Luchtalarm gaat af in Friesland.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Chamaro, Nov 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Luchtalarm blijkt voor Dronrijp te zijn

vrijdag 6 november 2009

DOKKUM - In Friesland is vrijdagmorgen omstreeks 10.30 uur het luchtalarm afgegaan. Het alarm was echter alleen nodig voor de regio van Dronrijp. Bij de fabriek van Friesland Campina in Dronrijp was een vrachtwagen zoutzuur aan het lossen.
    Door onbekende oorzaak knapte een slang waarna het zoutzuur vrijkwam. Vermoedelijk is door een technische storing het luchtalarm in de hele provincie afgegaan.
    Update 10.50 uur
    Waar de zoutzuurwolk zich momenteel bevind is onbekend. Meetploegen van de brandweer zijn bezig met metingen. Het advies blijft in de regio om deuren en ramen gesloten te houden

bron: RTV Noordoost-friesland. RTV Noordoost-Friesland - Archief - Luchtalarm blijkt voor Dronrijp te zijn

2. Writer

Writer Niet meer actief

ik schrok me rot toen alarm ging , gelukkig woon ik niet daar dichtbij maar ja alarm ging dus in hele friesland;)

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Hier ook wel even schrikken, heb het alarm zelf niet gehoord maar hoorde het op het nieuws. Gelukkig wonen wij ook niet in de buurt.

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja wij hebben net de oudjes maar even gebeld of ze het wisten. Maar na dat allarm hebben ze toch maar even de radio aan gezet en ze wisten het dus al.
    Hopelijk snel weer opgelost zonder problemen...

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Dat is zoooo eng als je m hoort!!

Hier in den helder hebben we m ook wel s gehoord, om half 4 snachts ofzo! mn vriend had vroege dienst en moest dus de deur uit en dat vond ik echt niet leuk!

Achteraf is t nergens gemeld en was er ook niets op internet en de radio.. maar we hebben m echt een hele tijd gehoord.. we zijn er beide van overtuigd..

En dan schrik je toch hoor..

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh jakkes, dat is zo'n onheilspellend geluid!

7. danip

danip Niet meer actief

Ook ik schrok me kapot, kreeg een beetje het "we're being bombed" gevoel. Misschien wat te veel oorlogsfilms gezien ;)

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    :D hahahahaha

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja ik schrok ook. Ik ben gelijk naar binnen gegaan.

Wat me opviel is dat niemand zich iets van het alarm aantrok. Zo raar.

10. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou alsie hier gaat dan springen we in de auto en zijn weg!
    Zit hier een grote chemicalie fabriek en god weet wat er dan loos is!
    Dat is 1 vd redenen dat we hier graag weg willen.

11. Mogwai

Mogwai Actief lid

May 3, 2009
    163
    0
    0
    Ja dat viel mij ook op, niemand leek zich er iets van aan te trekken. Ik woon naast een school en alle kinderen bleven gewoon buiten spelen. :$

Ik heb gelijk alle ramen dichtgedaan en de tv aangezet. Gelukkig bleek het mee te vallen.

12. :$

Je kindje zal daar maar op school zitten terwijl er wel iets ernstigs aan de hand is! :$

13. Mogwai

Mogwai Actief lid

May 3, 2009
    163
    0
    0
    Dat was ook mijn reactie!

14. Misschien heel overdreven, maar ik zou ze toch, zelfs als mn kindje daar niet op school zou zitten, een mail sturen en om uitleg vragen ;)

15. Mogwai

Mogwai Actief lid

May 3, 2009
    163
    0
    0
    Als ik eerlijk ben... dat vind ik helemaal niet overdreven. Het is wel iets wat door mijn gedachten is gegaan. Aan de andere kant, het luchtalarm hield ook vrij snel weer op. Als het langer door was gegaan, zou ik het erger hebben gevonden denk ik.
    Bovendien heb ik geen kinderen daar op school.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat viel ons dus ook op!

Wij wilden net in de auto stappen, maar zijn snel weer naar binnen gegaan.
    Ramen en deuren dicht en snel op Omrop Fryslan. Konijn ook nog even snel naar binnen gebonjourd ( vond 'ie niet leuk )

We schrokken best wel, zo'n akelig geluid dan. En al de buren hadden de deuren nog open staan, stonden nog buiten :(

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    zon test is ook leuk en goed voor t alarm hoor.. maar ik denk dat mensen daardoor wel automatisch denken "goh tis vast weer die dag in de maand"

Daarom vraag ik me ook nog elke keer af of t ECHT eerste maandag van de maand, 12 uur is..

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een mail sturen, zou persoonlijk langsgaan!

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou er ook zeker wat van zeggen hoor! Kom op, de boodschap is toch duidelijk. Als het alarm afgaat op een ander moment dan de eerste maandag van de maand om stipt 12 uur, moet je naar binnen en alle deuren en ramen sluiten en je TV afstellen op de regionale zender. Een school moet zich al helemaal aan deze regels houden als het de verantwoordelijkheid heeft over de kinderen van iemand anders!!

Share This Page