Hey dames. Eigenlijk ben ik benieuwd of jullie partner/man elke keer mee gaat naar de controles bij de vk? En waarom wel of niet? Die van mij is tot nu toe elke keer meegeweest, maar toevallig kan hij aankomende donderdag waarschijnlijk niet. Ik vind het verder ook niet erg omdat er niet echt veel gebeurd. Liefs
heeyy mijn man is nog nooit mee geweest omdat we het onzin vonden dat hij daar vrij zou moeten nemen terwijl er toch niet zoveel gebeurt
Hoi, Die van mij gaat altijd mee. Kan er ook altijd bij zijn omdat hij zelfstandig ondernemer is en dus gewoon vrij kan plannen. Hij vind het gewoon leuk om mee te gaan en wil niets van de zwangerschap missen. Vind ik ook wel erg prettig en heel lief van hem.
bij onze eerste ging mijn man alleen de eerste keer mee.. maar omdat die zwangerschap zachtjes gezegd neit geheel goed is verlopen en ik 6 weken te vroeg ben bevallen, met spoed.. ik en mijn kindje waren erg ziek.. en we nu ruim 15 mnd bezig zijn geweest voor nr 2.. hebben we besloten dat hij mee gaat naar elke afspraak bij de gyn. we proberen het zo te plannen dat hij mee kan. ik moet nl naar het zh, en ik heb zelf geen autootje, mijn man wel dus die moet me ophalen we gaan het dit keer heel anders aanpakken, voornamelijk om mijn voorgeschiedenis zeg maar je moet voor jezelf uit gaan maken wat je wilt. wil je hem erbij? voor een man is het eigenlijk al een afstand. hij ziet wat er met je gebeurd en hoe je hormonaal erop reageerd, maar hij weet niet hoe het voelt. hij staat als het ware even buitenspel. ik heb besloten dat ik mijn man deze keer overal in ga betrekken en hem ook zijn eigen keuzes laat maken. we hebben samen dit kindje gemaakt en gaan het ook samen doen allemaal.. dit is nu mijn insteek..
Die van mij kon ook gewoon even weg op zijn werk en dan iets langer door werken. Hij wil zelf graag mee, dus ik vind het alleen maar fijn dan. Als hij niet kan dan vind ik het niet erg en hij hoeft er ook echt geen vrij voor te nemen. Ik heb de afspraken altijd om 18:00 dus dat is wel handig
Mijn man gaat -indien mogelijk- mee. Vooral omdat we dit samen willen beleven en de bezoeken aan de VK daartoe bijdragen, vinden wij dan... (Geldt natuurlijk niet voor iedereen, snap ik ook wel.. )
hier is ie bijna elke keer meegeweest. eerste keer kon niet toen zat ie in uruzgan maar nu vrijwel elke keer. ook een keer me ma. maar goed. we hebben dus ook elke keer een echo is schijnbaar redleijk normaal in dld. hij meot ook thuis zijn want hebben maar een auto en op de fiets is een beetje te ver hihi.
Mijn man gaat niet mee naar de standaard controles....alleen de echo's is ie mee geweest. Van mij hoeft ie ook niet iedere keer mee, want zo boeiend is t niet die standaardcontroles.
Die van mij probeert zoveel mogelijk mee te gaan.... Hij is om de week op maandag vrij (als hij de zaterdag heeft gewerkt) en nu probeer ik alles daarop te plannen! Hij was alleen bij de echo van 6,5 week en daarna is hij niet meer meegeweest maar ik heb toen zelf bij de 12 weken nog een echo laten maken en toen is hij wel meegeweest... Nu kan hij dus mee mits ik alles gepland kan krijgen op de maandagen dat hij vrij is!
In het begin ging hij wel elke controle mee maar dan is het nog makkelijk: 1x in de 5 weken, 1x in de 4 weken enzovoorts.. Sinds ik elke 2 weken moet vind ik het zonde dat hij steeds vrij moet vragen, ik heb liever dat hij zijn uren spaart en na de bevalling wat meer vrij neemt. Maar omdat ik liever wel iemand mee heb omdat ik een beetje een warhoofd ben en stel dat ze wat belangrijks vertellen neem ik nu omstebeurt m'n man en m'n moeder mee. Ze wisselen elkaar af. Mijn moeder vind het erg bijzonder om mee te mogen dus dat is helemaal top.
mijn man ging ook elke controle mee, dit kwam ook omdat we zo vaak echo's kregen... enige controle die hij gemist heeft viel samen met de 20 weken echo omdat hij toen ziek in bed lag.
Als het kan gaat ie mee, maar helaas kan het gewoon niet altijd. Onze VK is er ook niet elke dag, dus het moet maar net zo uitkomen dat ik op een beschaafd tijdstip op de goede dag een afspraak kan maken - en dat lukt helaas vaak niet. Maar goed, hij mist er ook niet zoveel aan, vind ik. Het hartje luisteren neem ik op met mijn GSM en stuur ik met een mms-je naar hem toe, zodat ie dat ook kan horen, maar verder is het allemaal zo spannend niet. De echo's is ie natuurlijk wel mee geweest, maar daar konden we ook op elke willekeurige dag een afspraak voor maken, en was de tijd ook wat makkelijker te plannen.
mijn vent is 1e keer meegeweest en alle echo's en in zijn vakantie dus in totaal 6 x normaal sta ik met een standaart contr. met 10 min alweer buiten en dat kost hem dan wel een hele dag (ivb werk ver weg)
ik had elke 2 weken een echo en elke week een ctgscan( ivm chronische ziek) mijn man ging altijd mee !! hij wou geen enkele keer missen, we planden de afspraken op dagen dat hij vrij was( hij werkt in de onregelmatigheid) of smiddags als hij ochtenddienst had of ochtend wanneer hij middagdienst had,
Die van mij is tot nu toe elke keer meegeweest. Gelukkig wilt hij zelf wel graag mee. Hij vind het toch wel bijzonder om elke keer weer iets van ons kindje te vernemen. Probeer het altijd op dinsdagochtend te regelen. Dan is hij vrij. Maar komt dit een keertje niet uit bij de vk, dan maak ik er geen probleem van als hij een keer niet meegaat. Vind het natuurlijk wel fijn als hij erbij is.
Mijn vriend is meegeweest naar elke controle, moet wel zeggen dat ik bij elke controle een echo kreeg, dus voor hem was het dus ook interessant om mee te gaan, kon hij nog eens onze kleine meid bewonderen.
mijn man is de 1e x mee geweest en verder nog niet, gebeurd waarschijnlijk ook neit vaak meer omdat hij internationaal chauffeur isis hij door de weeks nooit thuis dus dan word het moeilijk..20 weken echo gaat hij wel mee is gepland op een maandag en daarvoor gewooneen vrije dag gevraagd..gaat iemaar 1x een dag later weg..
Hey meiden! Ik heb binnenkort ook mijn intakegesprek bij de vlos.. mijn vriend kan dan niet mee.. is het echt nodig dat hij meegaat? Nee toch?