2weken geleden opende ik een topic over de ziekenboeg bij ons thuis. mn man had/heeft een longontsteking en ik had de griep/bronchitis. In 2weken tijd heeft mn man 1x bij de hap, 3x bij de huisarts en 1x spoedeisende hulp gezeten. vandaag weer naar de ha omdat hij weer koorts had en benauwd was. Nu zit hij voor de 2de keer op de spoedeisende hulp en de ha had het erover dat hij misschien opgenomen moest worden. De ha had wel aangegeven dat de onsteking zo goed als weg is. mijn man heeft 11jaar geleden een niertransplantatie gehad en ze zijn dus voorzichtiger, maar ik snap niet waar een opname nu voor nodig zou zijn. hij is niet dusdanig benauwd dat hij zuurstof nodig heeft, de ontsteking schijnt zo goed als weg te zijn.... ik zit nu dus thuis met mn oppaskindjes en mn eigen kids te wachten tot ik wat hoor. mn emmertje is ff helemaal vol. ben zelf ook nog steeds niet helemaal beter, maar alles moet maar doorgaan..... ik zie op dit moment even hele hoge bergen op de weg. zou blij zijn als we de uitslagen hebben.
Ik hoop voor je dat opname niet nodig is en de uitslagen goed zijn. Wachten duurt altijd lang. Sterkte en Beterschap.
Wij denekn zelf dat die eventuele opname is om de ontstekingswaardes in de gaten te houden. we wonen 2straten achter het zh en hij kan dus makkelijk iedere dag heen en weer als dat het zou zijn. we wachten af. Mn oppaskindjes worden iig vroeg opgehaald want hun moeder is ook ziek thuis.
Dat zal het idd zijn, mijn man gebruikt zware medicatie en immuunsupressors en hem nemen ze om een fikse griep al op. Better safe than sorry. Hopelijk knapt hij snel op, en jij ook.
Als mn man maar weer snel opknapt, dan kom ik ook weer aan mezelf toe. ik doe nu zo'n beetje alles terwijl we normaal de dingen redelijk verdelen. Gisteren heb ik de kattenbak gedaan maar ik kreeg van dat grind zo'n hoestbui dat de buurvrouw het maar heeft afgemaakt.(normaal doet mn man dat maar die kon de zak niet tillen nu) en zo zijn er nog veel meer van die dingen. ben dr nu wel klaar mee voor de rest van de winter.
Kreeg om 16.30 een berichtje dat ie opgenomen werd. ik de vader van het laatste oppaskindje gebeld en die werd kort daarna opgehaald. Toen snel een tas ingepakt en naar het zh gelopen. Kom ik op de seh weten ze niks.... uiteindelijk wisten ze waar hij was en dat begon zo'n vrouwtje aan mij op te ratelen, heb gevraagd of ze het op kon schrijven, want mn hoofd liep over. uiteindelijk mn man gevonden en toen waren ze nog bezig met de intake. hij heeft nu een infuusnaald waar hij antibiotica door krijgt en nog antibiotica tabletten en zuurstof. als het morgenochtend niet beter gaat krijgt hij een bronchoscopie en als het beter gaat hoeft dat niet. zodra hij van het infuus af is kan hij misschien naar huis. heb alyssa nu naast me in bed liggen want die mist papa wel erg. Daymian vind het alleen maar raar en denkt volgens mij dat papa er morgenochtend gewoon weer is.(al heb ik het hem wel uitgelegd) Nu maar proberen te slapen (alleen kan ik dat zo slecht als mn man er niet is), morgen weer een drukke dag.
Vervelend. Maar beter dat ze hem nu helemaal onderzoeken en voldoende opvolgen, dan dat hij er nog weken of maanden mee blijft rondlopen. Je hebt immers maar 1 stel longen. Effe door de zure appel heen dus. Kunnen de kinderen - als hij morgen nog moet blijven - overigens niet gewoon mee op bezoek bij hem? Dan zien ze papa en snappen ze het misschien beter.
Ik ga tussen de middag en om 17.00 met de kids naar hem toe. nu even afwachten of hij wel of geen bronchoscopie moet. de ab doet zn werk want de koorts was weg vanmorgen.