Kriebelhoest bij hartfalen kan idd. Van vervulling of van medicatie (ace remmers.) Maar als je kriebelhoest van overvulling ( decompensatio cordis) hebt heb je ook echt wel meer klachten dan alleen kriebelhoest.
In overleg met arts ook kinderen. Ik brak hem voor de oudste altijd open en dan deed ik 1/3e in zn mond. Heeel vies maar werkte kapotgoed. Mag alleen met kriebelhoest zonder slijm. Kan je halen bij apotheek.
Ik stem niet maar wel een tip voor je man. Leg een kussen onder het matras bij het hoofd. Dan ligt hij hoger. Dat helpt bij mij.
Ik zou geen wekker zetten. Hebben jullie geen logeerkamer? Of dat je man een x op de bank slaapt? Vermoeiend kan het zijn zon hoest! Toen ik hoogzwanger was van de jongste had mijn man snachts hoestbuien. Vreselijk. Ik sliep al slecht maar toen helemaal. Hij sliep toen een week op de bank, vond hij prima en ik kon beter slapen
In kies zeker team man. Uit jezelf wakker worden is zoveel beter dan door een wekker. Systeem gaat dan meteen op wakker worden en valt daarna veel moelijker in slaap en ik kan het weten. Al 3,5 jaar zet ik minimaal 1x per nacht de wekker, soms 2/3x voor zijn zijn waardes te controleren. Wakker worden van de wekker zorgt er voor dat het uur duurt voor ik weer slaap. Regelmatig wordt ik zelf wakker rond de tijd dat ik moet controleren en val daarna zo weer in slaap
Ik verbaas me er altijd over hoe makkelijk er AB wordt voorgeschreven. Je man hoest overdag niet of nauwelijks, maar alleen 's nachts. Verder is er 'wat slijm'. Is de huisarts op basis hiervan zeker dat het om een bacteriële infectie gaat? Heeft de huisarts hier een CRP testje voor gedaan? Anders heeft AB geen enkele zin en heeft het alleen maar nadelen (bijwerkingen).
Ja vond het ook wat vreemd. Normaal geeft ze niet zo snel wat eigenlijk. Dus verbaasde me er ook over. Gelukkig is de kriebelhoest nu wel over. Geen idee of dat zonder ab ook zo geweest was.
O dat is fijn. Wij hebben nu een zieke thuis. Die ook flink hoest. Onze dochter is er net weer vanaf. Zoon dus nu thuis.