Man of vriend die als zzp'er werkt?

Discussion in 'De lounge' started by Priscil1986, Aug 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

Nov 21, 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hoi Dames,

Ik vroeg me af hier ook vrouwen zijn waarvan hun man/vriend als zzp'er werken.

Helpen jullie dan bij de administratie?

Mijn vriend is net begonnen voorzich zelf.. En heb best veel vragen. En dacht misschien is hier iemand met antwoorden en tips?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nope, wij brengen alles naar de boekhouder.heb daar echt geen verstand van.

3. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    mijn man doet het grootste deel zelf (voorbereidend werk) en brengt verder alles naar de boekhouder.
    maar voor hem is het vrij simpel. de facturen in boeken en uitgaven bijhouden. en verder doet boekhouder dingen als hypotheek etc.. maar wel zelf rekeningen bijstoppen.
    wel doet hij zelf de kwartaal afdragen (btw)

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik ben zelf zzp maar dan heel klein. Doe alles zelf eigenlijk. Maar ik werk vanuit huis en internet.

5. zohra

zohra Niet meer actief

hier vriend zzp,er
    ik maak de map met bankafschriftenden code`s klaar en het kasboek daarna gaat t naar de boekhouder, en betaal de nota`s.

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man brengt dat naar de boekhouder toe.. wel sorteer ik om de zoveel maand alle bonnen op datum en naam en bedrag in de mappen.... en dan kan de boekhouder er verder mee aan de slag....

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn exman is zzp'er, ik deed de boekhouding, op de daadwerkelijke rapporten en aanslagen na, dat deed een accountant.

8. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

Nov 21, 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Bedankt voor de tips,

Wij hebben oook een boekhouder gesproken.

alleen snap zelf nog niet helemaal hoe je die facturen precies moet maken.. met de btw etc.. We krijg nog wel hulp hoor. Maar vroeg me af in hoeverre jullie helpen :)

En weten jullie een programma om facturen te maken? Ik heb wel een opzetje gemaakt in word. Maar het schijnt dat je het beter met excel kan doen.

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    mijn man doet het idd in excel .. werkt perfect maar ik heb de balle verstand van excel

10. zohra

zohra Niet meer actief

mijn vriend maakt de facturen zelf

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hoi, ik ben ook zelfstandige en boekte toen ik nog in NL woonde alles zelf in in Snelstart. Een bijzonder makkelijk boekhoudprogramma. Je kunt ook als je dat wilt (onder het kopje 'classic' op de site) een aanvulling kopen om facturen te maken, die dan direkt worden ingeboekt in je boekhoudprogramma. BTW van de aanschafprijs kun je terugvorderen en de aanschafprijs zelf is aftrekbaar. Je kunt allemaal overzichten uitdraaien, ziet wie er nog niet betaald heeft etc.

Weet je trouwens dat je bij een prijsopgave aan een particulier altijd inclusief BTW moet offreren? Je mag dus niet eerst een bepaalde prijs voor een klus opgeven en daar dan BTW over rekenen, hoewel talloze bedrijven dat wel (onterecht) doen.

12. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

Nov 21, 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Bedankt! Ga even opzoek naar het programma :D

En bedankt voor je tips. Daar kunne we zeker wat mee :)

Share This Page