Jeetje heftig hoor. Ik zou het nooit willen alleen mijn man zit op zee en mocht ik t e vroeg bevallen is hij er niet. Maar dan is mijn vriendin er en een nicht. geen haar op mijn hoofd die er aan denkt bevallen alleen te doen. Ik heb die steun nodig van bekenden. En het liefst mijn man. Ik zou toch veel geld er voor neer leggen of naar nederland vliegen met 37 weken.
Wat erg meis, ik zou het doodeng vinden om te bevallen zonder mijn vent. Er moet toch iemand bij zijn die jouw belangen verdedigd mocht dat nodig zijn? En iemand die je door dik en dun steunt? Ik vind het een veel te groots gebeuren om alleen te doen met onbekenden.... BRRRR! Ik zou toch verder zoeken.... andere stad misschien? Zijn er geen fora in Turkije waar je zoiets kunt vragen? Gewoon een hele rits ziekenhuizen afbellen zou ik zeggen.
Ben ik het mee eens. Je vriend hoeft er per sé niet bij te zijn, vroeger mocht dat (in België en Spanje) ook niet. Toen moest de vrouw het ook alleen doen. En eerlijk gezegd in mijn geval hoefde hij er ook niet bij te zijn. Voor mij was de belangrijkste persoon de vroedvrouw die me de hele tijd met raad en daad bijstond. Mijn vriend stond er maar een beetje bij te koekeloeren. Wel handig was dat hij alles gezien had en je daarna dus dingen kon vragen aan hem zoals Soepstengel al zei.
Nou, ik werd in het ziekenhuis gewoon 2 uur lang alleen gelaten met de opdracht de persweeën (niet genoeg ontsluiting i.v.m. sterrekijker) weg te zuchten. Daar lig je dan in je eentje. Als een verloskundige/verpleegkundige bij je blijft om je te steunen in het ziekenhuis kan het nog OK zijn. Maar in een Turks ziekenhuis gaat de gyn heus niet de hele tijd naast je bed zitten, hoor.