heb even mijn dag niet zeg.. morgen is Mila's verjaardag, dus flink aan het schoonmaken vandaag. word ik vanmorgen wachter, van mila die weer een ontplofte luier had, dus alles vies. kind in bad, bed verschoont, muren (!!!) staan boenen etc. op dit moment liep ik al een uur achter op schema.. kijk ik naar buiten, had afgelopen weekend al mijn ramen gezeemd, denk scheelt weer wat, ja hoor, een hele grote vogelflats! dus dat ook weer opnieuw gedaan.. vervolgens stoefzuigen. zit halverwege mijn woonkamer, stofzuigerzak vol. wil dat ding vervangen, zijn die zakken op!!! en ik moet natuurlijk weer een of ander vaag merk hebben, waarvan ik de zakken alleen via internet kan bestellen.. (mijn stofzuiger komt niet uit nederland) rest uiteindelijk maar geswifferd, maar de kinderkamers hebben vloerbedekking, dus moet zo maar met mn kruimeldief aan de gang denk ik. bah bah wat een dag
oh bah wat een pechdag ofniet... ken zulke dagen! proberen sommige dingen te laten zitten hoor! want als je de visite een uur in huis hebt is he woonkamer al weer een rotzooitje... vaak letten ze daar nieteens op... lekker pas verder gaan nadat de verjaardag afgelopen is meid!
oh mijn oma wel kan het hele huis rechtstreeks uit een showroom gehaald hebben, en dan nog commentaar dat het ene rozenblaadje van mijn bos bloemen geknakt is (bij wijze van spreke..) het zijn altijd van die dagen dat je geen tijd hebt voor dit soort dingen..
dan geef je haar toch een poetslap en zeg je wat let je??? ik zou me daar echt niet druk om maken hoor.... alsof je huis brandschoon is na een verjaardag.. kan je weer overnieuw beginnen... ik zorg altijd dat alles op het oog netjes is en na het feest poets ik pas alles hoor....
ik ga ook pas poetsen na een verjaardag, echt zonde van mijn tijd omdat er voor te doen! maar ik begrijp je frustratie, je hebt letterlijk en figuurlijk echt een shitdag
Als je geen stofzuiger zak meer hebt, waarom haal je de volle stofzuigerzak dan niet leeg boven de container?? Heb ik ook wel eens gedaan. Als je niets meer hebt zit er niets anders op......
Meid, je kunt beter na een verjaardag uitgebreid poetsen! Ik zorg ervoor dat het netjes is en de vloeren schoon en de kasten stofvrij en het uitgebreide werk komt na het feest wel weer. En wat betreft je ramen, misschien vliegt er morgenochtend wel weer een kudde schijtlijsters voorbij, kan je weer..... Ik zeg jammer dan! Oh en idd, stofzak leeghalen is ook een idee.... Mochten er nou mensen zijn die er wat van durven te zeggen dat er nog ergens een pluisje ligt ofzo, duw ze dan een doek in de hand. "Alsjeblieft, regel het maar!"
Inderdaad, als oma denkt het beter te kunnen dan spreek je maar meteen een schema af wanneer ze komt poetsen en vertel je haar waar de schoonmaak troep staat! Kom op meid morgen is de verjaardag van je lieveling en dan lig jij dood vermoeid onder de tafel op apegapen van het poetsen. Kan toch niet de bedoeling zijn, wel?
ik draai nog een wasje, de keuken even snel en morgenvroeg de wc, en dan vind ik het ook wel mooi geweest hoor.. die van de stofzuigerzak leeg gooien is een goede tip! meisjes liggen nu te slapen, maar zodra ze wakker zijn kan ik dat idd doen
niet het hele huis overhoop halen, waarom zouden ze trouwens in de slaapkamers moeten komen?? Stof weg, vloer schoon, meubels schoon. Klaar ! wiens huis is het die van jou of van oma??? oma's hebben niets te vertellen in ou huis. Kan me voorstelen dat je het geen bende wil hebben maar 1 uur visite (zeker met kids) en je huis is weer ontploft.. Als iemand commentaar heeft op vogelpoep op het raam zeg je .. goh luisteren vogels wel naar jou dan??
veel van mijn familie is hier voor het laatst geweest met kraamvisite van Fenne, en toen woonde wij pas 2 dagen in dit huis. dus die willen nu waarschijnlijk zien wat we in de tussentijd allemaal hebben opgeknapt, dus wil de slaapkamers ook schoon hebben.. ben nu bijna klaar, nog ff laatste boodschappen doen, en dan vanavond slingers &ballonnen ophangen, en een keuken in elkaar gaan zetten
He bah, er zitten inderdaad een hoop dingen tegen vandaag! Niet teveel bij nadenken, en genieten morgen!
Gewoon zorgen dat het voor het oog netjes en fris is! En dan na de verjaardag poetsen.. Word toch allemaal weer vies..
Ahh ja dan snap ik dat wel jah..bedenk je altijd dat het gros "oma's uitgezonderd"veel minder "troep"ziet als dat jezelf doet. Bij mij helpt het altijd om me te bedenken hoe ik kijk naar schoon zijn als ik bij iemand anders binnenloop.. Nou niet dus zeker met een verjaardag niet. dus niet te druk maken.. En hopenlijk wil de keueken luisteren vanavond en hoeft er niets gezaagd o.i.d. te woren.. kan je weer beginnen.
ik ga echt de ramen niet lappen met dit klereweer. Stofzuiger erdoorheen, boterhammen van 8 dagen geleden tussen de bank weghalen en klaar.
? Dat is echt zo hoor. vroeger deed ik dat wel altijd. Maar nu, nee, Niet echt nodig ook eigenlijk, ik ruim elke dag op en maak elke dag schoon.
Dat meen je niet.. Was je student ofzo ? Maarre, ik vind jouw sowieso altijd heel droog reageren. Dus is niet alleen vanwege die opmerking.. haha