midden twintigers die in september/ oktober stoppen met anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lievelot, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievelot

    lievelot Lid

    25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 lievelot, 25 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2011
    Heeej heej,

    Ik ben vorige week gestopt met de nuvaring.... want mijn vriend en ik gaan voor ons 1e kindje! Het lijkt me leuk om ervaringen met anderen te kunnen delen ... en omdat het nog zo geheim is allemaal lijkt het me super fijn om met andere meiden dingen te delen waar ik het hier ( buiten mijn vriend dan) met niemand over kan hebben....

    Ik ben 24 jaar en ga volgende week trouwen... we wilde eigenlijk vorig jaar al aan kinderen beginnen maar omdat ik eerst nog moest afstuderen hebben we gewacht... maar nu is het dan eindelijk zover en kunnen we echt gaan beginnen met klussen!!!! ow ow wat heb ik er veel zin in... !!!

    graag hoor ik ervaringen van anderen die hier ook mee bezig zijn :-D

    hopelijk tot snel spreeks

    groetjes
     
  2. Chocoholic

    Chocoholic Fanatiek lid

    25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hoi Lievelot!
    Idem hier! Ben 25 jaar en vorige week gestopt met de pil.
    Best moeilijk om het nog tegen niemand te zeggen dat je 'bezig bent' he?
    Wij zijn in Juli getrouwd en nadat we wat dingen uit hadden gezocht besloten om het maar 'gewoon' te gaan proberen. Nu is het natuurlijk allemaal nog heel erg pril en we zien wel hoe het gaat.
    Ben ook totaal nog niet thuis in de NOD, cyclus berekeningen en al die dingen die je hier al leest. Even rustigaan bekijken dus haha!

    Groetjes
     
  3. Lize86

    Lize86 Lid

    30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé meiden, ook ik ben eind augustus gestopt met dé pil..nu wachtenop eerste normale ongesteldheid..ben 25 en wij zijn in juni getrouwd en gaan het rustig aan proberen..we willen het niet met eens gevoel doen van "het moet nu snel snel"..ik ben erg benieuwd of ik vlg week al ongi wordt of dat het weken gaat duren..drink nu nog wel steeds wijntjes 1a2 in weekend met feestjes al wil ik hier nu wel echt op gaan letten gezond te zijn, hoe gaan jullie hier mee om??
     
  4. lievelot

    lievelot Lid

    25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeej heeej,

    Chooholic: ow wat spannend!! leuk dat jullie er ook gewoon voor gaan! en knap dat je het gewoon over je heen laat komen, dat is vaak juist goed zeggen ze ;)
    ja ik herken het geheim houden, het liefst wil ik iedereen zeggen dat wij er nu voor gaan... maar van de andere kant is het ook wel weer erg leuk om het geheim te houden, een geheim samen met je vriend/man.
    hahah in NOD en de cyclussen ben ik ook nog niet zo thuis, zo kunnen we elkaar nog tips geven hierzo.. :-D ik weet iig dat een cyclus gemiddeld 28 dagen duurt en dat je vanaf de 10e dag kans hebt op je eisprong ofzo ( weet het zo uit mijn hoofd niet helemaal zeker). De NOD dagen, dagen dat je niet ongesteld bent, moet ik nog even beter bestuderen wat daar de bedoeling van is hahah....

    Lize: spannend dat jullie er ook voor gaan! weet je al hoelang je cyclus is?? .. ja ik vind het ook lastig met wijntjes enzo, want ik wil vanaf nu eigenlijk niets meer drinken ( heb gister genoeg gehad op mijn vrijgezellenfeest ;), dat was dan ook de laatste alcohol dag). Mijn vriendinnen zouden het raar vinden wanneer ik ineens niets meer drink dus ik ben aan het bedenken wat ik ga zeggen.. nu heb ik meerdere opties bedacht: of ik zeg dat ik aan de penciliene ben voor blaasontsteking ofzo ( want dat heb ik geregeld) en dan mag je niets drinken, of ik zeg dat ik voor het lijnen een tijdje geen alcohol wil drinken of gewoon wil kijken dat het ook gezellig is zonder wijntjes ( misschien zeg ik wel dat ik een weddenschap met mijn vriend hierover heb ofzo) haha.. had jij ook al opties???

    meiden wel leuk dat jullie beide al getrouwd zijn... ik mag nog 5 dagen wachten op mijn grote dag :-D spannneennnd! Ik heb vanmiddag een ovu test gedaan maar die was helaas negatief. :(

    Ik weet mijn cyclus nog niet dus ik weet nu niet wanneer ik een eisprong heb.. je hebt op internet van die schema's waar je je vruchtbare dagen makkelijk mee kunt berekenen maar dan moet je wel je cyclus weten... en tja dat weet ik niet :( dus vandaar de ovu testen.... het lijkt mij nml erg fantastisch als ik op mijn trouwdag ook nog vruchtbaar blijk te zijn AAAAh spannend! dinsdag ga ik de volgende ovu test doen... ben benieuwd! Doen jullie hier ook iets mee?
     
  5. lievelot

    lievelot Lid

    25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooow hier is die website waar je je goeie dagen op kunt berekenen :) http://www.vruchtbaredagen.nl/wanneer-innesteling/
     
  6. mieks

    mieks Fanatiek lid

    11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ha meiden,

    Hier nog 1 , ik ben 26, in juli geregistreerd partnerschap met mn vriend gedaan (super mooie dag geweest) en 4 oktober slik ik mijn allerlaatste pil om voor ons 1e kindje te gaan :D
    Ik vind dit forum ook heel handig voor tips of weetjes, en ook gezellig om met jullie te kunnen kletsen over "het grote geheim waar je mee bezig bent" ;)
     
  7. fruitig

    fruitig Actief lid

    15 sep 2011
    139
    0
    0
    Hoi,

    Wij zijn in augustus dit jaar getrouwd. (leuk om te lezen dat er veel pas getrouwde stelletjes zijn hier:))
    Ik heb vorige week donderdag m'n laatste pil op. Deze week ongi en dan kan het beginnen, spannend!! In totaal heb ik zo'n 14 jaar de pil geslikt. Ik heb wat ovutestjes gekocht, want heb geen idee wat mijn cyclus gaat doen. Na 14 jaar zal de boel aardig platgelegd zijn. Ik weet dat we er niet gelijk vanuit mogen gaan dat het heel snel raak zal zijn, maar met die testjes kan ik hopelijk toch wat meer info krijgen. Dan weet ik ook gelijk of ik uberhaupt nog wel een eisprong krijg.

    Succes iedereen, hopelijk komen er nog een hoop september starters bij:D
     
  8. Lautje22

    Lautje22 Actief lid

    22 sep 2011
    366
    0
    0
    N-B
    Hoi Meiden!
    Erg leuk om te lezen al deze reacties!
    Ik ben 25 jaar een afgelopen 1 september getrouwd met mijn man ( klinkt nog steeds gek :) )
    Wij waren wel al langer gestopt met de pil ( in juni), zodat we na ons trouwen rustig aan konden gaan 'beginnen' .
    September is onze eerste ronde geweest en vind het erg spannend allemaal! Ook omdat zoals jullie al beschrijven, niemand er iets van weet!
    Heel veel succes iedereen deze maand!
     
  9. Lize86

    Lize86 Lid

    30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lievelot; wat spannend dat je vd week gaat trouwen!! Ben je al zenuwachtig? Ik zal op je bruiloft ook nog gewoon lkkr een wijntje nemen toch? Je trouwt tenslotte maar 1 keer ;)
    Maar die smoesjes van antibioticakuur zijn idd wel goed, die kan ik volgend weekend wel eens gaan gebruiken haha! En verder dacht ik zelf, als je ergens een feestje hebt ga je gewoon stiekem naar de bar en vraagt aan de ober of hij dubbelfris in een wijnglas wil doen ofzo:p Ik weet namelijk zeker als ik een paar keer niet drink op een feestje dat iedereen meteen denkt dat ik zwanger ben..aan de andere kant denk ik dus zal ik het gewoon tegen mn beste vriendinnen zeggen, want dat zijn denk ik degene die het gaat opvallen!

    Ik heb mijn cyclus nog niet op een rij, omdat ik nog geen een keer 'natuurlijk' ongesteld ben geweest, dat moet nog kmen dus afwachten hoelang dit gaat duren..

    @Mieks; spannend he om te stoppen met de pil, toen ik er de eerste wek mee gestopt was ging ik heel veel info enz. opzoeken, nu wordt het al minder en denk ik gewoon, ik zie wel wanneer het gebeuren gaat..maar je blijft er mee bezig en ben zelf best ongeduldig...

    @Fruitig: Wel slim idd om wat ovutestjes te halen...je hoeft dus niet persee te wachten totdat je voor t eerst 'natuurlijk' ongesteld bent geweest en je je cyclus beetje weet, hoeveel dagen die is..?

    @Lautje: Ja gek he dat je opeens 'mijn man' moet/mag zeggen..ik vindt het nog zo oudewijferig klinken hahaha

    Succes allemaal en lievelot s6 met laatste voorbereidingen voor vd week..vrijdag?? of..?

    Tot vlg berichtje..
     
  10. roan

    roan Nieuw lid

    26 sep 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee,

    ook wij zijn pas gestopt met de pil, en ook net getrouwd zoals de meeste hier ;) wel spannend allemaal he!!:)
     
  11. ice19

    ice19 Actief lid

    12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hoi,


    Ook wij zijn sinds kort bezig! Niet getrouwd want dat is me niet goed bevallen de laatste keer dus daar ga ik niet meer aan beginnen.:p
    Ik ben 24 en m'n vriend is 32.

    Bij ons weet ook niemand het dat we bezig zijn. Alleen m'n collega omdat zij ook bezig is. Op opzich wel fijn want dan heb je toch iemand met wie je het kunt delen.

    Iedereen heel erg veel succes met klussen en hopen op veel positieve testjes in oktober!
     
  12. fruitig

    fruitig Actief lid

    15 sep 2011
    139
    0
    0
    @lizie: nee je hoeft niet per se te wachten tot je voor het eerst weer ongesteld bent. Wie weet duurt het twee maanden, dan vind ik het toch wel fijn om te weten hoe het met me ei zit. Maar ik geloof dat als je cyclus zo lang duurt dat er dan geen sprake is van een eisprong, wellicht weet iemand anders dat?
    En inderdaad, we gaan hopen voor veel positieve testjes in oktober!:)
     
  13. mieks

    mieks Fanatiek lid

    11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Weten jullie eigenlijk wanneer je "ontpilt" bent?? Is dat wanneer je daarna weer je eigen menstruatie hebt??
     
  14. Eendje123

    Eendje123 Nieuw lid

    27 sep 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ik zit net een beetje rond te neuzen op dit forum, toen ik deze pagina tegen kwam. En toen dacht ik: laat ik ook eens een berichtje plaatsen, kan ik eindelijk mijn verhaal een beetje kwijt.

    Ik ben 26 jaar, mijn man 33, we zijn in mei 2010 getrouwd, en we hebben pas een huisje gekocht. We hadden eerder het plan om begin september te stoppen met de pil, maar het begon wel te kriebelen toen ik aan de laatste strip moest beginnen, en ben ik toch maar een strip eerder gestopt! Nu wordt het dus wel spannend... En van dat wachten word ik nu al een beetje gek, en we zijn pas begonnen!

    Het is alleen wel zo dat we het nog aan niemand in de omgeving willen vertellen, want dan wordt de druk alleen maar groter, want we zijn niet de enige die het erg leuk zouden vinden als er een (klein-) kind bij zou komen. We willen dit gewoon samen doen, zonder dat anderen zich ermee gaan bemoeien, maar ik merk wel dat ik vaak mijn woorden moet inslikken, bijvoorbeeld als mijn moeder op bezoek is, en ik wel mijn verhaal kwijt wil! Vandaar dat ik dacht dat het misschien wel een idee is om me hier aan te melden, dus bij deze.

    Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

    Groetjes!
     
  15. Lize86

    Lize86 Lid

    30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eendje123: Ik snap precies wat je bedoelt met dat je telkens moet inslikken om niet te vertellen dat je begonnen bent met klussen voor een kleintje...laatst zat ik bij mn moeder in de auto en toen wilde ik het BIJNA zeggen, maar toch niet gedaan haha lastig!

    @Fruitig:Ik weet het ook niet als je een lange en nog geen regelmatige cyclus hebt of en wanneer je dan je ei hebt, lijkt me wel toch dat ie dan ergens in de tussentijd komt? Waar haal jij van die ovu-testen? En hoe werkt dat precies??

    @ Mieks: Volgens mij ben je ontpilt als je voor de eerste keer 'normaal' ongesteld bent geworden..? Maar natuurlijk ook als je nog niet ontpilt bent kan je zwanger raken...wel lastig als je je cyclus nog niet op orde hebt vindt ik want dan kan je zwanger raken zonder dat je 'het weet'..dan zou je dus steeds een zwangerschapstest moeten doen, maar vlg mij als je dat steeds gaat doen wordt je er zo door geobsedeerd en is het misschien steeds een tegenslag als het niet zo is..dus toch maar wachten op mn eerste normale ongi.....
     
  16. Lize86

    Lize86 Lid

    30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ice19: Dat is wel prettig dat je het naast je man ook nog aan iemand hebt verteld..mij lijkt het ook wel prettig om tegen iemand te vertellen die zelf al zwanger of moeder is, die kan je er dan ook were in adviseren enz...
     
  17. fruitig

    fruitig Actief lid

    15 sep 2011
    139
    0
    0
    @Mieks: ontpillen en voor het eerst ongesteld worden heeft niet zo veel met elkaar te maken. ontpillen is vooral weer het wennen zonder pil, en de eventuele kwaaltjes. Wel kan het ff duren voor je weer ongi wordt wanneer je met de pil stopt

    @Eendje: inderdaad goed opletten wat je zegt ja. Bij ons is het telkens: Kijk, nee ze is nog niet zwanger, want ze drinkt een wijntje. Ze letten er allemaal goed op

    @lize86: je kunt ovutesten bestellen via internet (sensitest) of gewoon kopen bij de kruidvat of etos. je moet dan wat urine op het teststaafje doen en dan wordt weergegeven in een vensterje of je ei er al zit aan te komen, ofetwel of je vruchtbaar bent. Deze info heb ik van de bijsluiter trouwens, hihi. want ben er zelf ook nog niet mee begonnen, over twee weekjes zit ik denk ik op de helft van me cyclus dus dan ga ik eens zo'n testje proberen. Ik probeer er ook volgende week pas één dan kan ik checken, want dan moet het hormoon nog laag zijn.
     
  18. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    oje ik mag me hier ook aanmelden erg blij!!!!!!!!!!!!!!!!
    in oktober stoppen wij met de pil, en weederom erg spannend
    lees allemaal meiden die voor de eerste keer gaan!!! super spannend!!!!!!!!!!
    het word ons derde kindje !!:)
    ik ben 26 mijn wederhelft is 33 wij zijn sinds 2000 samen en 2005 getrouwd in 2008 is onze oudste zoon geboren en in oktober 2009 onze jongste die word zaterdag alweer 2 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  19. Sannedb1985

    Sannedb1985 Actief lid

    27 sep 2011
    129
    0
    0
    Hallo allemaal!!

    Hierbij wil ik me ook graag voorstellen aan jullie.
    Ik ben Sanne, ben 26 jaar en ook pas getrouwd (18 juni jl). Vorige week dinsdag (20 september) heb ik mijn laatste pil ingenomen. Erg spannend dus allemaal!!
    Afgelopen week ben ik dus 'ongesteld' geweest en nu is het dus afwachten wanneer ik voor de eerste keer zonder pil ongesteld wordt. Ik ben benieuwd of dat dit lang gaat duren.. Kan je daarvoor al wel zwanger worden of nog niet? Ben heel erg benieuwd hoe snel het allemaal gaat en ik wil het ook tegen niemand vertellen maar dit valt niet mee!!

    Groetjes Sanne
     
  20. Chocoholic

    Chocoholic Fanatiek lid

    25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    #20 Chocoholic, 27 sep 2011
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011
    He Sanne, dat heb ik nu ook! 17-9 was mijn laatste dag ongi, dus nu maar afwachten wanneer het wel (of niet) komt. Ergens toch wel een beetje spannend. Hopelijk duurt het 'ontpillen' niet erg lang.
    Heb de laatste paar dagen wel soort van steken in mn onderbuik. Hoort dit er allemaal bij?? 11 jaar aan de pil gezeten, dus nu wel een beetje vreemd. Ook krijg ik ineens last van puistjes..

    @Fruitig: Bij ons is het ook zo wat betreft de wijntjes. Zolang je drinkt verdenken ze je niet.. :) Ik drink in de weekenden ook gewoon nog hoor. Af en toe stiekem al wel een keertje 'bobben' zodat het als het zover is toch niet echt opvalt haha!
     

Deel Deze Pagina