Man niet happy met nieuwe omgeving

Discussie in 'De lounge' gestart door nathalie2012, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Over het roken en het vooroordeel over rokers begin ik maar niet....

Maar er wordt tot 22-23 uur gespeeld en je man gaat 22 uur naar bed... Wat is dan het probleem?
    Hier moet man ook in de zomer om 5 uur op, en hebben we ook veel buitengeluiden, dat is overal in de zomer. Misschien kun je beter op zoek naar een hutje op de hei?

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Heb ik ook al gevraagd, of het niet aan mij ligt en of er niet meer aan de hand is. Hij zegt van niet, dus dan kan ik er ook niks mee verder.
    Ik heb aan gegeven dat ik alles wil doen op dit moment om hem weer blij te maken, voor zover dat in mijn macht ligt en ik doe mijn best meer kan ik op dit moment ook niet toch?

3. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb ook dat advies gekregen en ik probeer dat ook. Wordt zelfs een beetje boos op ml: hebben we zo'n mooi huis en een lieve dochter krijgen we dit. Ik wil graag nog een tweede kindje maar dat gaat niet gebeuren met deze onzekerheid :(

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Denk je niet dat je man tegen/in een depressie (aan) zit? Daar valt echt iets aan te doen! Zijn instelling van 'niet zeuren en doorgaan' haalt het dus niet, want dit is niet bepaald 'niet zeuren en doorgaan'. Dan maak je je niet druk om een pannakooi en rook van de buren.

5. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Van mij mag je binnen roken maar dat doen onze buren niet omdat ze een dochter met astma hebben....waarom stoppen de rokers niet gewoon probleem opgelost :D

6. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    :$:(

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Omdat we verslaafd zijn en we niet willen/kunnen stoppen :p

Het zou inderdaad makkelijker zijn al niemand meer rookt.
    Maar dan denk ik dat men wel gaat zeuren om alcohol, uitlaatgassen, bbq's etc. Het is nooit goed, haha

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heb niet alles gelezen maar denk zelf dat er meer met jou man aan de hand is als dit.

die speel kooi voor de deur kan lastig zijn maar hier hoor ik in de zomer ook tot 22/23u mensen buiten zitten,speelgeluiden etc. Zijn het hangjongeren die herrie schoppen dan zou ik de wijkagent eens inlichten.

en mbt roken, ik denk mischien heel simpel hoor.. ventilatie rooster dichtdoen of dichtmaken en lekker raam op ventilatiestand open aan de voorkant van het huis. Je kunt je buren niets verbieden in hun huis. En de rook geur buiten tsja daar doe je weinig aan,mischien een ventilator in jou buurt oid. Hier ruik ik ook weleens een sigaretje van de buurman, of staan er met 30'c tig bbq aan in de achtertuinen hier. Snap dat het met asma lastig is,maar het is jou man die het hrdst klaagt niet jij zo ik het lees..

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw

En laten we niet vergeten de kosten die op andere vlakken dan weer veel duurder worden ;).
    De staat vangt nu ontzettend veel accijns op het roken.

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Al die rokers laten zich hier wel kennen. Vooroordeel blijkt dus gegrond. Lekker egoistisch zoals bijna alle rokers. Ga maar ergens anders in je tuin zitten? Doe je ramen dicht? Maak een overkapping? Ze moeten niet zo zeuren? Man is depressief en TS moet ook met een hulpverlener gaan praten?Waarom moet TS maar last hebben van andermans verslaving?? Kom op zeg! Het zou verboden moeten worden die rotzooi!
    Er word hier net gedaan alsof ze niet zo moet zeiken! Pffff

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Chill, hier, neem een sigaretje :cool:

12. penseel

penseel Niet meer actief

En betaal je uiteindelijk je eigen ziekte kosten... even zo cru gezegt. Wat je nu met roken betaald is je spaarpot.

Niet boos worden allemaal nu. Bedoel het totaal niet kwaad of dat roken zo gezond is dat is het niet.

Hoop ooit de kracht te vinden om wederom een stop poging te kunnen aan gaan.

13. penseel

penseel Niet meer actief

De meeste rokers die hier reageren reageren socialer dan de niet roker.

Zal een fabel zijn en toch denk ergens van niet.

De rokers die ik ken zijn socialer dan de niet rokers.

Hoe vaak komen niet rokers bij rokers staan. Heel vaak weet he waarom vaak zijn het super gesprekken.

In rokers hokjes vaak aanspraak. Met wild vreemde. Z.n sociaal gebeuren.. let naar eens op. Vaak gezellige gesprekken..

Zo even dooddoender en vooroordeel de.lobby in gooien..

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Verhuizen. Cut your losses en gewoon gaan verhuizen.

Dit zijn dingen waar je geen invloed op uit kunt oefenen en bij je buren aankloppen vanwege hun rookgedrag in hun eigen huis en tuin, zal je er niet populairder op maken. Gewoon gaan verhuizen. Dit zal ook beter zijn voor je eigen relatie want dit gaat jullie op den duur opbreken.

Jammer, maar volgende keer beter moet je maar denken. Niet teveel bij stilstaan maar de afweging maken, wat is beter voor ons? De investeringen die we gedaan hebben in het huis (die er misschien wel weer uitkomen bij verkoop) of je eigen levensgeluk en woonplezier. Nou ik wist het wel ;)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dat is dan toch puur noodzaak. Bij de tandarts of huisarts maak ik ook vaak een praatje omdat we daar nou eenmaal samen in die ruimte zitten.

16. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Dan gebruik jij misschien wasmiddel met heel veel parfum, iets waar ik (als astma patiënt) ook last van heb. Een vriendin van mijn rookt ook en die heeft ook van die overheersende wasverzachter.
    Ik gebruik wasmiddel zonder parfum omdat het mijn luchtwegen irriteert.

Parfum heb ik ook last van en astmafonds adviseert dat wanneer je er last van hebt, je dat aan moet geven bij de mensen met wie je omgaat zodat ze er rekening mee kunnen houden...

Ik zal heus geen mensen gaan verbieden om dingen te laten voor mij, maar vragen of ze er rekening mee kunnen houden vind ik niet raar. Je bent toch buren.

17. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Dat vind ik inderdaad. En jouw hele stuk slaat natuurlijk nergens op, ik ben een niet roker en denk er precies hetzelfde over als de, zoals jij ze noemt, rokers die zich laten kennen en egoïstisch zijn. Take a chill pill.

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nou, sorry dat ik het zeg, ik ben afgehaakt bij blz 6... tjonge jonge jonge wat een lullige reacties weer....

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je hoort mij nergens zeggen dat ik wasmiddel heb met veel parfum;) Ik geef aan dat het soms ook storend kan zijn wanneer iemand veel parfum(dus geen wasmiddel) op heeft..

En hoe wil jij dat de buren rekening gaan houden met een bizarre ergernis van jou man? Niet meer roken? 300 meter verderop gaan roken? Of wat??

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat je zo onwijs veel last hebt van buren die in hun tuin roken. Werkelijk niet.

Je kunt best een gesprek aangaan met de buren, maar laat ik eerlijk zijn als je hier kwam om te klagen dat ik niet meer in mijn tuin mag roken omdat mijn buurman daar blijkbaar last van heeft, dan zou ik waarschijnlijk heel hard in de lach schieten. Zelfs in de tijd dat ik niet rookte(dat doe ik namelijk nog niet heel erg lang) rook ik wel eens rook van andere mensen, maar niet dusdanig dat ik er boos over werd of iets dergelijks.

Misschien moet je toch met je man praten of hem niet iets anders dwars zit dan alleen het roken van de buren?

20. penseel

penseel Niet meer actief

Weet ik.

Was dooddoener en een vooroordeel even van af deze kant.:)

Deel Deze Pagina