Misschien hebben je buren wel 'last' van zijn kind. En dan? Of heeft hij daar zelf al last van? Als je man echt z'n last heeft van de pannakooi had hij zich toch echt beter moeten informeren! Die kooi komt er niet 'ineens'. Dus dat is toch echt zijn eigen schuld. Ik vind je man een vreselijke zeur.
Hoe zit jouw man verder in zijn vel? Het zou zomaar kunnen dat zijn negativiteit heel ergens anders vandaan komt. Heeft hij het wel leuk op zijn werk? Doen jullie wel leuke dingen als gezin? Ik weet nog toen ik lange tijd ziek thuis zat ik gillend gek werd van mijn buren. Ieder geluidje dat ze maakte draaide ik al door. Toen ik weer beter was en lekker kon werken, goed in mijn vel zat, kon het mij niets schelen dat ik sochtends wakker werd gebruld door de s*x-avonturen van mijn buren. Kortom, zit hij verder wel goed in zijn vel? Zou er iets meer aan de hand kunnen zijn?
Haha, rokers die er van overtuigd zijn dat buiten 'rook meteen wegwaait'. Nee dat is dus niet zo en als niet-roker kan je daar nog wel degelijk last van ondervinden. Als ik buiten sta en de wind staat niet goed, dan slaat het sigaretje van iemand die 5 meter verderop staat me nog steeds op de longen. (En nee, dat heb ik niet bij de lucht van een vuurkorf of een BBQ.) Ik snap je frustratie heel goed hoor. Hier ook iemand in het appartement onder ons die rookt en dat is dan nog niet eens de bewoner zelf, maar zijn zoon die, als papa met zakenreis is, lekker in zijn huis/tuin gaat zitten blowen en roken. En het maakt niet uit of bij ons de ramen en deuren dicht zijn, de rooklucht sijpelt overal doorheen. En ja, daar kan ik ook slecht tegen. Ik heb er heel bewust voor gekozen om niet te roken, dus dan stel ik het ook niet op prijs om in tweedehands rook van een ander te zitten. Maar goed, ik begrijp ook dat ik het niet kan verbieden. Gelukkig valt het nu, in de winter, erg mee. Maar als het in de zomer weer begint, dan denk ik dat ik toch even aan klop en aanbied om een e-sigaret voor zoonlief te kopen. Dat is het me echt dubbel en dwars waard.
Hier staat ook een panakooi waar kinderen in de zomer gretig gebruik van maken. Maar hier mogen ze maar tot 22:00u in. Er hangt een mooi bord bij waar dit op vermeld staat. Misschien kun je eens bij jou gemeente informeren wat daar de mogelijkheden zijn? Wat betreft het roken van je buren ben ik bang dat je daar weinig aan kunt doen. Wij wonen tussen buren die beide roken. Maar wij merken er niks van.
Ik snap dat je het erg vervelend vindt dat je Astma hebt maar je moet een beetje oppassen met wat je zegt, nu is het hier op een forum maar als je dat tegen mensen zegt die roken in hun gezicht, misschien je buren, dan heb je echt een probleem. JIJ bent degene met vooroordelen en felheid, niet de rokers die je momenteel een beetje aan het afzeiken bent Ik heb zelf jaren verstokt gerookt maar hield wel altijd rekening met andere mensen, ik ging bijvoorbeeld niet bij niet-rokers in de buurt staan paffen omdat ik dat niet gepast vond dus je moet niet iedereen over een kam gaan scheren! Denk dat iedereen wel eens last van zijn buren heeft, wij hebben een jong stel naast ons wonen die in de zomer vrijwel elke dag BBQ-en en die houtskoollucht komt dan ook vaak onze tuin in, ben er ook niet zo happy mee maar kan het hun echt niet gaan verbieden.
Wb het roken, dat is heel smerig en stinkt.. maar je kan het moeilijk verbieden En rokers heb je overal.. Betreft voetballen, ik zie het probleem niet zo.. ze voetballen tot 22 a 23 uur en je man gaat om 22 uur naar bed? Ik denk persoonlijk dat er wel meer speelt als je man zich nu al druk maakt over de zomer.
Exact dit. En ik vind het eigenlijk een beetje zeurderig overkomen. Ik denk dat er meer aan de hand is.
Hier net zo'n ervaring. Onze onderburen pafte de hele nacht op hun balkon en alles kwam onze slaapkamer binnen. Werd er bij iedere peuk gewoon even wakker van.
Ja heel eerlijk rokende mensen zijn vaak heel onredelijk en reageren vaak meteen aangevallen want HET is HUN recht bladieblabla Wat betreft pannakooi wij wonen ook recht tegenover met veel muziek , blowen etc heel vervelend en ben blij dat ik ervan af ben het is elke zomer weer een grote irritatiebron, nooit met je raam open kunnen slapen, mensen die dat niet meemaken begrijpen dat niet. Wat je kan doen is vragen of ze bv na 22 uur muziek lager willen zetten en in ons geval of ze zakjes met wiet ed willen opruimen (heb uitgelegd dat hier kids rond lopen en die jongens begrepen dat best, vaak zijn die jongens als je leuk brengt best wel voor rede vatbaar waardoor je prima allebei kan leven daar. Beetje compromis maken voor allebei. Wat betreft roken. Ja ik denk ook dat het weinig zin heeft en als astmapatiënt kan je daar weinig mee het is hun huis dus waar moeten ze anders doen misschien zo'n waaier die kant opzetten in de zomer? Dat het niet richting jullie waait? Ik zou ook echt geen goede oplossing voor beide partijen weten.
nou ff andersom Die niet rokers zeuren ook altijd over de rokers er mag nergens meer gerookt worden, het liefst zelfs niet op straat.. En nu zelfs niet in de achtertuin Probeer te praten met je buren misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen..
Ik rook niet, nooit gedaan maar het zou echt niet in mij opkomen om iemand te vragen niet meer in zn tuin te roken. Misschien hebben jouw buren straks last van jouw dochtertje als ze herrie maakt in de tuin..hou je die dan ook binnen?
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen omdat iedereen zich nu al weer aangevallen voelt door een onhandig verwoord zinnetje. Dit is ook voor TS. Woongenot is zo belangrijk en kan een grote bepalende factor zijn! Ik spreek uit ervaring. Wanneer je je ergens niet thuis voelt (om wat voor reden dan ook) kan het invloed hebben op alles! Lichamelijk, mentaal. Neem het serieus! Een huis is meer dan een kostenpost! een huis moet comfortabel zijn, je moet er tot rust kunnen komen, je moet je er veilig voelen. Mist deze basis, werkt dit door in alles!! Hoor je man, neem hem serieus, ga orienteren op wat de mogelijkheden zijn.
Dan moet je maar in Amerika gaan wonen. Daar willen ze her roken in de tuin verbieden toch? Of is dat al? Nee grapje. Het stinkt en dat is een feit. Hebben jij en je buren een grote of kleine tuin? Misschien kan je vragen of ze ergens anders in de tuin willen roken als jullie ook buiten zijn? Als het een kleine tuin is kan dat niet maar als de tuin wat groter is kan je het altijd eens vragen. Of zelf de tuinset verplaatsen Over die pannakooi tja,...misschien inderdaad vragen of er een bordje kan komen te staan dat het om 22u gedaan is of eens met die gasten gaan praten. Iedereen zegt dat de jeugd van tegenwoordig met niemand rekening houd maar ik vind de jeugd van tegenwoordig volwassener als dat wij dat waren in onze jeugd. Zoals tigermommy zegt, als je het op een leuke manier brengt houden ze best wel rekening met andere mensen En verder, iedereen heeft wel last van iemand of iets. Schreeuwende kinderen, ruziende buren, kattenstront, vroeg verkeer, huisspinnen, whatever, geen enkel huis is perfect Hier zijn het de huisspinnen! Ben in de spinnentijd contstant op mijn hoede
Mee eens Kun je idd beter in een hutje op de hei wonen of een dik vrijstaand huis Buren zullen of roken of bbq'en of een vuurkorf aanhebben, of vrienden hebben die roken, etc etc..hou je niet tegen En over dat panna ding: als je daar last van hebt zou ik achter gaan slapen ipv pal boven dat pana ding.. Het is maar waar je je druk om kan maken zeg.. Denk dat 90% van de mensen wil ruilen met zulke buren die enkel maar overlast veroorzaken door roken in hun eigen huis, de meeste buren in NL maken stukken meer overlast dan in hun EIGEN huis en tuin roken Verder denk ik dat dit niet de echte problemen van je man zijn maar er veel meer speelt.. Je man heeft niet eens astma en maakt zich er druk om en heeft geen woongenot meer Door een pannakooi waar de kinderen tot 22/23 spelen Had ik maar zo weinig problemen, wil wel ruilen
Vreemd want ik zie ze dus constant op straat... Loop je met een klein kind langs iemand die aan het paffen is en ze gaan niet wat extra aan de kant ofzo. Of nog erger, blazen ze die stankrook juist uit richting je kind. Heel asociaal! Ik vind niet dat het van 2 kanten moet komen, alleen de rokers dienen zich aan te passen... Ik (als longpatiënt trouwens) hoef me niet aan te passen aan een persoon die zo nodig zichzelf en z'n omgeving wil ziekmaken. Overigens zijn er best periodes dat ik niet de was op kan hangen buiten of überhaupt in de tuin te komen, omdat de buren steeds roken in hun tuin. Dat vind ik wel onder overlast vallen omdat ik astma heb en het mij belemmert van het gebruiken van mijn tuin. Denk dat rokers heel slecht beseffen hoe het is om te leven met een erge longziekte.
De discussie over rokers en jouw formulering sla ik ff over Als mijn man zich zo zou voelen, zou ik de boel te koop zetten. Maar ik kan me dan ook heel goed voorstellen hoeveel last hij heeft van die geluiden en de rooklucht. Ik zou me opgejaagd voelen in mijn eigen huis en me onvrij voelen, daar krijg je echt zelfs lichamelijk last van. En dan kan je wel allerlei afspraken gaan maken, maar in hoeverre helpt dat nou echt? Zeker met zo'n kooi.. Ondingen zijn dat, het gaat natuurlijk om het geluid van die bal tegen dat ijzer, daar wordt je gek van. Persoonlijkdenk ik: neem je verlies en zoek wat anders Het zal je niet verbazen dat ik in een vrijstaand huisje tussen niks en nergens woon
Heel veel rokers (zo niet de meesten) zijn niet goed aanspreekbaar op het roken. Dat is toch écht mijn ervaring. Ik was een kettingroker (2 pakjes per dag, 7jr geleden gestopt) en je moest bij mij ook niet beginnen over 'zogenaamde overlast'. Ik had namelijk pas in de gaten hoeveel 'overlast' ik veroorzaakte toen ik zelf niet meer rookte. @TS niet geschoten is altijd mis, dus ga op zn minst het gesprek aan. En als dat niets oplevert, dan zou ik mijn verlies nemen en verhuizen.
Heel jammer dat jullie niet prettig wonen natuurlijk maar meen te herinneren dat jij ook niet lekker in je vel zat/zit en dat hij dat ook lastig vond, zou het probleem niet meer in de persoonlijke sfeer liggen...en dat de 'rookoverlast' de bekende druppel is, als je niet lekker in je vel zit ben je veel gevoeliger voor dat soort dingen. Als het echt alleen om de rook en de pannakooi gaat zou verhuizen een optie zijn maar bedenk dat er overal wel een vorm van overlast zal zijn...of inderdaad voor het hutje op de hei gaan maar zou eerst uitzoeken wat echt de reden is voor zijn negatieve gevoel.
Dan mag je blij zijn dat je dus niet naast ons woont, als ik dit zo lees. Wij roken ook en in de zomer hebben we vaak de vuurkorf aan. Bbq vinden we ook erg leuk om te doen. We hebben regelmatig visite over de vloer. 3 kinderen met een groot zwembad zomers, waar dus ook weer vriendinnen/vrienden bij zijn. Wel een grote tuin en zitten we meestal achterin (2 terrassen) zodat inderdaad de buren er minder last van hebben. Nou kunnen wij goed met onze buren opschieten, al wonen we er sinds juli afgelopen jaar. Kwestie van voorstellen en af en toe een praatje maken. Ook nodigen we de buren wel eens uit, zo houd je een goede verstandhouding en zijn er meerder dingen goed bespreekbaar.
Ik zou vooral eens even een goed gesprek met je man aangaan en kijken of je erachter kunt komen wat er speelt. Want ik vind het nogal kinderachtig overkomen hoe hij er nu al over loopt te piepen. Je bent een volwassen kerel, deal ermee en probeer er wat van te maken, denk eens een keer in mogelijkheden.