Wie kijkt dit? Ik heb dit vorige week opgenomen omdat ik nieuwsgierig was. Halverwege ben ik eerst gestopt met kijken omdat ik al snel door had dat ik het erg leuk vond . Toen de eerste aflevering terug gekeken en vervolgens de tweede helemaal. Weinig spelers die ik ken (alleen esmee v kampen en lies visschedijk. Maar dat vind ik juist leuk eraan. Het is helemaal het soort serie waar ik van hou. Het komt trouwens donderdags, half negen op. NPO 1. Benieuwd wie dit nog meer lijkt en wat jullie ervan vinden?
Ik heb m al via Netflix gekeken. Is oorspronkelijk een Deense serie genaamd Rita. Erg leuk en recht voor zijn raap
Ja idd af en toe wel dat ik denk "ok duidelijk niet voor kinderen" en moet dat nou zo, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer leuk.
Ik heb 2 afleveringen gezien en vind het leuk! Inderdaad recht voor zn raap, ik hou er van. Ik ken de meeste acteurs uit overspel en penoza.
Rita de oorspronkelijke serie kijk ik met heel veel plezier. Hele goede acteurs en vooral Rita wordt zo goed neergezet. Dan de Nederlandse versie. Tja....dat komt niet eens in de buurt. Ik vind de persoon die Tessa speelt het echt niet goed genoeg doen. Ik krijg bij haar echt het gevoel dat ze het letterlijk speelt terwijl de actrice in Rita krijg ik het gevoel dat ze zo is. Heel goed neergezet dus. Dus nee Tessa is het helaas niet voor mij.
Precies dit. Zou het trouwens zonde vinden om deze serie als Tessa te kennen en niet als Rita, gezien het acteerwerk. Vind het ook jammer dat het een kopie is, had heel naïef verwacht dat de Nederlandse versie met een eigen verhaal zou komen..
Ik weet niet of je het weet, maar Thekla Reuten speelt in een film met George Clooney, dus acteren lijkt me het probleem niet.
Nee dat wist ik niet, maar dat maakt iemand niet meteen een top acteur hoor. Ik vind dan ook echt niet elke goed betaalde Hollywood acteur goed kunnen acteren. Sommige over-acteren, lezen teksten op of kunnen alleen bepaalde types spelen, wat mij altijd snel doet afleiden tijdens het kijken... Maar dat is puur mijn mening maar hoor, blijf vooral de Nederlandse versie kijken als jij het goed vindt...
Ik zit nu even te kijken. Ik vind het best aardig maar omdat ik het origineel ken is het zo afgezaagd. Net als dokter tinus. Maar tekla Reute is absoluut een van Nederlands beste actrices. Ze speelde ook in het laatste seizoen overspel. Daar was ze echt heel goed. De tweeling en the american (met george clooney) zijn ook goed gespeeld. Alleen zijn remakes negen van de 10 keer minder dan het Origineel. En je weet al wat er gaat komen, dat haalt de flair er een beetje uit.
Haha dokter Tinus vind ik ook geweldig. Maar ik heb dan ook geen netflix (maar goed ook denk ik) en ik vind Thom hoffman erg leuk....
Ahhh mooi dat ik dit topic tref, ik vroeg me al af of het een remake uit een ander land zou zijn aangezien dat tegenwoordig heel vaak voorkomt. Rita dus, weer een reden voor Netflix hihi