Wekadvies gekregen - iemand ervaring mee?

Discussion in 'De lounge' started by Mrs Hair, Jul 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag dames,

Mijn peuter is vanmorgen hard uit de kinderstoel gevallen. Ze heeft een blauwe plek ter grootte van haar voorhoofd.

HAP gebeld, op zich geen alarmerende signalen, maar wel wekadvies meegekregen. Om de 1,5 uur moeten we haar wakker maken, 24u lang.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt met een peuter? Ik maak me een beetje zorgen over de nacht op deze manier :(. Maar ik wil absoluut wel zeker zijn dat ze het goed blijft doen, ze heeft echt een harde smakker gemaakt.

Iemand ervaringen te delen? :)

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Hier met de oudste een keer gehad, ze zal toen ook anderhalf /twee zijn geweest. Uit voorzorg. Ze slaapt altijd goed en ook toen geen problemen gehad. Ze viel elke keer meteen weer in slaap. Het was vermoeiender voor mij!

Succes vannacht en ik hoop dat jullie de nacht goed door komen!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dank je :)

Ze is van april 2. Ze slaapt ook altijd heel erg goed... Mijn man en ik kunnen hopelijk afwisselen, al moet hij morgen wel werken. Maar goed, ík ben zwanger ;)

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Onze oudste heeft ook eens een wekadvies gekregen als 1,5 jarige. Hebben haar toen het resterende deel van de dag goed in de gaten gehouden en van 19 (haar bedtijd) tot 01 (onze bedtijd) om de 1,5 uur gewekt. Maar ze reageerde toen zo normaal en zonder ook maar iets geks dat we daarna niet meer gewekt hebben: dit omdat ze iedere keer dacht dat het ochtend was en tijd was om te ontbijten/spelen en weet ik wat niet al :p

5. n1986

n1986 Actief lid

Jul 30, 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Ik alleen met een baby. Toen mn zoontje 6 weken oud was moest ik hem om de 3uur wakker maken. Dus is anders dan met een peuter!
    Goed opletten of ze helder is en niet anders is dan anders.

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Hier ook een keer gehad, voorover uit de tripptrapp gevallen, recht op haar hoofd. Werd daarna suf en slap dus huisarts kwam meteen.

Wij moesten haar ieder uur wakker maken, en dat viek niet mee ;). Ze sliep vaak als een blok door. Uiteindelijk hebben we haar steeds een eenvoudige vraag gesteld, die ze dan beantwoordde. Daarna weer lekker slapen. Mijn man is die nacht opgebleven, hij is sochtends wat gaan bijslapen.

7. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Wij hebben t nu twee keer gehad, elke keer de wekker om de twee uur gezet. Nu heeft mijn man moeite om weer in te slapen, dus ik ben eruit gegaan,omdat ik toch wel meteen weer slaap.

We hebben idd Ryan wakker gemaakt..en hij reageerde zoals ik ook zou reageren, boos haha

8. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1

Ieder uur, dan na een paar uur om 1,5 uur en dan 2 uur... Zeiden ze hier....

En die vraag idd stellen!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij onlangs ook wekadvies gekregen van om de 2 uur.
    Wij hebben gewekt om 22.00 uur en 00.00 uur.
    Zoon oogte totaal niet suf, was zelfs erg boos dat we hem wakker maakten!
    Die maakte dus een zeer alterte indruk en we hebben hem -zoals de ha had gezegd- niet vaker gewekt.
    Deze had had zelf kleine kinderen en gaf aan het zelf ook zo te doen.
    Hij zei erbij dat kind wel echt rechtop moest zitten, ogen goed open doen en een paar vragen moest beantwoorden, echt wakker maken dus.
    Dus niet fluisteren: "ben je wakker", kind kreunt iets en draait zich om, zo mag het niet.

Succes!

Zie trouwens nu pas dat je zwanger bent, wat gaaf en wat een mooi vierspan wordt het zo!;)

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Haha, ja ZG, duurt niet meer lang :D

Ik lees dus dat meerderen onder jullie niet de héle nacht om de 1,5 of 2u gewekt hebben. Dat zegt mijn gevoel ook...

Er was vandaag verder namelijk niet zoveel aan de hand. Maar goed, je wilt natuurlijk wel voorzichtig zijn. Misschien bel ik de HAP vanavond nog een keer, of het echt nodig is om haar de hele nacht in de gaten te houden.

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Hier een meiske dat op 2 jarige leeftijd achterover van de tripptrapp viel (hoe ze dat deed weet ik niet) maar ze kwam keihard met haar hoofd tegen de rand van de kast achter haar aan. Ook wekadvies meegekregen.

Dit hebben we 2 keer volgehouden en toen voelde het voor ons oke. Als ze vrij suffig was hadden we het de hele 24u volgehouden. kijk maar wat voor jullie het beste voelt.

sterkte!!

12. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    maak ze goed wakker en stel simpele vragen als hoe heet je, wie ben ik, wat heb je gedaan vandaag etc.
    Alleen een mummel half slapend heeft geen zin, dan weet je nog niet of ze helder is.

13. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nagedacht, ik zou de kleine wekken elke 2 uur tot 12 uur, en dan half 4 en 7 uur weer ofzo als dat haar normale tijd is van opstaan!

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ach... Ze lag om half zeven in bed, dus volgens het 'schema' heb ik haar net voor het eerst wakker gemaakt. Heeeeel zielig, ze moest echt huilen. Nu las ik dat huilen ook een 'alerte' reactie is, dus dat is prima.

Ik vroeg of haar kitty-knuffel, haar konijn-knuffel was (get it ;)?), nou nee, dat was kitty. Waar is mama? 'Daar'. Waar is papa? 'ijsjes verkopen' (dat klopt, mijn man is ijscoman en was vandaag op pad). Op die manier lijkt het me prima, toch?

Wel heel zielig :(

15. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hier ook wekadvies gekregen vandaag, dochter gleed uit over speeldoekje en viel met voorhoofd op de knop van de commode...
    mega blauwe bult *au*

is vanmorgen al gebeurd en ze is de gehele dag al zoals ze altijd is ;) ik heb nachtdienst dus manlief zal eruit moeten. nu hebben we afgesproken dat hij gewoon even gaat kijken als hij naar bed gaat, en ze wordt snachts toch bijna altijd wel een keer wakker. gaan haar niet elke 1,5 uur wakker maken, ze slaapt nl daarna niet meer terug in.

16. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Toen mijn vader hetzelfde advies meekreeg, hebben ze hem voor de zekerheid in het ziekenhuis opgenomen. Hij was wel serieus van zijn fiets gevallen, met gekneusde oogkas en meer van dat soort leed.

Overigens, als het nodig is, is het van levensbelang dat je het 24 uur lang volhoudt. Het probleem met een harde klap op het hoofd is dat er haarscheurtjes in de bloedvaten in het hoofd kunnen ontstaan en dan loopt het daar langzaam vol. Pas na 24 uur is het gevaar geweken. Mocht iemand niet te wekken zijn binnen die 24 uur, dan verhoogt het de levenskansen aanzienlijk om zo snel mogelijk in het ziekenhuis te komen.

Share This Page