Vrijen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rissie84, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Zoals het onderwerp al zegt, vrijen. Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en er echt super blij mee. Ben ook onwijs bang dat het uitloop op een miskraam. Maar ik zit dus met het volgende, ik ben dus ook "bang" om te vrijen. Nu lees je overal dat het geen kwaad kan enz, maar toch.

Hoe ervaren jullie dit?

2. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste tot week 39 sex gehad, met 40.6 dgn bevallen zonder problemen.
    Nu 27 weken zwanger and still having sex met andere woorden maak je geen zorgen.

3. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad geen kwaad maar daarmee is dat gevoel natuurlijk nog niet weg! Tegen je zin in doorzetten is ook geen pretje maar misschien kunnen jullie wel andere dingen in bed (of waar dan ook haha) doen samen? Gewoon lekker lang voorspel zeg maar en penetratie even laten voor wat het is tot je je er wat prettiger bij voelt :)

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik begrijp je gevoel, na twee miskramen (waarvan 1 MA) hebben wij gewacht tot de eerste echo met 6 weken en een paar dagen voordat we weer intiem werden. We vonden het in het begin een beetje vreemd maar naarmate de zwangerschap vordert hebben we er geen 'problemen' meer mee. Het kan inderdaad geen kwaad en elke keer een goede echo of een stevig kloppend hartje horen geeft vertrouwen.

Je moet alleen vrijen als je je daar goed bij voelt, als het voor jou / jullie niet goed voelt dan kun je best nog even wachten. Mocht het nu echt een groot probleem worden dan zou ik kijken of je hierover kunt praten.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap :)

5. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Lekker van genieten zolang er geen reden is om geen sex te hebben. Je mag gewoon tot het einde toe vrijen tenzij je complicaties krijgt waardoor het wordt afgeraden. De kleine merkt niets van jullie gezellig samenzijn :)

Ik geniet er nig steeds van, we passen de houdingen wel aan want niet alles is mogelijk mee bij bijna 32 weken :D

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!! En geniet ze (ook tijdens het vrijen;))

7. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Kan prima hoor, alleen wel even oppassen dat je man het koppie van de kleine niet raakt. Krijgen ze deukjes van in hun koppie ;)

Nee hoor, gekheid...gewoon lekker van genieten!

8. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik wou ook wachten tot na de eerste echo maar is er dus niet van gekomen 😊😊 wel had ik tussen week 5-6 pijnlijke orgasmes (in de zin van krampen )maar das nu gelukkig voorbij. Vind het specialer nu precies, intenser.

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Gewoon lekker doen, al snap ik dat het eng is. Ik heb 2 dagen voor de bevalling nog seks gehad haha. Niet dat dat erg goed gaat met een dikke buik, maar ach.

Probeer de angst van je af te zetten en te genieten. Er zijn ook mannen die het heel de zwangerschap niet durven te vrijen.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwangerschap.

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Zolang het geen pijn doet of onprettig voelt, gewoon doen. Maar als het toch niet helemaal lekker voelt, hoef je je ook niet schuldig te voelen. Er zijn genoeg manieren om intiem te zijn met je partner.

Wij vrijen nog maar om de paar weken. Hebben toch zo onze behoeftes. Duurt dan ook maar 5-10 minuten omdat het dan pijnlijk wordt.

12. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Het heeft inderdaad echt geen kwade zin

Wat ik wel nog steeds niet fijn vind is het idee dat er een kindje tussen je in zit ofzo.. Vooral als je buik zometeen echt groter wordt.

Verder kun je wel last krijgen van een bloeding of gespannen buik/banden, maar dat is niet heel ernstig als je het mij vraagt

13. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Het kan echt geen kwaad! Je kindje zit daar goed beschermd. Ben nu bijna 29 weken en hebben vanaf het begin wekelijks nog wel seks. De houdingen moet je wat meer gaan aanpassen en gewoon kijken wat voor jou goed voelt.

14. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook niet heel fijn, de laatste 2 keer kreeg ik even kort krampen en heb daarna bruine afscheiding gehad. Heb hiervoor ook een miskraam gehad dus vind het eng al weet ik dat het geen kwaad kan.
    Wij doen het nu even rustig aan tot ik geruster ben.
    Al is mijn libido op het nulpunt beland..

15. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Inderdaad wat de andere meiden ook zeggen, doen waar jullie zin in hebben! Je moet niks doen waar je je niet goed bij voelt. Je kan ook intiem zijn zonder penetratie toch!
    Wij werden naarmate de zsen verder waren ook erg creatief!
    Bij Norah mochten we naar het einde toe ook niet meer, maar we hebben (ik zal er niet over uitweiden :p) toch veel plezierige intieme momenten gehad op andere manieren.

Nu is mijn libido ook zeer laag. Het komt allemaal wel weer!

16. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier nog steeds heel regelmatig seks, gewoon doen. Ik heb na de bevalling altijd een paar maanden nodig om weer de oude te worden en mijn libido is dan altijd vrij laag, dus zolang het tijdens de zwangerschap nog mag, houd ik me niet in :)

17. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    In de eerste weken had ik er echt geen behoefte aan. Tweede trimester wel. Ging ook prima. Nu met 27 weken merk ik wel dat ik er harde buiken van krijg soms, dus nu wat rustiger ;)

18. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Wij hadden er beide ook geen goed gevoel bij, de eerste weken. Na de eerste echo is dat helemaal goed gekomen! Al ligt frequentie wel iets lager hoor... Maar dat komt ook doof de vermoeidheid aan mijn kant.

19. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Doen wat voelt goed is denk ik het eerste uitgangspunt.
    Ik heb in het begin wel een paar keer kleine bloeding gehad na het vrijen, wat de eerste keer de nodige paniek opleverde, maar daarna niet meer.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij doen het niet. Vorige zwangerschap een kindje verloren door een infectie ( overigens niet door vrijen) en nu doodsbang dat dit weer gebeurd. Manlief wil er ook echt niet aan. Dan maar een paar maanden niet is zijn commentaar, hij wil echt geen risico's nemen. Super lief. En knuffelen is ook heel fijn :).

Deel Deze Pagina