Man minder interesse in tweede kindje/zwangerschap?!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aylin16, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Dames,

Ik zit met het volgende; Wij zijn zwanger van ons tweede kindje. Ik ben er erg blij mee maar het lijkt wel of mijn man minder interesse toont. Bij ons eerste kindje was alles nieuw en spannend! Nu lijkt het wel of het een beetje langs hem heen gaat :( .

Bij ons eerste kindje ging hij steeds mee naar de VK maar nu doet hij geen eens de moeite om mee te gaan. Hij is erg blij met een tweede op komst maar echt interesse toont hij niet. We hebben voor deze zwangerschap een missed abortion gehad met 11 weken, en het begin van deze zwangerschap begon met bloedverlies. Dus de spanning en angst waren aanwezig of het wel goed zou gaan. Ik ben erg gelukkig dat alles goed gaat en vind een tweede kindje net zo belangrijk als de eerste. Zijn er misschien meer dames die dit ervaren. Ik moet wel zeggen dat ik door de hormonen mij misschien dingen wat mee aantrek. Toch vind ik het jammer dat hij minder enthousiast is!!!

Liefs Aylin

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zou dat het niet zijn dan? Zou het niet kunnen dat hij zo erg geschrokken is van deze nare gebeurtenissen dat hij zich niet meer zo durft te hechten? Ik zou me daar wel iets bij kunnen voorstellen namelijk.

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Nee dat is het niet de spannende momenten zijn nu voorbij en alles gaat goed. We hebben extra controles gekregen vanwege de missed abortion en toen bleek dat alles goed ging vond hij het allemaal niet zo interessant meer als de eerste keer.Ik luister ook wel eens met de angelsound naar ons kindje. Maar hij heeft nog geen 1 keer meegeluisterd. Terwijl mijn ouders staan te springen om mee te luisteren.

4. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik denk dat het bij ons ook wel een beetje zo is, maar minder dan jij beschrijft. Ik ben ook zwanger van de tweede en hiervoor ook een miskraam gehad. Mijn man is wel geinteresseerd en gaat bij echo's ook wel mee, maar verder niet hoor. Vind ik zelf ook niet zo nodig. Ik vind het zelf met een tweede ook allemaal veel sneller gaan en ik kijk zelf ook niet elke week hoe groot de baby al is en zo. Misschien wordt het anders als je man de baby kan voelen? De eerste 3 a 4 maanden is er voor hem natuurlijk ook niet zo veel te merken.
    Ik merk wel dat mijn man steeds vaker probeert of hij de baby ook kan voelen schoppen enzo, dat begint nu een beetje te komen. En nu mijn buik steeds zichtbaarder wordt, toont hij wel steeds meer interesse.
    Ik hoop dat het voor jou dan ook gaat veranderen! Een tweede is natuurlijk net zo belangrijk, maar ook wel minder spannend, omdat je alles al eens eerder hebt meegemaakt.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn vent heeft het nu ook pas dat ie een beetje mer intresse toont. bij de eerste echos kon hij neit mee omdat ie in het buitenland zat. 12 w was ie trug en hebben we samen naar de kleine mogen kijken en vodn ie geweldig. nu heb ik ook al een beste buik en denk dat dat ook meespeelt dati en u wat meer betrokken weer word. de eerste tijd had ie dat dus ook echt niet.

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey Meissie,

Heel herkenbaar hoor. Me man was ook zo tijdens me 2e zwangerschap. Het was niet gepland, maar zeer gewenst. Alleen toonde hij helemaal geen interesse. Hij was blij dat er een 2e kwam, maar hij ging af en toe mee naar contoles etc..

Maar nu zijn we zwanger van 3e ennne ik moet je zeggen dat hij niet stil te krijgen is...Dit en dat moet klaar zijn vanwege de komst van de baby. Hij praat met iedereen over de baby..Ik moet voorzichtig zijn vanwege de baby...Grrrr soms heb ik iets van; ik ben zwanger niet invalide...Laat me nou me ding doen...

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben zwanger van de eerste, mijn man gaat mee naar de echo's maar niet naar de verloskundige, hij kan daar niet iedere keer vrij voor vragen.
    Maar hij is wel heel trots, hij belt altijd meteen op als ik bij de vk geweest ben.

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Voor een man is het anders dan een vrouw
    misschien is hij wel heel erg blij maar kan hij het moeilijk uiten, vanwege de nare ervaring die jullie hebben gehad ?
    Heb je er al met hem over gesproken ?

9. Esin

Esin Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor! Mijn man gaat ook niet mee naar de verloskundige, maar dat vind ik ook niet erg.. Hij is ook niet meegegaan naar de 12 weken echo..
    Hij gaat dan wel weer mee met de 20 weken echo..

Mijn man zei me laatst nog dat het voor een man heel anders is dan voor een vrouw en dat hij heel blij is met de 2e, maar dat hij nu zelfs wel eens vergeet dat ik zwanger ben, omdat hij nog niets aan me ziet.. Voor hem word het pas allemaal ECHT als ik met een dikke buik rondloop en hij de kleine kan voelen bewegen..

Ach ja ik vind het niet erg en kan het ergens wel begrijpen..
    Voor mij is het zelf ook anders dan mijn 1e zwangerschap ook al ben ik natuurlijk super blij en gelukkig met deze zwangerschap..

10. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Dit is mijn eerste zwangerschap en mijn vriend was in het begin veel meer bertokken overal mee, maar dat werd ook steeds minder.
    Nou is ie ook 9 van de 10x aan het werk en kan hij niet eens mee naar de vk, en vanmij hoeft het ook niet aangezien er toch niets spannends meer gebeurd.
    Hij was de eerste keer mee en met de 20 weken echo en een keer naar het ziekenhuis omdat ik bloedverlies had, dat waren ook de spannendste dingen eigelijk.
    Bij alle drie de keren echo's alleen me 30 weken echo was hij niet bij vanwegen werk maar hij was wel heel benieuwd of alles goed was.
    Wat idd meerdere al zeiden voor een man is het heel anders, wij zijn er constand mee bezig en een man niet.
    Vooral aangezien jij nog niet zo ver bent is er niet veel te merken, maar wacht maar tot ie je grote buik ziet en de baby ziet en voelt bewegen dan zal die wel weer meer intresse tonen!
    Maar idd hormonen spelen ook mee dat je het een stuk erger vind plus dat het de tweede keer is en hij al weet hoe en wat, neem het hm maar niet kwalijk hoor.
    In iedergeval hou je sterk meid, en ben blij dat je uit de gevarezone bent.
    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap :)

xxx

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Praat anders eens met hem en deel je gedachten. Misschien heeft hij het zelf niet door. Misschien is het wel zo dat hij het minder spannend vind, dat betekend natuurlijk niet dat hij er niet blij mee zou zijn. Ik ken het niet want ik ben zwanger van de eerste. ik merk wel eens om me heen dat andere mensen bj een tweede het minder interessant vinden. een eerste blijkt toch heel bijzonder te zijn omdat het nieuw is.

12. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij onze eerste was mijn ook erg betrokken, ging overal mee naartoe en had ookal vroeg "nesteldrang" dus alles was op tijd af. Bij de tweede werd het al minder, ik stond met dikke buik te behangen. Met de echo's ging hij en af en toe naar de VK mee maar voor de rest niks. Wel hielp hij me met veel dingen en ontlastte hij me regelmatig. Bij de derde ging hij mee met de echo's maar verder.....was het niet meer zo belangrijk. Als ik hem vroeg of ik even kon gaan liggen was dat helemaal prima, hij snapte dat ook wel maar moest hem er wel op wijzen. Gelukkig is hij nu wel heel erg betrokken bij de kindjes!

Deel Deze Pagina