Ziekmelding goedgekeurd, nu bedrijfsarts

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door XdropjeX, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.160
    1.040
    113
    Goedemorgen.

Ik ben ziekgemeld voor 50% in overleg met mijn leidinggevende.
    Medewerker van UWV telefonisch contact gehad, zij heeft de ziekmelding goedgekeurd en zei dat ik verder niet meer gebeld werd en er geen verdere acties werden genomen.
    Nu heb ik een brief gekregen voor een gesprek bij een bedrijfsarts, achmea vitale, op verzoek van mijn werkgever staat erbij.
    Nu heb ik altijd begrepen dat een bedrijfsarts alleen word ingeschakeld bij het helpen van een beoordeling voor het UWV, maar dat is toch al gedaan?
    Hoe zit dit?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste XdropjeX,

Als je ziek wordt maak je met je werkgever een plan van aanpak voor je re-integratie. Als hiervoor je belastbaarheid moet worden vastgesteld, kan je werkgever de arbo-dienst inschakelen. De arbo-arts kan je dan oproepen voor een gesprek. Bijvoorbeeld om vast te stellen welke werkzaamheden je wel en niet kunt doen.

Wanneer je ziekmelding te maken heeft met je zwangerschap of bevalling kan je werkgever een ziektewet-uitkering bij UWV aanvragen. Een verzekeringsarts van UWV moet beoordelen of je klachten inderdaad het gevolg zijn van zwangerschap of bevalling. In dat geval betaalt UWV namelijk het loon bij ziekte.

Ongeacht of je klachten zwangerschaps- of bevallingsgerelateerd zijn, en ongeacht of UWV de uitkering betaalt, blijft je werkgever verantwoordelijk voor je verdere re-integratie.

Actuele informatie over re-integratie bij ziekte vind je hier.

Ik wens je sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina