IUI = Inseminatie met bewerkt zaad van je man. Toegepast bij verminderd zaadkwaliteit . MMM = geen onderzoek, maar betekend medische malle molen.
sorry k kom nogal dom over maar ik heb er echt geen verstand van wat wordt er dan gedaan bij die IUI onderzoeken dus kan je er aub iets uitgebreider info over geven en weet je mischien of er ook in het sfg ook een vrouwelijke gyn is want dat ik vindt ik prettiger?
dank je Bij een IUI, slikt een vrouw hormonen (of niet) om de eierstokken te stimuleren, ik heb daar clomid voor. Op dag 12 krijg ik meestal een echo om te kijken hoe groot mijn eitje is (of meerdere, ik heb er meestal 2 grote) als die groot genoeg zijn krijg je een tijdstip mee waarop je een pregnyl spuit moet zetten (dit is om de eisprong precies 36/40 uur later te laten springen) Mijn man moet zaad inleveren tussen 8 en half 9 smorgens op de afgesproken dag. Dat wordt bewerkt, alle slechte eruit enz.. dat duurt een paar uur. tussen 12 en half 1 moet ik weer terug komen dan word het zaad hoog in mijn baarmoeder gespoten (dus het hoeft zelf niet door je baarmoeder mond heen enzo)
ok ik ben weer helemaal op de hoogte, dankje wel dat lijkt mij eigenlijk wel meer kans te geven dan gewoon door normaal te klussen
Dit is gedeeltelijk waar. Het zaad van mijn partner is super, maar ik heb bijna geen eisprong en de zuurgraad is te hoog, waardoor het zaad van mijn partner niet levend op de plaats van bestemming komt. Door de IUI-methode wordt mijn eisprong opgewekt (door Clomid) en wordt het zaad voorbij de zuurgraad gebracht. Even ter aanvulling. Groetjes, Jaycey
Als ik als eerste antwoord had gegeven, had ik waarschijnlijk jouw uitleg niet genoemd, omdat je vaak de reden noemt, waarom je zelf IUI moet ondergaan
Ik zie dat je morgen de inseminatie hebt. Heel veel succes en ik hoop voor je dat het deze keer raak is. Jullie hebben al zo veel meegemaakt!