Hallo iedereen, Ik weet dat dit eigenlijk een beetje een taboe topic is, en dat de meningen hier zwaar over verdeeld zijn en dat er ook nog eens mensen zijn die hierdoor gaan oordelen. Dat moeten jullie allemaal zelf weten maar ik ben eens benieuwd wie van jullie of jullie partner regelmatig alcohol of een jointje benuttigd. ( voor degene wat het eerlijk durven te zeggen dan.) Mijn vriend rookt regelmatig een jointje ( hij is niet zo zoals die mensen wat je op straat tegenkomt die dat roken ) Iedere avond voor het slapen gaan omdat hij dan ff kan afschakelen en zonder te malen in slaap valt. Hij rookt het in de tuin of op de zolder ( die is van hem ) nergens anders in huis mag gerookt worden ook niet toen de kleine er niet was want de geur is niet harde... Ikzelf heb het wel eens geprobeerd jaren geleden, maar het is me echt heel slecht gevallen en vond het echt niet lekker. Zijn er hier nog meer? xx
nope, hier geen druppel alcohol en geen drugs. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet panisch ben tegenover een jointje, ik gebruik het zelf niet.
Ik geen van beide meer. Als ik straks geen borstvoeding meer geef zal ik misschien af en toe weer een drankje nemen Mijn man neemt wel eens een biertje maar doet de laatste tijd gerust een paar weken met een krat.
mijn vriend heeft jarenlang (lees vanaf zijn 13e weed en vanaf zijn 14,15 harddrugs) gebruikt. alles wat je maar in je neus kan stoppen, kan roken of plakken heeft hij wel gebruikt, behalve gespoten dat heeft hij nooit gedaan. daarbij dronk hij ook stevig. toen die mij ontmoette is ie met de drugs gestopt (heb het hem nooit hoeven te vragen) en drinkt nu 3-5 biertjes op een avond. ik heb hem nu wel gevraagd nu we bezig zijn met zwanger worden of die wil minderen met de alcohol. ik hoop alleen echt dat de drugs zijn zaad niet heeft aangetast.
Hier gaan wij best veel naar de kroeg 3/4 keer per week. Is van vrienden en hebben het zo leuk altijd. Onze ontspanning. Ik drink vrijwel nooit. Soms 1 baileys maar dan houdt het op. Vriend drinkt graag buitenlandse biertjes. Best veel eigenlijk, maar het kan. We zijn 21 & 22. Studeren beide, geen kindjes. Hij woont nog thuis. Roken beide. Genieten volop haha. Blowen heb ik 3x gedaan, niet bevallen. Vriend heeft eens spacecake gegeten, maar is daar zo ziek van geweest dat ie daarna nooit geen drugs meer heeft aangeraakt
manyana, Hoe denk jij er zelf over? Straks is je kindje wat groter en gaat meer beseffen,hoe ga je dat overbrengen op je kindje vraag ik me af? Feit is dat je het slechte voorbeeld eigenlijk al mee geeft aan je kindje... Ondanks dat dat niet de bedoeling is van je man,dat geloof ik meteen.Maar indirect doet hij daar wel in mee.. Hoe denk jij daar zelf over?
nee hier niks. geen van beide. geven er ook niet om. ( ik heb vroeger wel wat gedaan maar vriend helemaal niets) ik zeg eerlijk bij dat ik niks tegen een wijntje, biertje of jointje heb zolang het gewoon met verstand wordt genuttigd. dwz gewoon 1tje voor het slapen gaan idd maar wel dat je niet als een zombie in je nest ligt. zeker niet als je kinderen hebt. dus echt alleen ter ontspanning. was vroeger ook niet vies van een jointje zo af en toe
Ik drink ooit als ik een feestje heb of op stap ga, zo'n 3x per jaar. Helaas ken ik mijn grenzen niet, dus drink dan wel teveel. Maarja, mijn man drinkt nooit. Blowen doe ik niet meer sinds mijn 1e zwangerschap.
ik drink niet, rook niet en ook geen drugs voor mij. mijn man drinkt graag een biertje in het weekend of op verjaardagen, hij rookt ook niet en ook geen drugs voor hem.
Ik heb er echt geen problemen mee, ik bedoel het is vanaf 18 jaar legaal in nederland, en de meningen zijn er over verdeeld. Iedereen voed anders op en ik zou het niet erg vinden als mijn dochter een keer op haar 16e of 17e een jointje zou proberen, ze doen het toch en je kan het niet verbieden en tuurlijk heb je het liever niet, maar op vandaag probeert iedereen wel eens wat. Mijn vriend rookt nooit waar de kleine bij is, nu niet maar later ook zeer zeker niet. Op zolder is zijn kamer en daar doet die maar wat die wilt en buiten maar ik wil niet ( hij zelf ook niet ) dat mijn dochtertje er getuigen van is dat papa wiet rookt, als ze ooit oud genoeg is en ze vraagt er na dan zal het zeker eerlijk gezegd worden maar dan nog wil ik niet dat ze het ziet.
Ik lust wel een drankje; een wijntje of een cocktail. Maar het is lang geleden dat ik dronken was. In mijn studententijd wel meer drank en af en toe drugs. Nu met een kindje is dat dus een stuk minder. En drugs al heel lang niet meer. Nu blijft het meestal bij 2 of 3 drankjes en heel soms, als zoonlief uit logeren is, 5 of 6 drankjes.
Hier ook niks. Man heeft nooit gerookt, zelden alcohol gebruikt en ook nooit geblowd. Ik heb een korte periode gerookt (jaaaren geleden toen ik nog een wilde student was ), toen ook af en toe gedronken (geheel zonder alcohol opgevoed), maar heb daarna bedacht dat ik niks iets vind toevoegen (eerder het tegengestelde), en drink dus nu principieel niet. Ik vraag me ook af wat je van dit alles vindt ten opzichte van je kind. Zolang er geen kinderen in het spel zijn vind ik gebruik van wat dan ook een heel andere kwestie (beetje categorie 'moet je zelf maar weten, als je mij er maar niet mee stoort', zeg maar). Maar voor kinderen vind ik ten eerste dat je qua zorg verantwoordelijk bent voor een nuchtere staat als je als enige voor je kind zorgt (ik mag bv aannemen dat hij niets gebruikt als er verder niemand thuis is behalve jullie dochter), maar ook als voorbeeld en gewoon waar je je kind aan blootstelt.
Ik heb nog nooit drugs gebruikt en drink nauwelijks. Heel soms een likeurtje na een uitgebreid diner (met verjaardagen, feestdagen of als er visite is), een wodka-jus bij het uitgaan, of een cocktail in de zomer op het terras. Ik vind over het algemeen de smaak van alcohol niet lekker, die bitterheid. Ben enorm blij met de ontdekking van een hele goede alcohol-vrije wijn ongeveer 2 jaar geleden. Het is toch wel gezellig om samen met mijn man wat te drinken, al hebben we dan ieder onze eigen fles. Roken heb ik tijdens mijn studententijd gedaan (18-25 jaar), maar ik ben zo blij dat ik gestopt ben! Mijn man houd wel van een drankje. Vroeger ging hij 1x per week naar de kroeg en dronk hij veel bier of wijn. Nu niet meer, maar hij trekt wel regelmatig een fles wiskey uit de kast 's avonds. Dan drinkt hij er één, twee en soms drie. Ikzelf zou het prettig vinden als hij dat doordeweeks niet meer deed, want ik heb het gevoel dat hij er dikker van wordt. Maar dat is dan ook alles. Wel kan hij op feestjes soms te ver gaan, laatst na zijn verjardag alle wijn er weer uitgekotst... Komt volgens mij omdat hij het niet meer zo goed kan hebben als vroeger, toen hij nog vaker meer dronk.
ik denk dat het idd is hoe spastischer er je mee omgaat bij je kinderen es te groter de nieuwsgierigheid wordt. zal niet voor alle kinderen gelden maar vaak is het wel zo dat hoe korter je gehouden wordt des te meer rare dingen ga je doen later
Wij roken niet, gebruiken geen drugs (beide nooit gedaan ook). Af en toe een glasje wijn of sterke drank (als we niet zwanger zijn ), maar daar blijft het ook bij
Nooit drugs en mijn man drinkt af en toe een biertje, vaak in het weekend 2 oid. (Bijna) nooit teveel, alleen met een feestje oid. Ik blijf dan nuchter, want ik houd niet van drank en kan/mag nu natuurlijk niet drinken. Ik snap niet zo goed dat je het niet erg vind dat je man elke avond blowt terwijl je samen een kindje hebt. Tuurlijk is het legaal vanaf 18 jaar, maar dat wil toch nog niet zeggen dat het gezond is voor je kindje?
Ik ben altijd nuchter en zorg altijd voor ons dochtertje, mijn vriend doet het niet als die alleen is met ons kindje.. Maar hij doet het alleen voor het slapen gaan en dan ben ik dus altijd thuis want dan lig ik zelf ook in mijn nest en aangezien alleen mijn vriend werkt en ik huismoeder ben, ben ik degene die snachts altijd opstaat. Hij houd ons dochtertje ook nooit vast als die gerookt heeft omdat ik dat niet wil en hij zelf ook niet je weet tenslotte niet wat er kan gebeuren want je bent niet 100% bij je positieve.
Mijn partner en ik drinken en roken beide niet. Ik heb vroeger wel gedronken mijn vriend nooit. Heb er ook geen behoefte aan vind het niet eens lekker. Heb jaren geleden wel af en toe geblowd maar dat is op 1 hand te tellen.
Mijn man drinkt elke dag een biertje of wijntje (zo'n 3 stuks.) Ik drink misschien eens in de 4 maanden max. 1 biertje. Drugs heeft mijn man nooit gebruikt en ik heb 1x een jointje gerookt (vroeger dus.) Ik rook niet (alleen vroeger 3 dagen lang totdat mijn moeder me betrapte) en mijn man alleen wanneer hij veel stress heeft en soms in gezelschap, maar nooit binnen.