Kunnen jullie mij linkjes sturen van goede gelnagellak en zo'n uv lamp? En wat heb je nog meer nodig als je zelf je nagels thuis ermee wil lakken? Speciale remover? Basecoat, topcoat? Heb m'n nagels in m'n vakantie laten doen, maar na 2 weken had ik al enorme uitgroei. Wordt een duur geintje als ik het steeds moet laten doen, dus wil ik het zelf thuis gaan proberen. En het liefst lekker goedkoop , zag bij Aliexpress een hoop, maar welke artikelen zijn goed?
Ik heb gellak van Fairyglo. Ik vind het prima lak. Blijft 3 weken mooi bij mij, daarna moet ik het echt opnieuw doen. Cleanser heb ik van Lina, ook via Ali te koop. Ik heb van beide geen linkjes omdat de verkoper het niet meer verkoopt, maar als je het zoekt dan kom je genoeg andere verkopers tegen. Voor de andere spullen heb ik geen tips, die heb ik namelijk gewoon in Nederland gekocht. Niet om een bepaalde reden hoor, heb ik jaren geleden gekocht toen ik nog niet van het Ali bestaan af wist
Oh je vroeg wat je nodig hebt: Een grove vijl, een bokkenpootje om je nagelriem wat naar achteren te duwen, ik gebruik een primer zodat het beter hecht maar dit hoeft niet. Ook heb ik speciale nageldesinfectant om de nagelplaat te ontvetten na het vijlen en een borstel om het stof te verwijderen. Verder dus een basecoat, de kleur en de topcoat. Om de lak te verwijderen gebruik ik gewoon een soort watje met remover met aceton erop en een nagelklemmetje. Even laten inweken en je haalt het er heel makkelijk van af. Ik kan maar zo nog wat vergeten zijn hoor, maar dit is al wel een groot deel.
Ik heb toevallig via wish afgelopen week gelnagellak en een uv lamp gekocht, had het vergeleken met aliexpress en wish was goedkoper. Dus ben ook benieuwd!
Een bokkenpootje om je nagelriemen naar achter te duwen. Een niet al te grove vijl om je eigen nagel iets op te ruwen, dan goed borstelen met een manicure borstel. Eventueel primer, hoeft niet. Gel base/top coat en een gellak, uv/led lamp (let op: niet alle gellak kan uitgehard worden in een led lamp) en pure 70% alcohol (te koop bij Etos, Kruidvat etc) voor het plak laagje weg te vegen. Als je het eraf wilt halen even de top coat "open" vijlen (totdat glans eraf is, deze is vaak niet oplosbaar in acetone) en dan een watje doordrenkt met aceton op je nagel en aluminium folie er omheen wikkelen. Zo'n 10 a 15 minuten weken en dan kan je het er zo afhalen. Ik weet verder niet wat goed werkt via AliExpress. Ik gebruik zelf die van Semilac en daar ben er erg tevreden over.