Man mee naar elke controle?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lemi, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man gaat nooit mee.
    Alleen met de 10 en 20 weken echo was hij erbij.
    Ik sta toch binnen 10 min. weer buiten bij de vk, bloeddruk meten, hartje luisteren en praatje maken met vk en dat was het wel.
    Beetje zonde om daar iedere keer vrij voor te nemen.

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Mijn man is tot nu toe altijd meegeweest naar controles bij de gynaecoloog. Nu hebben we ook elke keer een echo gekregen, dus was het ook echt wel leuk om mee te gaan. Volgende week de uitgebreide (21 weken-) echo en als alles goed is, de laatste afspraak bij de gynaecoloog. Daarna verlopen de controles bij de verloskundige, dan gaat m'n man niet meer elke keer mee.

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn man gaat alleen mee naar de echo's. Hij werkt ook door het hele land, en rijdt altijd met een collega mee, dus hij kan nooit voor een uurtje vrij nemen. Een hele dag vrij nemen voor een controle vind ik niet nodig.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn man gaat wel mee maar kan de afspraken 's avonds plannen. Voor de intake is hij wat eerder van z'n werk naar huis gegaan.
    Hij vindt het ook leuk om er bij betrokken te worden en ik heb dan ook meer het gevoel dat we het samen doen.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn vriend is nog nooit meegeweest naar een controle, zelfs niet naar de echo's. Hij wil gewoon niet (dus maakt steeds een andere afspraak) en ik heb geen zin om hem te gaan pushen. Hij is wel meegeweest naar een voorlichtingsavond over de bevalling.

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Nog nooit mee geweest naar de echo's??? Weet je ook waarom hij dat niet wilt en vind jij dat niet heel erg jammer dan? Lijkt me heel moeilijk, maar misschien zie jij het anders;)

7. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    die van mij gaat met alle controle´s mee en waarom omdat hij net zo blij is met deze baby als mij en het mooi vind en spannend en ongeacht op welke dag of welke tijd, hij is er gewoon voor mij en de baby bij de onderzoeken, zeker nu we overtijd zijn en wat meer afspraken hebben en weten dat de kleine binnen nu en 5 dagen geboren moet worden of spontaan zelf of het heeft een zetje nodig, maar nee hoor ik hoor hem er nooit over klagen en vind het vanzelf sprekend dat die meegaat en ik vind het zelf ook erg fijn.

8. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Die van mij is tot nu toe elke x mee geweest naar de VK. Maar ik moet in de avonduren, dat scheelt. Vanaf nu wissel ik met mijn mama, schoonmama en zusje. Aan het eind gaat mijn vriend weer mee. Met de echo's behalve de eerste twee van 7 en 9 weken is hij altijd mee geweest! Dat vind hij ook het leukste van alles! Vooral nu het groter wordt en beweegt haha

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Toevallig kan mijn ventje vanavond voor het eerst niet mee. Hij is om 12:00 begonnen en is dus pas na 20:30 thuis. Van mij hoeft hij er echt geen vrij voor te nemen, ik sms hem wel als er iets bijzonders was. Als hij mee kan vind ik het altijd wel fijn hoor.

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Alleen het intakegesprek en de termijnecho en 20 wekenecho is hij meegeweest. Na de andere controle belden we wel altijd even...kun je het toch even samen delen.

11. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    die van mijn gaat meestal mee als het uit komt ben ik altijd erg blij mee.... want ik vergeet altijd de helft:p en vind het fijn als hij mee gaat. en als ik een keer alleen moet ook prima want meestal gebeurt er niet veel van bijzonders de echo's wil hij niet missen daar geniet hij echt van hij is helemaal intoe zijn kleine meid hahaha:) en zwangere vrouwtje.

groetjes xx

12. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Mijn vriend is elke keer nog mee geweest, omdat onze VK-praktijk op maandag avond ook afspraken plant. Nu moet ik steeds vaker en zitten de maandagavonden vaak al vol, dus afgelopen en volgende keer kan hij niet mee omdat hij dan moet werken. Ik vind het niet zo'n probleem dat hij nu niet mee kan. De eerste keer vond ik wel het belangrijkst omdat er dan veel vragen gesteld worden over erfelijke aandoeningen enzo. De tweede keer wilde hij heeeeel graag mee om het hartje te horen. Daarna ging hij gewoon mee omdat hij het graag wilde.. omdat hij niet net als ik het leven voelt, wil hij graag telkens het hartje horen...
    Hopelijk kan ik binnenkort weer een keer op maandagavond zodat hij weer eens mee kan... Ik wil namelijk met de VK binnenkort het geboorteplan doornemen, daar wil ik hem wel bij hebben natuurlijk. Maar misschien dat hij dan een keer een paar uurtjes vrij kan krijgen en probeer ik een afspraak zo laat mogelijk te krijgen.

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Mijn man gaat bijna nooit mee. Voor belangrijke echo's en onderzoeken wel, maar voor controle niet. We weten hier ook niet of je daar vrij voor krijgt of vrij voor moet nemen. En aj als de baby is geborne wil hij ook wel een paar dagen extra vrij. En zolang het goed gaat om alleen te gaan ga ik fijn alleen. Ik heb er geen opmerkingen over gehad hoor van d egyn.

Gr Gaby

14. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, ik zou het fijn vinden als hij een keer mee zou gaan naar een echo, bijvoorbeeld de nekplooimeting of de 20weken-echo, omdat er toch heel wat op het spel staat en je eventueel slecht nieuws liever niet alleen te verwerken krijgt. Tot nu toe zijn alle uitslagen super geweest dus ik weet (goddank) niet hoe het zou zijn om in je eentje slecht nieuws te krijgen.
    Waarom hij niet mee wil? Hij heeft er niet zo veel mee, die onderzoeken en echo's.
    Maar moeilijk heb ik het er niet mee. Beetje jammer vind ik het wel.
    Om het een klein beetje te compenseren, heb ik vorige keer een pretecho laten doen met allebei de oma's erbij.

15. linde90

linde90 Niet meer actief

Mijn aanstaande man ( wel vreemd hoor hahaha) is alleen de eerste keer meegeweest naar de vk, ik plan altijd sóchtends voor mijn werk, en dan is hij al onderweg., en wel alle echo's behalve de groeiecho, dat is zo snel gedaan, dat ik liever heb dat hij na de bevalling langer thuis kan zijn.
    Mijn moeder gaat volgende keer mee, zij is dan toevallig bij ons een paar dagen, ze heeft er nu al zo veel zin in hahaha, eerst de vk en dan door naar het Zh voor de groeiecho. Ze is nu al supertrots hhihihi

16. hiephiephoera

15 mei 2009
    42
    0
    0
    Mijn man is wel zelfstandige maar heeft werk zat dus hij is alleen de eerste keer mee geweest. Naar de echo mee geweest en toen ik de uitslag van het bloedonderzoek kreeg is hij mee geweest. Want daar kon nog wel eens wat uitkomen ivm mijn moeder en schoonmoeder maar dat was gelukkig allemaal goed. En hij gaat misschien straks wel wat meer mee aan het eind maar nu niet.

17. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Mijn man gaat mee als hij vrij is, kan er geen vrij voor krijgen (vrachtwagenchauffeur) De 20 weken echo is hij natuurlijk wel meegeweest en als er iets bijzonders is of er gaat iets niet goed, dan zorgt hij dat hij er wel bij is..
    Ik vind het ook niet nodig voor een gewone controle, niet zolang alles goed gaat.

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mijne was gisteren dus voor het eerst niet meer, maar het was ook echt niet de moeite waard voor hem vind ik hoor. Was binnen 5 minuten weg! Echt waar!

Even wegen, even buik meten en dat was het...Dacht dat ze nu ook wel zouden gaan voelen hoe het kindje ligt...Wanneer beginnen ze daarmee? Op inet stond rond 24 weken en ben nu ruim 26 weken

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hoi Lotte,

bij mij hadden ze rond 25 weken gevoeld, ze kon wel de rug voelen maar nog niet het hoofdje enzo. Dat kon de laatste keer wel.

Ik ben nu voor het laatst geweest bij 30 weken, en volgende afspraak heb ik pas met 33 weken, hoort er nu nog steeds drie weken tussen te zitten?

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ah okee. Heb wel een pretecho gehad dinsdag en toen lag hij weer met zn koppie naar beneden. Houden zo hihi!

Ik moest tot nu toe om de 4 weken en ben gisteren voor het laatst geweest. Vanaf nu moet ik om de 3 weken. Ik kijk even in mn kaart voor je...Ik moet nu 2 x elke 3 weken en daarna pas elke 2 weken. Dus als ik met 32w2d geweest ben moet ik 2 weken daarna weer. Ging jij allang om de 3 weken dan?

Deel Deze Pagina