N maand geleden vertelde de HA ons dat we niet op een normale manier zwanger konden worden. De kans was in ieder geval erg klein omdat het zaad van mijn man erg slecht was. Dit was een behoorlijke klap om te horen. We moesten een afspraak bij de gyn maken voor een behandeling. IUI of IVF of zoiets dus. Nu hebben we vandaag de afspraak gehad en krijgen we ineens te horen dat het zaad helemaal niet slecht is. De aantallen zien er allemaal erg netjes uit. Ik ben echt ongelooflijk boos. We hadden ons neergelegd bij de uitslag en er tog wel hoop door gekregen. Na 15 maand zouden ook wij eindelijk een kleine krijgen. Op een normale manier lukt het niet maar nu wisten we de reden hiervan. Nu na deze uitslag moeten we overal weer overnieuw mee beginnen. Ik was niet meer verdrietig als ik ongesteld werd omdat de kans toch erg klein was. Nu begint alle ellende weer van voor af aan. Ik ben zo boos op de HA dat hij ons zo`n klap laat verwerken en dat blijkt dat t allemaal niet waar is. Het is ons dus echt niet gegund om n kleine te krijgen *#@!
Kwaliteit van zaad kan toch veranderen? Heb weleens vaker verhalen gehoord over de ene keer maar 5% levend zaad en een half jaar later gewoon goed zaad! Succes met zwanger raken in ieder geval!!
In dit geval is dit niet het geval. Er was namelijk niet opnieuw een onderzoek gedaan. Ze keken naar de zelfde uitslagen.
Jeetje, wat ontzettend vervelend dat de HA de uitslag verkeerd uitgelegd heeft. Ik kan me best voorstellen dat het goede nieuws dat het zaad wel goed is, best voor schrik heeft gezorgt. Weet je wat de waardes waren en wat er nu gaat gebeuren?
de precieze waardes weet ik niet. Het was in ieder geval steeds goed. Ik moet nu 2 x bloed laten prikken en m`n temperatuur bijhouden. Ik ben erg onregelmatig ongesteld dus daar zou het dan aan kunnen liggen. Maar er gaat nu weer maanden overheen voor er echt wat gaat gebeuren. M`n man gaan ze niet meer nakijken. Alleen mij nog.
Jeetje, wat een gejojo zo zeg! Ik weet dat sommige disciplines anders meten, waardoor dezelfde getallen dus iets anders betekenen....
Hai Skatjuh............. Wij hebben diverse onderzoeken gehad en zo was het zaad volgens de ene gyn goed en volgens de andere gyn niet,het is heel raar maar het schijnt dus dat de een er anders over denkt als de ander. de waardes van mijn vriend waren wel goed maar metd e samenlevingstest bleek dat zijn zaad vast zad geplakt in mijn slijm,ze hadden het shake syndroom en mijn vriend moest zijn zaad in een potje lozen bij een of andere blauw spul het werd gewassen zal ik maar zeggen en dan zou het ingebracht worden met IUI,ik slik trouwens wel altijd clomid om zw te worden hoor. Maar goed de dag bleef weg tot ik ongi moest worden en 1 zaadje is er toch tussendoor geglipt en ben toch zw geworden,terwijl dit echt niet zou kunnen. Ik zou toch vragen of ze een nieuwe test doen en ook vragen of je een samenlevingstest mag doen.
Het zal geen blunder zijn van je huisarts, maar idd een verschil in aflezen. De 1 vindt het goed, de ander weer slecht. Als ik jou was zou ik de waardes opvragen, dan kan je voor jezelf zien of het zo goed is als de gyn zegt of zo slecht is als de huisarts zegt.
ik heb de waardes gezien, de gyn heeft ze samen met ons bekeken. Snap alleen geen r**t van wat het allemaal betekent. Ze kunnen me van alles wijsmaken. We krijgen ook nog een samenlevingstest maar dat zal pas na de volgende afspraak gepland worden denk k
Als je de waardes zelf hebt, dan kunnen we je helpen met uitleggen en vertellen of het wel of niet goed is of hoeveel ze van het gemiddelde afwijken. Als je het voor het eerst ziet snap je er idd niets van. Maar als je het eenmaal weet is het makkelijk (is met alles zo he) Dus zou toch de waardes opvragen als ik jou was. Succes alvast met de verdere onderzoeken!
ja, graag waardes, ik heb hier ook de waardes van mijn partner. Kunnen we je verder helpen met bekijken als je wilt.
ik had hetzelfde. mijn man moest een zaadtest doen bij de ha. Paar dagen later kon ik opbellen voor de uitslag. krijg ik te horen het is beter dat jullie langs komen. Nou wij dachten dat ik nooit goed als je moet langs komen want zouden het gewoon door de telefoon te horen krijgen. wij erheen kregen we ook te horen dat zijn zaad slecht was en dat we op een natuurlijke manier niet zwanger konden worden en daarbij dat ik geen eisprong had. moesten ook een afspraak maken met de gyn. toen vertelde die man doodleuk jullie kunnen wel zwanger worden. zaad is goed. ik zei waarom zeggen ze bij de ha dan wat anders. zegt ie die doen een standaard test en daar zijn bepaalde getallen voor. wij doen andere testen en diehebben andere getallen. nu hebben we clomid gekregen voor mij en voor manlief niets. hij moet alleen opnieuw een zaadtest doen. want elke 3 maanden wordt het zaad vernieuwd. zo noemde hij het. wij hebben elke maand een eisprong en dan ongi bij een man duurt het 3 maanden
Skatjuh..... Succes met de samenlevingstest meid,meestal kunnen ze daar heel veel uithalen en als blijkt dat er meer mis is ga je verder in de MMM,ik ben 3 keer zwanger geworden met de samenlevingstest,omdat we het echt op het juiste tijdstip deden,de eerste 2 keer was mijn vriend zijn zaad goed de laatste keer was het dan wat ik vertelde. Hoe gaat het nu met je,ben je wat over de schrik heen?
Ik ben toch wel benieuwd naar die getallen. Vraag het eens op. Slecht, matig, in orde, uitstekend... het maakt nogal een verschil. Je kunt op internet vinden hoe de zaaduitslagen meestal geïnterpreteerd worden. Kijk eens hier: http://www.dz.nl/beeldenbank/File/LAB/08-11-04%20Bijlage%20referentiewaarden%20semenanalyse.pdf Of hier: Fertiliteit.info - Uitslag van het sperma-onderzoek
Hallo allemaal, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben al erg lang niet meer op t forum geweest want het is nogal druk geweest bij ons. Hopelijk komt nu de rust eindelijk weer eens een beetje terug, ben daar echt aan toe. Dinsdag 22 sept. moet ik weer naar de gyn. Dan zal ik de uitslagen krijgen van het bloedonderzoek en bekijken ze mijn temp lijst. Ik weet op het moment niet helemaal meer wat ik moet verwachten en word daar wel nerveus van. Ik weet namelijk graag waar ik aan toe ben van te voren. Tja kan er verder weinig van zeggen he.
Meid ik snap je helemaal,ik hoop dat je dan ook 22 september antwoorden krijgt op je vragen meid. Veel succes