Mijn jongste gaat over naar een peuterbed. Mijn dochter heeft daar een normaal 1 persoonsdekbed op, die uiteraard iets te lang is, maar nu ze over gaat naar een normaal 1 persoonsbed, kan ze hetzelfde dekbed blijven gebruiken. Maar nu wil ik voor de jongste een mooi dekbedovertrek bestellen, en zie ik dat alle 1 persoonsdekbedhoezen 140 x 200 zijn. Is dit normaal? Ik had nog een nieuw dekbed dat nog in de verpakking zat (bij Ikea gekocht bij het peuterbed maar nog niet gebruikt) en dat is ook 140 x 200. Maar dat is veel breder dan het dekbed dat mijn dochter gebruikt, die is maar 110 breed. Ben ik nou gek? Moet je op een 1 persoonsbed tegenwoordig een dekbed van 1.40 breed doen? Dat lijkt mij echt enorm voor een peuterbed, want daar was haar normale 1 persoonsdekbed al heel ruim...
Klopt, kijk maar in de winkel bij nieuwe dekbedden die zijn allemaal 140x 200. Voor een peuterbed zijn ze enorm, maar ach, hoef je voor het een persoonsbed geen nieuwe te kopen.
Hema heeft wel dekbedden en overtrekjes voor een peuterbed. https://www.hema.nl/winkel?searchtext=peuterdekbed
Dankjewel. Maar mijn jongste is al maanden in de ban van een bepaald tekenfilm figuur. Ik heb hem zo'n dekbed beloofd. En aangezien dit niet iets is wat nu hip is, verwacht ik niet dat er in die maat ook nog net dat dekbed bij te krijgen is. Ik denk dat het dan toch zo'n grote wordt. Ik zal er nog even over denken. Bedankt
Alleen bij het dekbed wat wij zo mooi vinden, die dus 140 x 200 is, wordt gezegd dat de kussensloop 70 x 80 is en dus een onmaat. Lastig hoor
Een kussen gebruikt een peuter toch nog niet, dus dat maakt niet uit dat de sloop te groot is. Maar 140x200 is zo lang ik weet al een normaal 1persoons formaat (en ik ben 41, dus dat is al erg lang ), dus denk dat je dochter een afwijkende maat heeft. Die is denk ik bedoeld voor als je 2 losse dekbedden op een klein 2 persoons bed wilt.
Dat maak je toch zo kleiner met een naaimachine (of via de stomerij service, als je net zo handig bent als ik).
Mijn zoon heeft op zijn peuterbed ook een normaal 1 persoons. Vind het enorme wel meevallen. Ik doe wel aan de onderkant een stuk onder het matras maar dat is niet heel veel.