebben ook veel meer kans op ongelukken en om te maken te krijgen met geweld. Als zoiets met hem gebeurt, is niet alleen hijzelf slachtoffer maar zijn hele gezin. En jij en vooral de kinderen hebben daar niet voor gekozen! Is hij in andere situaties wel in staat om 1 of 2 glazen te drinken en daarna te stoppen? Of is het altijd zo dat àls hij drinkt, het gelijk veel is? Ik denk dat dan wel belangrijk is om achter te komen. Als hij (bijna) nooit maat kan houden, zal hij gewoon compleet moeten stoppen met drinken. Als hij wel maat kan houden als hij thuis een biertje pakt of in een restaurant een wijntje drinkt, ligt zijn probleem blijkbaar in de situatie met zijn vrienden. Als hij in de kroeg met zijn vrienden niet weet wanneer hij moet stoppen met drinken, moet hij die situatie niet meer opzoeken. Het gaat sowieso offers van hem vragen om zijn gedrag te veranderen. Maar nu vraagt zijn gedrag offers van jou (en uiteindelijk van jullie kinderen) En dat is nog veel oneerlijker! Ik vind het over het algemeen echt te ver gaan om iemand te adviseren bij haar partner weg te gaan. (uitgezonderd mishandeling). Ook in deze situatie ben ik er niet voor om zomaar te roepen dat je de stekker uit de relatie moet trekken. Ook aan uitspraken als “Met zo’n man zou ik niet kunnen leven.” heeft TS niks. Ik denk wel dat jij je zelf moet afvragen hoe jij jullie toekomst voor je ziet. Er kunnen namelijk wat het drinken betreft maar twee dingen gebeuren: hij gaat er of mee door of niet. Jouw doel is natuurlijk dat hij stopt met overmatig drinken. Maar wat nou als hij dat echt niet wil of kan. Vind je dat dan een dusdanig groot probleem dat je liever bij hem weg gaat? Of is dit dan iets waar je toch mee zou kunnen leven, omdat de andere momenten samen wel opwegen tegen het ‘ongemak’ van die keren dat hij zo dronken is. Bedenk dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kinderen. Want als jullie uit elkaar zijn, heb hijgen last meer van een man die in bed plast. Maar het blijft hun vader. Als je bij elkaar blijft, zien ze hun vader vaker en dus ook een deel van de tijd dronken of met een kater. Maar dan ben jij er wel bij. Gaan jullie uit elkaar, dan zien ze hem minder. En als ze hem zien, ben jij er niet bij. Weet je zeker dat hij zich dan op de dagen dat de kinderen bij hem zijn, voldoende kan inhouden wat drankgebruik betreft? Ik denk dat het belangrijk is om jezelf deze vragen te stellen voor je echt samen in gesprek gaat. Zomaar roepen “Ik ga bij je weg als je teveel blijft drinken.” slaat eigenlijk nergens op, als het vervolgens zo is dat je alsnog bij hem blijft als hij hiermee doorgaat. Zeg zoiets niet als dreigement in de hoop dat hij zo erg schrikt dat hij wel stopt. Zeker als er sprake is van ee verslaving, gaat die schrik namelijk nooit groot genieg zijn. Doe zo’n uitspraak dus alleen als je zeker weet dat je deze stap kunt, wilt en durft te zetten.
Een drankje prima, avondje feesten ook prima. Als je je grens maar kent. In bed en op de bank plassen? Ik geloof dat ik fysiek zou worden en hem een pak slaag zou verkopen. Ben je nu helemaal gek geworden?
Een biertje of 2 snapt iedereen wel na een lange dag werken. Maar drinken totdat je niet meer weet waar en wanneer je je schoenen bent verloren, en je pist op de bank. Dat gaat richting alcohol vergiftiging en dat is gewoon levensgevaarlijk en totaal onverantwoord. Ik zou dat absoluut niet accepteren. En iemand die dat wel oké vindt zou ik niet mee samen willen wonen. En dan heb ik het nog niet eens over het voorbeeld en het gevaar naar de kinderen toe. Wat als hij de volgende keer de slaapkamer van jullie peuter binnen gaat en op hem/haar KO valt, en vervolgens zijn blaas leegt? Of wat gebeurd er als jullie peuter snachts jouw man straal dronken op de gang tegenkomt? Je moet er toch niet aan denken zeg!
To, dit gaat echt veel te ver!! Hij werkt 60 a 70 uur. Wanneer zien jullie elkaar dan? En heeft hij überhaupt nog tijd voor zijn kind? Hij is alleen maar aan het werk! En als hij eens vrij is gaat hij zeer regelmatig op stap tot diep in de nacht. Dat hij niet meer weet wat hij doet is echt erg. Hij kan dus ook zomaar gevaarlijke of domme dingen doen (ruzie maken, spullen kapot maken, vreemdgaan maar ook vallen of verdrinken etc). Plassen in jouw bed (terwijl jij er ook in lag?) En op de bank is echt een grens hoor. Dat is zo smerig en vernederd. Bedenk daarnaast dat hij een zeer slecht voorbeeld is voor zijn kind. Wat als die wakker worden en papa ligt dronken op de grond, slaat wartaal uit of is in de kamer aan het plassen of braken? Weet je wel hoe onveilig dat is? En wat als ze dit horen. Hoe ouder ze worden joe meer ze hiervan mee gaan krijgen. Als jij nu niet ingrijpt ben jij ook verantwoordelijk. Zowel als partner dan als ouder van jullie kinderen. Als hij dit niet aanpast zou ik de relatie verbreken. Aan iemand die alleen maar werkt en daarnaast grensoverschrijdend gedrag vertoont hebben jullie niets. Ga het gesprek met hem aan.
Ik zou dit echt absoluut niet accepteren. Als ik wil dat er in huis gepiest wordt wordt ik wel opvang moeder voor puppies. Hij heeft duidelijk geen rem. En dus had hij van mij mogen stoppen met alcohol drinken. Tenzij hij gewoon maat kan houden. Bij een eerste beste keer dat weer zoiets zou gebeuren zou ik bij hem weggaan. En hem dit ook heel duidelijk maken. Bah, net een klein kind zeg. Ik denk serieus dat ik zou boos zou worden dat ik hem er bijna met gezicht in zou duwen.
Ik zou ook echt in alle staten zijn, wat jij zegt! Lijkt erop alsof hij iets wil wegdrukken met alcohol, soort escape, niets hoeven voelen/nadenken. Heb je zelf een idee waarom dat kan zijn? Stel in ieder geval wel jouw grenzen!
Als mijn man dit nu zou gaan doen, zou ik ook niet bij hem weg gaan, maar het zou een totaal verandering van gedrag zijn voor hem - hij drinkt nooit alcohol - dus ik zou me wel erg veel zorgen maken en aandringen dat hij hulp zoekt.
Hoi TS, wat een nare situatie. Ik kan me zeker voorstellen dat je dichtklapt tijdens een ruzie/confrontatie. Dat heb ik zelf ook vaak gehad. Mijn vriend dronk ook enorm veel. Gelukkig kwam het niet zo ver als met jouw man, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik heb het gesprek opengegooid. Natuurlijk wel op het moment dat vriend nuchter was. Heb gezegd dat ik me zorgen maak (zijn vader en oom zijn alcoholist (geweest)) om zijn drankgebruik en dat ik het erg fijn zou vinden als het wat minder kan. Ook heb ik gevraagd waarom? Want achter elke actie zit een reden. Nou is het zo dat het voor mijn vriend een soort vluchtactie was. Hij heeft een gescheurde minuscus en kan dus nog erg weinig op het moment, terwijl hij eerst veel sportte enzo. Dat kan nu even niet meer. Voor zijn gevoel is hij in een gat gevallen. En dat kan ik ook heel goed begrijpen. Maar zeker met een kindje op komst is het toch erg belangrijk dat er oorzaak wordt aangepakt! Overigens is mijn vriend drastisch geminderd. Dus mijn advies: praat met elkaar! Ga hem niet zitten 'afzeiken' of verwijten maken. Dat werkt alleen maar averechts. Probeer je eigen gevoel en zorgen duidelijk te maken. Heel veel succes!
Hier drinken wij helemaal niet en ik vind mensen die zo lam worden dat ze niet meer weten wat ze doen ook echt zwaar onaantrekkelijk. Met oud en nieuw of een verjaardag drinkt mijn vriend heel zelden eens een keer maar hij geet niet zo ver dat hij niet meer weet wat hij doet. Ik heb zelf altijd gezegd als je wil drinken, prima maar zodra je constant bezopen thuis zit is het wel afgelopen. Maar op de bank plassen?? zoals anderen voor mij al zeiden, bah wat vies!! dat is in mijn ogen niet een beetje te ver dat is gewoon "Bezopen" en ik ben ook snel emotioneel als ik moeilijke gesprekken moet voeren maar soms is het wel nodig en dan moet je er gewoon even doorheen, dan maar even in je emotie, hij moet weten dat dit gewoon veel te ver gaat