Man na avond stappen nog steeds niet thuis

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nouja Beertje zal het wel snappen denk ik. Om nu nog pagina's vol te typen over hoe sneu haar leven is, is ook zo wat.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja ik vraag me af of ze zeggen dat ze nooit wat doen, of dat ze wel degelijk wat doen maar dit over het hoofd zien?

Als iemand aan mij zou vragen ga je weleens stappen? Dan zou ik ook zeggen nou ik ga ook nooit de deur uit.

Terwijl, voordat de jongste er was, ging ik toch wel eens in de 2 maanden minimaal een avond uit eten en borrelen. Sinds de jongste er is heb ik nog niets gedaan. Eind van deze maand staat er een avondje uit eten op de planning en toevallig volgende maand een teambuilding dag (survivallen). (Hoog tijd!) Maar dat is het dan ook. Maar ik ga wel wekelijks bij vriendinnen of familie op bezoek. Of ze komen hier langs, kan ook.

Ik kan mij niet voorstellen, dat ze echt nooit ergens naar toe gaan. Nooit een keer langs je ouders? Dan moet je wel een soort kluisternaar zijn wil je dat doen.

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Nogmaals: wij gaan WEL naar onze ouders toe en naar m'n broer. Voor de rest hebben we geen familie. We gaan lekker wandelen, fietsen, met de hondjes lopen. Is dat niet gezond en leuk? Waarom moet je persee dingen doen die met geld te maken heb? Wij worden niet blij van uit eten, winkelen, drankje doen. Weet je wat mij vriend zeg: ik ben liever met m'n trekker aan het hobbyen als dat ik uit eten ga ofzo. Of ga liever wandelen. Lekker de natuur in!
    Ieder zijn eigen leven, en vind niet dat een ander zich daar mee mag bemoeien!

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Kijk zie je wel, niets aan de hand! Blijkbaar dachten een aantal mensen dat jullie 24/7 binnen zaten, en alleen naar buiten gingen om te werken ofzoiets.

Lekker langs je laten glijden.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik moest aan boer zoekt vrouw denken, en zo vreemd is het dus niet. Daar zie je genoeg van die boeren die alleen thuis zitten op de boerderie en af en toe bij mams eten.
    En daar schrijven toch wel honderden vrouwen naar!! :D

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Dan hebben wij ook een heel sneu leven vrees ik...

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Na ja...je hoeft je echt niet te verdedigen meid!
    Ieder z'n ding
    Als jullie maar gelukkig zijn!

Ps
    Heb zelf ooit ook eens iets soortgelijks met vriend meegemaakt.
    Zo....ik was een potje boos! Maar ieder mens kan een.fout maken.
    Hij weet ook heel goed dat zoiets nooit meer mag gebeuren.
    Dus tja.....maak hem heel duidelijk wat dit met je doet!

8. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hihi wij ook dan denk ik. Hele week werken vind ik al druk genoeg. In t weekend poetsen, was doen en lekker relaxen samen. Filmpje of serie kijken heerlijk!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Het is misschien niet zo genuanceerd..maar het is denk een gevoel dat bij veel dames omhoog kwam. Want buiten dat ik het eten en drinken lekker vind, vind ik dat je van sociale contacten wat leert...dat hoeft geen geld te kosten, je kunt ook met een vriendin in hrt bos wandelen of een eind fietsen. Het is toch goed voor je om andere meningen te horen en andere gewoonten te zien. Ook voor de kinderen. Bij sommige vrienden van ons gaan bepaalde dingen echt anders en ik vind het goed dat onze kinderen dat zien, dat als zij een keer in ander gezelschap zijn dat ze weten dat niet alles zoals thuis gaat en zich dus aan kunnen passen. Ik vind het ook een stukje ontwikkeling voor jezelf om met anderen om te gaan.

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik ken meerdere mensen die 24 uur per dag binnen zitten met hun kinderen. Zelfs hun boodschappen laten bezorgen en gewoon de indruk geven bang te zijn om naar buiten te gaan. Ontzettend sneu en eenzaam en niet gezond. Maar het is hun leven en gelukkig niet die van mij!

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sja.. als het budget ook nog eens ontbreekt.. daarnaast hebben wij heel bewuste keuzes gemaakt m.b.t. de opvoeding van onze dochter en beschikken we domweg niet over familie die bijv. op kan passen.
    Toch zijn we tevreden zo. We zijn graag buiten, wonen pal naast het bos, nemen de hond mee wandelen. Gaan fietsen. Ik hou van koken en we houden beiden niet van grote druktes. Het is goed zo. (echt)

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zal wel aan ons liggen, maar hier ook een "dergelijk leven".

Gaan stappen? Hoe zou ik thuis raken zonder auto?
    De enige vriendin die ik heb heeft een kind, is alleenstaande en woont 30 km van ons.
    Die plan ik dus in om overdag langs te gaan, als mijn partner aan 't werk is en zij een dag vrij heeft.

Af en toe komt mijn partner mij daar dan oppikken of eten we samen.
    Zie ik overigens gelijk haar dochter :).

Mijn partner heeft een paar oude kennissen en gaat gemiddeld ... 1 keer per jaar op café. Hij vertrekt om 8 uur en is om 10 à 11 uur ten laatste thuis.

Voor de rest doen wij héél véél uitstapjes samen. Samen naar concerten, musea, ... met meestal een heerlijk etentje achteraf.
    Op café gaan doen wij enkel op reis.

Hij passeert 1 keer om de week à 2 weken bij zijn ouders.
    Ik passeer 1 keer om de maand à 6 weken bij mijn ouders. Mijn ouders wonen 30 km van hier en ik ben 1.5 uur enkel onderweg met openbaar vervoer.
    Of het moest zijn dat ze ons uitnodigen om te komen eten (1 keer om de 2 à 3 maand gemiddeld). Dan gaat mijn partner mee en gaan we met de wagen.
    Meestal combineer ik het, want mijn huisarts zit ook nog in dat dorp en mijn beste vriendin woont tegenwoordig 1 straat van mijn ouders af.

Komende week heeft partner een week vrij en heeft ie nog es met een oude kennis afgesproken op café.
    Vroeger was dat een vriend, maar hij ziet en hoort hem omzeggens nooit meer.
    Ik hoop voor hem dat het doorgaat ... want die kerel heeft al meer dan eens last minute afgebeld.
    Partner vindt dat geen echte ramp dan, maar ik vind het dan toch sneu als je die persoon maar één keer om de 2 jaar ofzo ziet (die andere zal ook nooit een andere datum voorstellen).

Hij mag dus van mij perfect op café, desnoods tot 3 uur 's nachts ... als hij maar iets laat weten dan (want normaal verwacht ik hem tegen 11 dus wel thuis en ik kruip ook echt niet alleen in mijn bed)!

Ik mag van hem ook perfect een avond weg. Maar er is dus niemand.

Zonder afspraak elders blijven slapen is dan weer een "no go" hier.
    Dat doe ik ook niet.

Af en toe is het hier stil en eenzaam :(, maar dat zijn we op de duur gewend.
    Alleen de periode dat ik voltijds thuis zat op invaliditeit en dat mijn partner werkloos was, was "zwaar" op dat vlak, omdat we toen echt 24 uur op 24 samen zaten. Toen bovendien in een véél te klein studiootje.
    Gelukkig werk ik intussen halftijds en heeft manlief ook terug werk.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik had idd nogal impulsief opgeschreven wat in mij opkwam omdat ik zo verbaasd was, mijn excuses als ik iemand heb beledigd! :)

Maar wat Tuc hierboven zegt dus....;)

14. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zelf ga ook nooit stappen, ben nooit een stapdier geweest dus mis het ook niet.
    Ik ga wel geregeld naar een vriendin om koffie te leuten of om te gaan shoppen, en ik ga met de kinderen er op uit.
    Mijn vriend daarentegen gaat wel eens stappen, met collega's of met zijn broertje.
    Als ie al ergens anders blijft slapen en hij laat niks horen is ook de bok hier vet en kan ie een tirade verwachten.
    Maar ik weet dat ie nooit ergens anders blijft slapen, tenzij dit van te voren geregeld is.

Wij zijn gelukkig niet van die plakkerds die niks doen zonder de ander, we zijn ook al apart op vakantie geweest (toen er nog geen kinderen waren) en ik vond het wel.fijn.zo, even tijd voor mezelf :)
    Nu met de kinderen zal dat niet meer gebeuren want we kunnen geen van beiden zo lang zonder hen.

Ts: gelukkig hebben jullie het kunnen bijleggen en hopelijk heeft ie er inderdaad van geleerd. :)

15. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wie heeft het hier over contact met andere mannen? :(

Je kan leuke dingen met vriendinnen ondernemen toch, daar hoeven geen mannen aan te pas te komen hoor.

Of met andere stellen leuke dingen ondernemen.

Maar jij zei duidelijk dat jullie geen behoefte hadden aan vrienden. Dat terwijl je wel een oproep plaatst hier op ZP.

Moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat wil niet zeggen dat TS haar relatie ook zo moet gaan, want je kwam echt over alsof het erg vreemd is om vrienden te hebben en te gaan stappen.

16. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nou hoe sommige mensen hier leven zou ik echt niet kunnen! Betekend niet dat ik elke week op stap ga, maar doe regelmatig leuke dingen met vriendinnen!

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Niet dat we elk weekend op stap gaan, maar af en toe gaan we rustig een avondje naar vrienden. Verder zie ik doordeweeks mn familie en schoonfamilie regelmatig, en 1/2 x per week werk ik (kan goed met mn collega's overweg, en na werktijd doen we altijd een drankje aan de bar).

Als ik met niemand zou kunnen kletsen af en toe, zou ik persoonlijk gierend gek worden :)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje TS: daar zou ik ook niet blij mee zijn...en dat is zacht uitgedrukt. Hij had op z'n minst wel even een berichtje kunnen sturen.

Hier gaat manlief elke week sporten met een vriend en daarna een biertje drinken. Prima toch, ik vind het heerlijk om 1 avond in de week lekker de afstandsbediening voor mezelf te hebben.

Ik ga 1x in de 6 weken uit eten met vriendinnen. Hoor ik hem ook nooit over.
    Ga eind vd maand een nachtje weg met vriendinnen, puur bijkletsen zonder kinderen, heerlijk!

Zou er niet aan moeten denken als ik zo geclaimde word...

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben verhuist van Belgie naar Nederland en hier ken ik niemand dus op dit moment ook niet echt een sociaal leven.
    Elke dinsdag komt een vriend van mijn vriend naar hier of hij gaat naar daar. Als hij hier is zit ik er wel even bij maar als het over auto's begint te gaan neem ik me een zak chips en ga boven tv kijken.
    Vriend is ouder en zijn vrienden dus ook waardoor ik niet veel gespreksstof heb met de oudere vrouwen van zijn vrienden. Ik praat liever over auto's dan over haken haha.

Dan is er nog een koppel met 2 kinderen waarmee we eens in de 2, 3 maanden afspreken en mee gaan eten. Soms zien we elkaar vaker, soms 3 maanden niet. Hun wonen 40, 50 km van ons af

Dan is er nog een koppel, vind ik hele leuke mensen, ook die vrouw maar zij is 50, ik 28 en ik vind het raar om dan iets met haar alleen te gaan doen ofzo. Zal wel psychish zijn :) die vrouw is ouder dan haar man.

Naar mijn ouders ga ik 2 keer per week.

Hen ontdekt dat hier een leuke speeltuin is maar die gaat pas in april open, is nu gesloten vanwege de winter, diefstallen enz,...dus is alleen maar open als er vrijwilligers zijn om daar te helpen of iets leuks te doen.
    Daar ga ik heel zeker naar heen in april, ik hoop dat Dylan het leuk vind en het ook al iets is voor die hele kleintjes. Misschien vind ik dan ook aansluiting bij mensen die hier wonen.
    Maar ik ben niet zo goed in contacten leggen, ik vind het leuk maar het duurt heel lang neer ik een beetje zekerder ben.

Op stap gaan is niks voor mij, ik kan niet dansen, voel me bekeken enz,...vroeger had ik een leuke groep bij mijn badmintonvereniging waarmee we altijd naar het jeugdhuis en festivals gingen.
    Maar het is wat te ver om nu altijd te gaan doen.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ach misschien als jij die mensen was geweest had je ook dezelfde keuze gemaakt?
    Of misschien ook niet :)

Ik zit ook graag lekker thuis.
    Manlief gaat graag stappen.
    Prima combi zeg ik :)

Wel over 2 weken naar 90's party in Ahoy en laatst voor het eerst in eeuwen weer naar het theater geweest.
    Beiden om de hoek maar toch even lekker eruit.
    Ben geen sociaal monster maar drink graag een bakkie bij iemand.
    Zolang het maar niet de hele dag duurt (tenzij extreem gezellig natuurlijk)

Zoals depêche mode jaren geleden al zei...
    Now I'm not looking for absolution
    Forgiveness for the things I do
    But before you come to any conclusions
    Try walking in my shoes
    Try walking in my shoes

You'll stumble in my footsteps
    Keep the same appointments I kept
    If you try walking in my shoes

Deel Deze Pagina