Lekker makkelijk 'hij is wel gewend dat ze zo doet' Ooit is het voor die man eens klaar.. die wil echt niet nog 30 jaar zo leven.. Jullie moeten haar niet zo zielig vinden.. Ja het is rot voor haar.. maar ze moet er wat aan doen, en daar heeft ze jullie bij nodig, ipv haar in die slachtofferrol te houden...
Waarom heeft in zij al die jaren nog steeds niets aan haar probleem gedaan? Zij dreigt nu bij hem weg te gaan omdat hij een nieuwe baan heeft waar ook vrouwen werken? Ik zou haar lekker laten gaan. Hier valt toch niet mee te leven?
Lekker lullig ook, hem de schuld geven omdat hij met vrouwen gaat werken en dat ze daarom weg wil.. Terwijl zij het probleem is en er blijkbaar helemaal niets aan doet
Ja inderdaad, voor haar 10 anderen... het is vast allemaal heel rot wat ze heeft meegemaakt, maar je kunt niet eeuwig in een slachtofferol blijven zitten. Ze maakt er nu wel heel erg zijn probleem van. Dat hij dit accepteert vind ik ook vrij apart.
Dat is een verklaring waarom ze zo is geworden, maar geen excuus waarom ze nog steeds zo is. Ze is volwassen en het wordt tijd dat ze verantwoordelijkheid neemt voor haar gedrag en hulp gaat zoeken. Ik lees tussen de regels door dat zowel jij als haar man haar ook de hand boven de hand houden onder het mom van 'ze kan er niks aan doen'. Misschien lees ik dit verkeerd, maar ik denk dat ze er nu meer aan heeft om een spiegel voor gehouden te krijgen en haar goed te laten inzien dat ze dringend therapie nodig heeft. Anders zal ze er uiteindelijk toch alleen voor komen te staan en daar is ze helemaal niet meegeholpen.
Ze moet hulp gaan zoeken ipv hij een nieuwe baan. Basis in een relatie is vertrouwen. Is dit er niet heb je geen relatie. Tenminste,waar op gebaseerd. Je man is je wederhelft. Je partner en niet je bezit. Elkaar respecteren, vertrouwen en elkaar accepteren. Je partner willen veranderen werkt niet echt heb het ook geprobeerd haha maar accepteer hem nu zoals hij is. En ja ik vertrouw mijn man voor 100% en werkt met zeer mooie meiden en heeft der zelfs in zijn Facebook. Een probleem! Nee waarom. Er zijn nu eenmaal mooie vrouwen en daar mag best naar gekeken worden toch. Zolang ze er niets mee doen. Ondanks verleden heb je geen rede een volwassen persoon te behandelen als een baby. Te controleren en te observeren. Doe je dit wel is therapie echt nodig. Zou dat haar dus aanraden. Want ja ze kan er wel wat aan doen. Stop met het goedkeuren want dit is echt geen normaal gedrag
Dat die man van haar nog steeds niet depressief is geworden zeg. Daar valt toch niet mee te leven? Maar goed, zolang het geaccepteerd wordt en ze zo zielig wordt gevonden zal er ook vrij weinig veranderen.
Jeetje dat die man dat volhoudt!!! Sorry maar je vriendin is best egoïstisch. Zij heeft een enorm probleem met zichzelf maar brengt dat over op haar man. Dat kan altijd wel een keer gebeuren maar dit kan toch zo niet jo. Hoe moet dit wel niet voor die man zijn? ik vind het behoorlijk zielig voor hem en zou tegen hem willen zeggen..na zoveel jaren wordt het tijd dat je je spullen pakt en een leuke vrouw gaat zoeken waarbij je jezelf kan zijn en kan ademen.
hoii ik snap het wel hoe zij denkt. Ik ben zelf ook jaloers (geweest) en ken het wel als je eisen wilt gaan stellen aan je partner.. maar uit ervaring kan ik zeggen dat het probleem bij haar ligt en zij hier aan moet werken. zij is onzeker, misschien gekwetst in haar verleden/opvoeding en het laatste wat er gedaan moet worden is dat haar partner erin meegaat...want ook al gaat hij niet werken met vrouwen, dan zal ze jaloers zijn als ze bij een feestje zijn of op straat lopen...er zijn nu eenmaal mooie vrouwen maar haar partner heeft voor haar gekozen...en zij moet werken aan haar onzekerheid en weten wat zij waard is... als haar partner naar haar luisteren zou, dan zou haar jaloezie alleen maar aandacht krijgen..en dat moet niet gebeuren. ik zou haar bijstaan en zeggen dat zij moet leren meer zelfvertrouwen te krijgen en te zeggen dat haar partner niet voor niks voor haar heeft gekozen. dat collega's geen concurrenten zijn en dat als zij wel voorwaarden stelt aan haar partner het alleen maar een averechts effect zal hebben. hij zal het heus niet leuk vinden om als een vogeltje gevangen te zijn. het lijkt veilig voor haar maar zijn liefde/ respect voor haar zal juist dan dalen...ze kan beter hem vrij laten en gewoon beseffen of therapie volgen dat zij waardig genoeg is.. het heeft bij mij ook even geduurd.. succes!! en complimenteer haar maar dat ze mooi is en slim en dit en dat
Ik zou me juist focussen op haar zelfvertrouwen. En kijken of ik haar zou kunnen helpen om deze op te krikken. Misschien een hobbie of iets dergelijks (en dat bedoel ik echt niet lullig!)
Ik denk niet dat een leek daar iets aan kan doen. Het is dusdanig dat ik het over zou laten aan een professional
Maar het is wel gek dat je dan zo blijft. Ze moet aan zichzelf gaan werken en stoppen met zielig doen. Er zijn meer mensen met een heftig verleden en er zijn een hoop mensen die meer mee hebben gemaakt nog dan zij. Als die allemaal zo zouden zijn, zou het een ramp worden op deze wereld...
Ik denk niet dat het 'zielig doen' is. Ik denk dat ze (duidelijk!) heel onzeker is en alleen met die gevoelens om kan gaan door controle uit te oefenen op de omgeving (oftewel haar man). Dit zorgt tijdelijk voor vermindering van angst en geeft een schijngevoel van controle maar het moet keer op keer herhaald worden om de 'geruststelling' te kunnen ervaren. Aangezien ze dit kan blijven doen, zal deze cirkel nooit zomaar stoppen. Zij zal moeten leren om anders met deze angst om te gaan. En ze moet ook gaan ervaren dat de angst haar niet omver zal blazen EN dat angst niet betekent dat angstgedachten echt uitkomen. Alleen zo kan ze deze gevoelens de baas worden.
Ja precies hier kan ik wat mee. Haar man doet alles wat ze wil dus die jaloezie blijft elke keer weer opnieuw gevoed worden en dus blijft ze er in hangen. Ik denk ook dat het goed is dat haar man het patroon wil doorbreken en gaat doen wat hij leuk vind ookal zijn daar vrouwen bij. Zei zal dan zelf ook na er poosje ervaren dat hij niet bij haar weggaat vanwege de vrouwen die daar werken. Ik ga dit met haar bespreken.
Dat lees je toch?! als je geen nuttige tips of advies kan inbrengen in dit toppic snap ik niet zo goed waarom je zon idiote reactie neer zet.. Niks te doen vandaag ofzo?🤔
oh wow als dat dan een excuus is waarom ze zo blijft doen en dat dat blijkbaar geaccepteerd word dan wil ik weten waar ik dan mee weg kan komen met het excuus van slechte kindertijd, jeugd en nare ervaringen. zij of iig jij weet waar het gedrag vandaan komt dus het wordt tijd dat ze er mee gaat dealen en het verwerken anders zal ze nooit gelukkig worden. je vent verlaten omdat ie met vrouwen werkt kom op zeg..