Spannend! Bieden op een koopwoning.

Discussie in 'De lounge' gestart door Petronelleke, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petronelleke

11 jul 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Om herkenning te voorkomen mocht ik een ander account aanmaken. Hrt zit namelijk zo:

Al een aantal jaar waren we bezig met eventueel een hypotheek te krijgen. Maar steeds was er wel weer iets waardoor het niet kon. Dan was het weer dat ik geen vast contract had of dan was het weer de bank die het afwees vanwege mijn gezondheid. We werden er gek van!

Nu zijn we een maand of zes geleden getrouwd en op huwelijksreis nogmaals besproken wat we nu willen. We wonen nu in een huurhuis is een soort van crimineel buurtje. Denk hierbij aan drugs, inbraken en vernielingen. We willen hier graag met onze kinderen (4 en 2) weg om toch een wat veiliger gevoel te hebben.

Aangezien ik per januari een vast contract heb gekregen zijn we het toch weer gaan proberen. En nu lukt het dus! We zijn al bij 1 woning wezen kijken maar daar moest zoveel aan gebeuren. We zagen toen een andere woning maar die werd net voor onze neus weggekocht. En toen kregen we van de makelaar een mail met een woning die in de stille verkoop staat. Een woning van mensen die we toevallig kennen van het uitgaansleven. Huis is helemaal perfect. Alles nieuw en alles zoals wij het ook mooi vinden! Dus nu is er vanochtend een bod gedaan. We zitten nu dus te wachten op nieuws daarvan. Ergens volgende week hopen we wat te horen. En ik hoop het zo meiden. Worden dus even spannende tijden!

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Spannend! Wat zitten jullie in een heerlijke flow!

3. Petronelleke

11 jul 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja qua dit wel even ja. We vonden dat we het goede wel even verdiend hadden na wat jaartjes ellende (tia gehad, kindje niet gezond dus wekelijks in het ziekenhuis)

Maar pppff wat is dit spannend. Huis staat niet op funda anders had ik dat wel via pb door kunnen sturen.

4. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Spannend! Hopelijk heb je goed laag ingezet?!

5. Petronelleke

11 jul 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja we hebben best een goede aankoopmakelaar die zijn mondje wel weet te roeren. Vraagprijs is 205000 en we zijn nu begonnen op 177500.

6. Petronelleke

11 jul 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    We zijn superblij! Afgelopen vrijdag zijn we overeengekomen en is ons bod geaccepteerd! Ben nog wel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen maar we vinden het echt supergaaf!

Wie heeft hier ook voor het eerst een woning gekocht? En hoe verliep dat verder? We krijgen nu het koopcontract opgestuurd aankomende week.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat leuk!! Gefeliciteerd.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gefeliciteerd

9. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Gefeliciteerd!!! Wij hebben ook pas ons eerste koophuis gekocht, maar dan via de woningbouw. Kon heel snel rond zijn, maar helaas duurde het bij ons erg lang allemaal :(
    Alvast veel plezier en succes met het bedenken van de inrichring ed..heerlijk!!

10. Petronelleke

11 jul 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Anzza wij konden ook ons huidige huurhuis kopen voor een prikkie. Maar wij willen zo graag weg hier. Dus we zijn gewoon verder gaan kijken.

Wat was de reden dat het bij jullie zo lang duurde allemaal?

Thanx voor de felicitaties allemaal!

11. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Gefeliciteerd! Je moet eerst het koopcontract dus tekenen en daarna moet je de hypotheek gaan aanvragen. En oh ja, met de verkopers natuurlijk afspreken wanneer jullie de overdracht willen laten plaatsvinden ;)

Wij kregen 2 maanden na ons bod dus de sleutel al en was alles al rond.

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Petronelleke, gedoe met de starterslening en een ietwat trage adviseur...maar ja, we wonen er (eindelijk)! :D

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina