Echo heupjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pugga, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo dames,

Morgen moet ik met beeb naar het ziekenhuis voor een echo van de heupjes. Dit doen ze standaard omdat hij in stuit lag. Nu wilde ik beetje opzoeken wat er precies gaat geeuren maar lees alleen enge dingen wat eruit kan komen en biet wat ze nou gaan doen dus ben maar gestopt.

Pfff kan nu gewoon echt niet slapen kben zo zenuwachtig. Vandaag ook nog eens zn kleertjes die hij niet meer paste opgeruimd de eerste keer dus was ook even moeilijk. Mn kleine vent word groot

Wat ben ik toch een emo-muts ;)

2. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Lees mee, zit in dezelfde situatie.

3. knap

knap Niet meer actief

Voor mij is het al een tijdje geleden maar mijn zoon lag ook in stuit.

Het onderzoek stelde niet zo voor echo maken van de heupen niks meer of minder is het. De ka keek ook naar de stand van de heupen.

Alles wat goed.

Je nog niet te veel zorgen maken. Ga er gewoon uit dat het goed zit. Het is een voorzorg,s maatregel.

Succes ermee.

4. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Lag jouw kindje ook in stuit marya? Of is er een andere reden voor de echo?

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier hebben we ook een heupfoto gehad van Mitch en Ziva omdat ze veel in een stuit hebben gelegen en de bilplooi assymetrisch was, maar er was gelukkig niks aan de hand.
    Ze doen vaak even een controle voor de zekerheid.

6. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ons kleintje lag ook in stuit en inderdaad ook na 3 maanden voor een echo geweest. We stonden met 5 minuten weer buiten. Ze leggen hem op zijn zij in een soort van kussen om de heupjes te fixeren en vervolgens maken ze een echo. Dit aan beide kanten en klaar is kees. Stelde echt niet zo veel voor en is zeker niet eng.
    De uitslag kregen we niet direct, al zei de echoscopiste wel dat ze niets geks zag, wat natuurlijk al erg fijn is. Ik geloof dat we een paar dagen later gebeld werden voor de definitieve uitslag.

7. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik moet binnenkort ook een echo van de heupjes van mijn zoontje laten maken. Niet omdat hij in een stuit lag maar omdat ik zelf heupdysplasi heb gehad als kind. Ik hoop niet dat hij het ook heeft, merk niks aan hem gelukkig(ik kon zelf me beentjes niet strekken als baby).

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een echo gehad ivm stuitligging. Ging zoals @mamdoelen verteld alleen kregen wij de uitslag van de kinderarts waar we na de echo naartoe moesten.

Het stelt echt niet zoveel voor maar het wachten op de uitslag is natuurlijk even spannend ;)

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De echo of rontgenfoto maken valt wel mee. De kans dat er ook echt iets is, is maar klein. Heupdysplasie komt geloof ik bij 1 op de 1.000 kindjes voor. Vraag de echoscopist gewoon of die kan vertellen wat er op het scherm te zien is.
    Bij onze jongste is de heupdysplasie pas later gezien (geen stuitligging) en met een rontgenfoto bevestigd, toen zei de radioloog ook gelijk dat het niet goed was. Maar hoe mis zei ze weer niet, dat is aan de kinderarts of orthopeed.
    Succes ermee

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij ons hebben ze het ook op het CB gezien want hij lag niet in een stuit. De echo zelf is zo gepiept en ze voelen er niets van. Eventueel doen ze daarna een rontgen als ze iets vermoeden. En als het heupdysplasie blijkt te zijn valt dat ook erg mee hoor! Die van mij zit nu al 4 maanden of zo in een spreidbroek en redt zich er prima mee :D

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook gehad, omdat onze meid assymmetrische bil- en been plooien had en verdenking heupdysplasie. Vreselijk de zenuwen over gehad. Echo zelf viel reuze mee: ze werd tussen een paar kussens gelegd en met wat gel op dr huid werd dan de echo erop gezet, duurde ook maar heel kort en mocht er gewoon bij blijven. Uiteindelijk was alles goed.
    Zal me niet te veel zorgen maken! Onze dochter had alle symptomen van heupdysplasie, bij jullie wordt het gewoon standaard gedaan vanwege de stuitligging.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter heeft met 3,5 maand een echo gehad, omdat ik zelf heupdysplasie heb gehad. Mijn dochter had ook ongelijke benen, en haar bil plooi was asymmetrisch.

Echo stelt niks voor: Broekje uit en luier af, romper stukje omhoog en dan worden ze in een kussen gelegd op hun zij. Eerst de ene zij en dan omdraaien voor de andere kant.
    Ik was langer bezig met aan en uit kleden dan met de echo.

Alles werd meteen goed uitgelegd, en echo was prima. Wel is er met een jaar nog een foto gemaakt voor de zekerheid omdat ze erg stijf bleef. Foto was ook goed.

Bij mijn zoontje is ook een echo gemaakt, vanwege mijn HD en hij lag tot 34 weken in stuit.
    Puur uit voorzorg dus. Ook deze echo was goed.

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dit dus!
    Mijn zoontje heeft vanaf wk 30 (misschien nog langer) in stuit gelegen en ik ben met de keizersnede bevallen. Ook hij moest voor een echo en dat was echt binnen 5 minuten gepiept.

Het wachten op de uitslag is spannend, maar Dennis heeft er niets aan overgehouden en alles doet het aan 'm, dus die enge verhalen die je hebt gelezen zou ik heel snel naast me neerleggen, er hoeft niets aan de hand te zijn hoor.

Sterkte!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook een voorzorgsecho met 3 maanden. Liggend op een kussentje op haar zij keek hij heup voor heup na. Nog geen 10 minuutjes geduurd en hij zei meteen dat het er prima uit zag. Achteraf nog gebelt met de 'officiele' uitslag.

15. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier heeft zoonlief ook een echo gehad omdat mijn vader heupdisplasty heeft, en het schijnt vooral in de mannelijke lijn erfelijk te zijn.
    Hier werd op voorhand al verteld op het CB dat de kans dat er iets uit kwam klein was, aangezien bij hun controle alles goed voelde en er goed uitzag.
    Dus geloof me, de kans dat er iets uitkomt is klein, wel aanwezig maar klein, of hebben ze je op het CB op meer dingen in die richting gewezen?

16. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Nou ik vond het een ramp. (sorry moeders die nog moeten) het was 10 min krijsen maar volgens die mevrouw deden ze dat allemaal maar goed. Vervlgens onwijs lang wachten op de dokter en uitslag.

Hij heeft rechts ver boven de 60 en dit was het minimum links was net 60 dus die moeten we welin de gaten houden als hij een assymetrische bilspleet krijgt of datbeentje niet goed gebruikt dan moeten we meteen aan de bel trekken. Nu is tie gelukkig weer gekalmeerd maar hij vond het helemaal niets

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Mijn dochter moet ook zo'n echo met 3 maanden! Niet omdat ze in stuit heeft gelegen maar omdat ik zelf vroeger in tuigje heb gelegen als baby omdat het mijn heupen anders scheef zouden groeien..

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Met 4 maanden de echo gehad (ik heb zelfs heupdysplasie en op mijn 25ste geopereerd:(). Mijn zoontje lag bijna te slapen in het "houdertje". De echo was niet duidelijk en ze hebben nog een foto gemaakt, maar alles was goed:D

19. Isabel36

Isabel36 Lid

6 okt 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje late reactie, maar ik ga morgen met mijn meisje voor een heupen echo. Dit op verzoek van de CB arts, die vond dat haar benen/knietjes enz ongelijk eruit zagen. Geen stuitbevalling gehad, en niets heuperigs in de familie. Ik vind als ik haar zie liggen ook dat ze een beetje scheef trekt met haar onderlijfje.

Ik vind het heel spannend, ik weet dat een spreidbroek enz niet eind vd wereld is maar je wilt natuurlijk gewoon dat alles helemaal ok is met je kindje en liefst niet in ziekenhuizen komen.
    Voor iedereen die ook nog moet veel succes!

20. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Alledrie m'n kinderen hebben die echo's gehad en dat was allemaal zo gepiept. Niet gehuild of niks. Bij mij zit heupdysplasie in de familie, dus ook veel kindjes die inderdaad wel een spreidbroekje hebben moeten dragen. Het is vooral een praktisch probleem met in een autostoeltje krijgen en aan- en uitkleden, maar het kindje zelf is er zo aan gewend. Zelfs al moet ze een spreidbroekje dan is dat geen ramp, gelukkig gipsen ze niet meer in zoals vroeger moet je maar denken! Succes Isabel, ik hoop dat alles goed is met je meisje!

Deel Deze Pagina