Kinder ringetje

Discussie in 'De lounge' gestart door Minke24, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Vraagje, vanaf welke leeftijd kun je eigenlijk een ringetje kopen voor een meisje? Weet dat ik vroeger zo'n lieveheersbeestjes-ringetje had, maar heb geen idee meer hoe oud ik toen was. Snap dat 't in ringmaten gerekend wordt, maar er zal wel ongeveer een leeftijd voor te noemen zijn denk ik?

Alvast bedankt!

2. Only me

Only me Niet meer actief

Mijn dochtertje van 2 heeft er onlangs een gekregen. Een kleine met een lieveheersbeestje ;)
    Ik vind haar persoonlijk nog te klein, soms doet ze hem af en toch ben en blijf ik bang dat ze het nut nog niet ziet van de versiering zeg maar.
    Ik wacht nog even een jaartje of zo.

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik denk vanaf een jaar of 4 à 5. ik denk dan aan zo'n kauwgomballen ring die verstelbaar is. het hangt er dan vanaf hoe voorzichtig ze zijn met spullen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is 3 en heeft een goedkoop ringetje maar is er nog erg onvoorzichtig mee. Ze doet hem regelmatig af en ben bang dat ze hem binnenkort kwijt raakt.

5. Anice

Anice Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk een beetje gevaarlijk om zo jong een ringetje te laten dragen. Het staat wel erg leuk maar door eigen ervaring heel vroeger (ben ergens achter blijven haken met ringetje maar is gelukkig toen goed afgelopen) zou ik het pas doen als ze een jaar of 8 a 10 zijn. In iedergeval als ze de "wilde" speeltijd voorbij zijn.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter van 2 en half heeft een ringetje.
    De kleinste maat past precies!

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Onze oudste wordt zondag 4 en krijgt een ringetje voor haar verjaardag. Ben benieuwd hoe ze ermee omgaat. Als ik merk dat het nog gevaarlijk is dan bewaar ik de ring in een doosje of aan een ketting.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf 2,5 / 3 pastte ze hier de kleinste ringmaat... Onze dochter doet hem af en aan... Dus houd hem niet aan :p

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Bedankt voor de reacties, ik heb de informatie die ik nodig had!

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier kreeg onze middelste een ring toen ze 5 was geworden. Deze kreeg ze van een vriendinnetje met haar kindereestje. Met zwemmen en gymen gaat die af..verder heeft ze hem steeds om.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij kijkshop hebben ze vaak wel leuke setjes met kindersieraden. heb er verschillende voor de dochter gekocht waaronder een met het lieveheerstbeest ringentje :)

12. tulip

tulip Niet meer actief

onze dochter is bijna 3 en heeft een zilveren van nijntje. Qua grootte is ze meer 2 a 2,5 dus vanaf die leeftijd kan het al.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

mijn dochter heeft er één gekregen, hij is nog te groot, maar nu doe ik hem nog niet om ook, vind dat te eng.

14. Mijn dochter heeft er 1 gekregen voor haar 1ste verjaardag. Hij is nog iets te groot dus ze heeft hem nog niet aan. Het staat wel super lief!

Deel Deze Pagina