Ik ben ook alleen geweest. Het maakt niet uit wel is het handig om vooraf al naar ziektes te vragen in zijn familie enz. Daar vragen ze om bij een intake. Ik ga iedere keer alleen mijn vriend kan moeilijk vrij krijgen en zo spannend zijn die controles toch niet. En bij de echo,s gaat ie wel mee en heb nu de angelsoud besteld kan die thuis ook eens naar het hartje luisteren
Mijn man gaat niet mee naar de standaardcontroles maar wel naar de echo's. Ondertussen dus 4x meegeweest. En waarschijnlijk op het einde hobbelt hij ook wat vaker mee
Mijn vriend zit op zee dus kan niet elke keer mee...anders moet hij twee weken vrij nemen voor 10min. controle.. als hij vakantie heeft gaat hij altijd wel mee.. eerste keer met de echo zat hij in de ziektewet dus kon ie gewoon mee... paar weken geleden hadden we onderzoeken in het ziekenhuis en had hij toevallig vakantie...
Helaas vond mijn ex het allemaal niets en heb ik op 1 echo na alles en altijd alleen geweest waar ik toen heel erg van baalde. Ook toen ik met 24 weken aan de ctg moest vanwege harde buiken was hij nergens te bekennen. Nu ik ben getrouwd met Martin, zegt ie nu al geregeld, ben nog niet zwanger, als we straks zwanger zijn wil ik overal bij zijn. Heb gezegd dat ik het fijn vind, maar dat er bij de standaard controles bij de gyn echt niets aan is. Hij wil in elk geval alles samen doen en dat geeft me een heel fijn gevoel
Mijn mannetje ging elke controle mee, ook elke echo ging hij mee.. een keer deden ze moeilijk op het werk waardoor hij niet mee kon en is zijn moeder meegeweest naar verloskundige.. Maar verder heeft hij me niet 1x alleen laten gaan!!
Mijn mannetje is alle echo's meegeweest, niet alle controles bij de verloskundige omdat dit niet te regelen was met zijn werk.
mannetje is met elke echo meegeweest en zoveel mogelijk ook met de controles bij de vk, echter vanaf week 34 moest je naar overdag en dan kon me mannetje niet echt meer mee , ze beginnen pas om 830 en mannetje begint om 7 uur al met werken en moet eerst 1,5 uur rijden voordat hij op zijn werk is vind de controles opzich ook neit veel voorstellen op het lijst, de belangrijkste controles gaat hij wel mee
Mijn vriend werkt onregelmatige diensten en ik probeer de afspraken altijd te plannen wanneer hij niet hoeft te werken. Ik geloof dat hij 1 of 2x niet is meegeweest, maar nu ik waarschijnlijk binnenkort elke week moet, snap ik wel als hij niet meegaat. De echo's is hij altijd bij geweest. Hij had meer moeite met meegaan naar de BV cursus, maar uiteindelijk vond hij het wel heel nuttig. Hij vindt gewoon het wachten zo lang bij de VK maar verder vindt ie het wel leuk.
Mijn vriend gaat alleen mee naar de echo's. Controle hoeft voor mij niet. Ik werk in het ziekenhuis en hier zit ook de vk dus ben altijd zo klaar. Doe het meestal even snel onder werktijd.
Mijn vriend is de 1e x mee geweest dat ik naar de gynaecoloog en ergens aan het eind. Ik vond het niet zo nodig dat hij elke x vrij moest nemen hiervoor. Ik moest in het begin elke 4 weken naar de gyn en later om de 2 weken. Ook kon hij niet elke x vrij krijgen van het werk. Dit hebben we beiden niet heel erg gevonden. Als er een 2 in aantocht is dan zouden we het precies zo weer doen.
Mijn man gaat alleen de echo's mee.. en bij het gesprek omtrent de bevalling misschien.. Ik ga tussen het werk door even en vindt het onzin dat hij daar vrij voor moet nemen.. zoveel stelt het niet voor..
de controles zou ik zelf liever overslaan haha laat staan dat ik daar mijn man mee lastig ga vallen hij moet een hele dag dan vrijnemen omdat ie door heel het land werkt en de afspraak vaak niet vroeg kan en wel laat maar dat is voor hem midden op de dag (16 uur ofzo) mijn man werkt van 4-5 sochtends tot 19-22 uur savonds..\ 1e echo hebben we samen gedaan, en de andere belangrijke echo's ook maar heb er zoveel gehad dat echt niet elke keer dat nodig vond, alleen als het echt belangrijk was..
Mijn vriend is bij Eva bij de eerste 2 echo's bij de gyn geweest en bij de intake bij de vk. De echo die ik daar toen nog heb gehad was hij niet bij omdat hij moeilijk vrij kon krijgen. Ik vond het ook niet erg. Ik kreeg er bovendien voor vrij, hij moest uren opnemen, terwijl hij die uren ook hard nodig had om het huis af te krijgen. Nu weer hetzelfde, hij is bij de intake en de 2 echo's bij de vk geweest. Achteraf gezien was het bij de intake helemaal niet nodig, maar het was wel handig dat hij Eva kon bezighouden (Eva is echt heel makkelijk, maar niet zodra ik -ergens anders dan thuis- met iemand anders ga praten...). De volgende controles doe ik lekker alleen met Eva, op de 2 dagen die ik doordeweeks thuis ben. Bij de 20 weken echo is mijn vriend wel en we gaan ook nog een pretecho doen rond de 28 weken. En dat was het dan wel, mijn vriend vindt het heel leuk dat we weer een kind krijgen, maar met zwanger zijn heeft hij sowieso gewoon niet zo veel
Als mijn vriend vrij is, gaat hij altijd wel mee eigenlijk. Maarja dat komt ook wel een beetje omdat het bij ons allemaal niet zo makkelijk is gegaan om zwanger te worden/blijven. Ik heb deze zw.schap veel echo's en controles gehad, maar ongeveer de helft van de tijd is hij er bij geweest. Voor de belangrijke echo's (eerste, die met 12 weken en die met 20 weken) heeft hij wel vrij genomen.
hier gaat manlief niet mee naar de gyn. de afspraken zijn altijd midden op de dag, en hij werkt aan de ander kant van NL Dus om die reden gaat hij niet mee. Wel als er een echo gemaakt moet worden of als er iets echt aan de hand is. Vind het prima zo, sta bijna altijd in 10 min weer buiten dus zou het zonde vinden als het mijn man zijn vakantie uren kost terwijl hij die uren beter na de bevalling kan gebruiken voor ons gezinnetje
Nou me man moet er niet aandenken en ja echt vrij krijgen voor de controle krijgt hij ook niet. Wel gaat ie mee naar elke echo en als ik overtijd loop dan gaat ie mee naar de controles want dan heeft ie vakantie. De controles zijn midden op de dag dus om daar voor een hele middag vrij voor te vragen is ook zo wat
Hier is hij meegegaan met de 12 weken echo, 20 weken echo en nog een keertje toen ik 41 weken zwanger was. Vind het verder ook niet nodig.
Bij onze eerste is mijn vriend een paar keer meegeweest. Bij mijn zoontje is hij 1x meegeweest puur om kennis te maken. En nu gaat hij niet mee, dit omdat hij ten eerste geen vrij hoeft te nemen hiervoor van mij, ten tweede wil ik de kids niet naar de oppas brengen alleen daarvoor en ten derde omdat ik toch weer een keizersnede krijg bij de gyn en ik alleen voor controles loop bij de verloskundige!
Mijn man is chef en kan eigenlijk gewoon weg wanneer hij dat wil. Dus hij is bij elke VK controle, en later ook elke gyn controle meegeweest.