Overigens wil ik er wel duidelijk bij zeggen dat ik bij mijn vorige woning ook meerdere buren had die rookten. Nergens last van gehad. Dus het is niet zo dat ik sneller zeur/ergens last van heb...
Oh, en ik neem mijn woorden terug, dat we niet naar 20/30 jaar terug zouden moeten. Als wij rokers dat nu eens gewoon met zijn allen weer eens een weekje zouden doen: roken in huis, roken in overheidsgebouwen, in cafe's, restaurants, op je werk en op scholen etc etc. Gewoon 1 week, en daarna weer terug gaan naar de situatie zoals hij tegenwoordig is, alleen om de niet rokers eens wakker te schudden met hoe blij ze mogen zijn hoe de situatie van tegenwoordig is......Praktisch rookvrij! Misschien dat er dan ook eens gezien wordt hoeveel wij ons al hébben aangepast.
Wahahaha serieus? Pffft ja wij moeten ZO dankbaar zijn dat jullie ons met je dodelijke, smerige verslaving nog maar af en toe lastig vallen in plaats van continu
Ja de niet rokers mogen inderdaad eens uit de slachtofferrol kruipen! En ik rook ook niet meer maar wat een geneuzel! Moeten inderdaad eens een weekje 20 jaar terug de tijd in gaan. Rook stinkt maar 10 meter verder is het echt niet meer schadelijk.
Ach kom nou. Het interesseert mijn geen ene reet als iemand zich zelf "kapot" wilt roken, zolang IK er maar geen last van heb! Het is te gek voor woorden dat mensen terug refereren naar 20 jaar geleden en niet-rokers daarom maar dankbaar moeten zijn en anders maar een weekje terug in de tijd moeten gaan. Moet je dan ook refereren naar de slavernij en zeggen tegen onze generatie dat ze nu maar blij moeten zijn met hun vrijheid en anders ook maar even een weekje terug moeten? Van de zotte is het!
*correctie* WEL schadelijk, want het trekt in kleding/meubels/vloerbedekking etc. 'Ook derdehandsrook is ongezond' | Wetenschap | de Volkskrant Resten van sigarettenrook: giftiger dan gedacht! | RTL Nieuws What is third-hand smoke? Is it hazardous? - Scientific American
Mijn vader heeft ook astma, moeder rookt buiten en daar heeft hij echt geen last van. Toen ze vroeger binnen rookte wel maar nu niet. Hij heeft meer last van files dan van mijn moeder wat rookt,...
Ja zoals in ons geval stonk onze was naar rook. En ik ruik het ook als iemand een stuk verderop rookt, OOK in mijn kleding en haar. Derdehands roken dus. Ongeacht of dat nu buiten of binnen is.
Ja heb het over buiten. 10 meter verder is het al lang onderweg om het gat in de ozonlaag uit te breiden
Nee, je leest niet goed. Ik rook thuis niet. Ik rook buiten. Wij hebben een balkon voor, buiten de gezamenlijke hal. Daar rook ik 3 sigaretjes per dag. Mijn buren zijn kettingrokers en roken ook wiet. Dat gaat via de hal mijn huis binnen. Ik klaag alleen niet omdat ik ze niet ga verbieden thuis te roken. Als ze in de zomer op het balkon wiet gaan roken, dan ga ik daar wél wat zeggen. Het is niet de bedoeling dat mijn dochtertje stoned wordt als ze op het balkon speelt. Ik heb overignes nergens gezegd dat ik er wat van wil zeggen over roken. Lezen!
Om mijn reactie te verduidelijken, ik rook niet,mijn partner ook niet. Beiden nooit gedaan. Mijn ouders roken wel. Ja ik ruik het als we daar vandaan komen aan de kleding. Hop de was in. Zij roken nooit bij de kinderen en gaan naar buiten. Maar als die een lastige buurvrouw hebben die niet wil dat ze in de tuin roken??? Moeten ze dan maar bij hun kleinkinderen gaan staan?? Dat willen ze zelf niet hoor. Iedereen is gevoelig voor iets anders...de 1 voor rooklucht en waar ik mij 2x per dag de t**ring aan erger??? Aan alle mensen met rolluiken. Die kolere herrie om 7.00uur s ochtends en s avonds?? Tja tis maar waar je last van hebt, mijn man hoort het niet eens, ik hoor ze 4 huizen verder. Maar je kunt waar jij last van hebt niet altijd als probleem bij een ander neerleggen. Leef en laat leven.
haha Ik ben een roker en ik ben me er bewust van dat anderen het vinden stinken. Ook ben ik me er bewust van dat het schade kan brengen als iemand anders constant in mijn rooklucht zit. Maar goed, ik vind uitlaatgassen ook stinken en ik dat is ook niet goed voor mijn longen. Desondanks ga ik niet van mijn buurman eisen dat hij eerst zijn klassieker uit de straat te duwt voordat hij hem start. Mijn punt is dat je het best mag vinden dat het stinkt en dat jij niet in de rooklucht wil hangen, maar andere mensen hoeven geen rekening met jouw te houden. Zeker niet als het om openbare -of eigengrond gaat.