Goedemorgen dames, Wij hebben een huis gekocht en zijn bezig met een levensverzekering. De eerste is afgekeurd omdat de huisarts verkeerde info erop had gezet. Hij had gezegd dat mijn partner geen medicijnen meer slikt. (slikt medicijnen ivm hoge bloeddruk) nu blijkt dat apotheek flut heeft gemaakt en de info steeds naar een andere.huisarst stuurt. Dus contact met adviseur. Die adviseerde om ergens anders een verzekeeing af te sluiten. dat heefr hij gedaan maar niet erin gezet dat mijn partner medicijnen slikt. Dat zit ons niet lekker. Wij zijn bang mocht mijn partner iets overkomen hun in medisch dossier kijken en zien dat hij medicijnen slikt. En het niet vergoed word. Mogen ze in jou medisch dossier kijken zonder toestemming?. Hij zegt dat het niet mag. En als je nu weer een aanvraag doet je weer weken erin zit. Vriendin van mij die jaren geleden in verzekeringen zat zegt dat ze indd zonder toestemming niet in je dossier mogen kijken. Advies van buitenaf zou ik wel fijn vinden. Heb hem laten weten de juiste info erop te zetten. Wat zouden jullie doen?. Word het bedrag uitgekeerd mocht er iets gebeuren. Of mogen ze in medisch dossier kijken en het afkeuren omdat er niets in staat over zijn medicijnen?. Voelt nu niet goed!! Liefs Sascha
Toen mijn man vorig jaar plotseling overleed moest ik voor de levensverzekering wel een vragenformulier invullen. Daar stond ook een vraag op over medicijngebruik. Geen idee of ze daar verder wat mee mogen doen maar ik zou het er niet op wagen.
Jeetje gecondoleerd, Precies wij willen hier eerlijk in zijn. Want het gaat om iets belangrijks. Wil geen problemen krijgen mocht het noodlot toeslaan. Laten we hopen dat dat niet gebeurd. Maar als iedereen maar kan liegen of iets achterhouden in een gezondheids verklaring dat klopt toch ook niet. Snap ook niet dat die adviseur ons dit adviseert?.
Wat een slecht advies van de adviseur! Je kunt inderdaad elders een verzekering aanvragen maar daar moet je wel degelijk aangeven dat er medicijn gebruik is EN je moet aangeven dat er elders een verzekering geweigerd is. Mocht je hier niet eerlijk over zijn dan loop je een groot risico dat de verzekering niet uitkeert in geval van overlijden.
Ik zou meteen naar een andere adviseur gaan, dit is heel vreemd advies. Je moet eerlijk zijn want anders is de kans groot dat er niks uitgekeerd wordt bij overlijden.