even een vraagje! mijn gyn wil mijn vriend een halfje (25mm) clomid laten slikken, om de hypofyse (en dus het testosteron) nog wat actiever te maken. de zaadkwaliteit is namelijk vrij opeens van ' ok ' naar ' slecht ' gegaan..... zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben, of beter gezegd, hun mannen? en, hadden ze ergens last van? ik hoop niet dat het de evt bijverschijnselen die vrouwen wel eens ondervinden met zich mee brengt voor hem.... thanx!!
Hee Klingel, Wat ontzettend balen dat de zaadkwaliteit minder is geworden... Sterkte meid!! Hoe pakt je vriend het op dat hij aan de medicijnen moet? Nee geen ervaring mee... maar het klinkt wel heel spannend zeg!! Heb je je al suf gegoogled om ervaringen te lezen? Wie weet vind je dan wel meer info! Heel veel succes meid!!
thanx maartje! nou, het zit zo, de kwaliteit was eerst gewoon OK, voor de kenners onder ons, NA opwerking bleef er bij de 1e IUI 6, en de 2e 4 miljoen over. maar toen daalde het.... van 0.4 naar 0.8 naar minder dan 100.000... vandaar dat hij nu bij de uroloog loopt, en mijn ' wondergyn ' (kliniek waar ik naartoe ben gegaan) beveelt nu aan, ondanks dat bloed (hypofyse waarden) goed zijn, en halfje clomid te nemen. hij is er wel okee onder, ook omdat het van tijdelijke aard lijkt, maar ik ben heel benieuwd of er meer mensen: mannen zijn die dit hebben gebruikt. ik kan er amper wat van vinden op internet, dus dat wel raar! kom uit bij fitness/anabolen-sites waar mannen door een tekort aan LH aan de clomid gaan, maar das toch echt niet de oorsprong van t probleem(pje) hier! hm, we zullen zien... en jij, ik ken je van het mooie topic *begrip gevraagd!*, ook heel veel sterkte en succes, het zijn moeilijke en onzekermakende tijden, maar ik hoop echt dat je er komt.. en ik ook! KNUF
grutjes, er zijn echt weinig verhalen over mannen aan de clomid he. ik lees nog wel van puregon of pregnyl, allemaal een beetje met hetzelfde doel (betere hypofyse--> zaad) maar ik vind t toch gek.. hmm , maar eens proberen me er GEEN zorgen over te maken? .. al die onzekerheden ook.. pffff
Ik heb wel een aantal verhalen gelezen over mannen die aan de hormonen moeten. Ook positieve resultaten ervan gelezen. Maar die mannen hadden wel altijd een tekort aan hormonen. Weet je zn FSH? Ow ja, de bodybuilders gebruiken clomid als nakuur als ze anabolen hebben gehad Dus vandaar dat je er daar regelmatig iets over leest. Verder komt het maar weinig voor dat mannen hormonen voorgeschreven krijgen bij verminderde (on)vruchtbaarheid. Als je er meer over wilt lezen zou je eens op engelse sites kunnen kijken, daar heb ik er het meest over gelezen volgens mij (sorry, is alweer een jaar geleden, dus moet ver graven ) Ik hoop dat het aanslaat meis! (en nog een klein ps-je: ja, hij kan ook de bijwerkingen ervan krijgen)
hi dreamer! er was een waarde 5.5, dat was okee volgens de gyn, maar ' een schepje erbovenop ' zou geen kwaad kunnen. ik ben echter vergeten of die 5.5 nu stond voor de fsh.. zal maandag eens vragen. heb wel iets gevonden op freya, dat t effect onbewezen, of tijdelijk is, dus dat t niet meer vaak wordt voorgeschreven naja baat t niet dan schaadt t niet? we zullen zien...