Tessa (bnn)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door giebel, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wie kijkt dit? Ik heb dit vorige week opgenomen omdat ik nieuwsgierig was. Halverwege ben ik eerst gestopt met kijken omdat ik al snel door had dat ik het erg leuk vond . Toen de eerste aflevering terug gekeken en vervolgens de tweede helemaal. Weinig spelers die ik ken (alleen esmee v kampen en lies visschedijk. Maar dat vind ik juist leuk eraan. Het is helemaal het soort serie waar ik van hou.

Het komt trouwens donderdags, half negen op. NPO 1.

Benieuwd wie dit nog meer lijkt en wat jullie ervan vinden?

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik heb m al via Netflix gekeken. Is oorspronkelijk een Deense serie genaamd Rita. Erg leuk en recht voor zijn raap :D

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik vond de eerste aflevering niet echt heel boeiend. Wordt dat wel beter Madeliefke?

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ja idd af en toe wel dat ik denk "ok duidelijk niet voor kinderen" en moet dat nou zo, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer leuk.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Heb het origineel gezien. Idd Rita op netflix. Die was erg leuk.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb 2 afleveringen gezien en vind het leuk! Inderdaad recht voor zn raap, ik hou er van.
    Ik ken de meeste acteurs uit overspel en penoza.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij zijn er ook per ongeluk in gevallen en vonden het ook erg leuk. Kijkt lekker weg!

8. veense

veense Niet meer actief

Wij vinden het bagger, een grote deceptie na het geniale Overspel

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Rita de oorspronkelijke serie kijk ik met heel veel plezier. Hele goede acteurs en vooral Rita wordt zo goed neergezet.

Dan de Nederlandse versie. Tja....dat komt niet eens in de buurt. Ik vind de persoon die Tessa speelt het echt niet goed genoeg doen. Ik krijg bij haar echt het gevoel dat ze het letterlijk speelt terwijl de actrice in Rita krijg ik het gevoel dat ze zo is. Heel goed neergezet dus.

Dus nee Tessa is het helaas niet voor mij.

10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Is totaal niet te vergelijken met Overspel.

11. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik wordt wel erg benieuwd naar de originele serie, maar heb helaas geen netflix.

12. veense

veense Niet meer actief

Daarom vind ik het ook niets, veel te platvloers, geen geraffineerd verhaal...

13. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Precies dit. Zou het trouwens zonde vinden om deze serie als Tessa te kennen en niet als Rita, gezien het acteerwerk.
    Vind het ook jammer dat het een kopie is, had heel naïef verwacht dat de Nederlandse versie met een eigen verhaal zou komen..

14. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik vind hm leuk!
    Leuke acteurs.
    Ik hou ook van nederlandse series.

15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik weet niet of je het weet, maar Thekla Reuten speelt in een film met George Clooney, dus acteren lijkt me het probleem niet.

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb Rita deels gekeken maar ik kon niet wennen aan de taal:)

17. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nee dat wist ik niet, maar dat maakt iemand niet meteen een top acteur hoor. Ik vind dan ook echt niet elke goed betaalde Hollywood acteur goed kunnen acteren. Sommige over-acteren, lezen teksten op of kunnen alleen bepaalde types spelen, wat mij altijd snel doet afleiden tijdens het kijken...

Maar dat is puur mijn mening maar hoor, blijf vooral de Nederlandse versie kijken als jij het goed vindt...;)

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zit nu even te kijken. Ik vind het best aardig maar omdat ik het origineel ken is het zo afgezaagd. Net als dokter tinus.

Maar tekla Reute is absoluut een van Nederlands beste actrices. Ze speelde ook in het laatste seizoen overspel. Daar was ze echt heel goed.
    De tweeling en the american (met george clooney) zijn ook goed gespeeld.

Alleen zijn remakes negen van de 10 keer minder dan het Origineel. En je weet al wat er gaat komen, dat haalt de flair er een beetje uit.

19. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113

Haha dokter Tinus vind ik ook geweldig. Maar ik heb dan ook geen netflix (maar goed ook denk ik) en ik vind Thom hoffman erg leuk....

20. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ahhh mooi dat ik dit topic tref, ik vroeg me al af of het een remake uit een ander land zou zijn aangezien dat tegenwoordig heel vaak voorkomt.
    Rita dus, weer een reden voor Netflix hihi

Deel Deze Pagina