Welk halsbandje voor de kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Talvi, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik word er zo gek van.. 1 van onze katten komt net thuis zonder halsbandje, alweer! Volgens mij heeft hij gevochten want zijn vacht ziet er niet uit en hij viel meteen in slaap. Hij is gechipt maar ik wil niet dat hij zonder bandje naar buiten gaat. Maar elke maand 3 bandjes kopen kost me ook klauwen met geld.. Ik heb al een goedkoop bandje gehad, 1 met stretch en een gespje, 1 met stretch en zo'n kliksluiting en speciale veilige bandjes maar hij raakt ze toch kwijt. Hij wordt donderdag gecastreerd dus ik hoop dat hij dan wat rustiger wordt.. Maar mijn vraag is: Welk bandje is nou goed? En welke heb jij voor je kat?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Geen meer! Op een gegeven moment raakte ik 3x per week wel een bandje kwijt (oké, ik heb ook drie katten, maar dan nog). Ik ben er klaar mee met de bandjes! Ze zijn gechipt, goed verzorgd en moeten het er maar mee doen.

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Goede vraag. Daarom haal ik mijn halsbandjes meestal bij de action of de wibra.. zijn ze tenminste wat goedkoper.. Ze raken ze altijd kwijt.. Vervelend he ;)

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier geen bandjes, vanwege de zeer slechte ervaring ermee.
    Onze katten waren er zwarr allergisch voor en er is er eens eentje met zijn ppot er tussendoor geraakt waardoor een snee onder zijn oksel.
    daar bij hoorde ik laatst weer van een kat die zichzelf heeft opgehangen aan een bandje dus hier absoluut niet.

Waarom niet zonder bandje naar buiten als hij gechipt is?

Ik kan je verder niet helpen, maar ik denk dat je bijna alle soorten bandjes al geprobeerd heb en dat hij ze toch af weet te krijgen.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik wil liever niet dat de katten zonder bandje naar buiten gaan omdat mensen dan kunnen denken: goh wat een mooie kat, geen halsbandje dus geen baasje die neem ik mee naar huis. Misschien beetje paranoia maar als ze een bandje om hebben is het iig duidelijk te zien dat ze een baasje hebben.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik herken de gedachte, die heb ik zelf ook een tijd gehad, maar stel je eens voor: als men het écht zulke mooie katten vinden, doen ze gewoon het bandje af ;) Je houdt diefstal niet tegen; al zet je 3 sloten op je fiets - zo helaas ook met katten! Een chip onder de huid voldoet ook prima, want poes blijft altijd geregistreerd.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Ik vind het heel belangrijk dat katten met halsbandje op straat lopen, ook al zijn ze gechipt. Dat kun je aan de buitenkant immers niet zien, en in geval van nood wil ik dat mensen mij zo snel mogelijk kunnen bereiken. Tussenkomst van iemand met een chiplezer kost veel tijd en moeite! Behalve een halsbandje voor onze katten dus ook duidelijk zichtbaar een penning/kokertje met mijn telefoon-nummer.

Ik heb dan ook altijd kat-vriendelijke halsbandjes met zo'n kliksluiting. Sommige periodes verliezen ze die inderdaad elke week. Tegenwoordig heb ik aan de binnenzijde van het halsbandje het verzoek geschreven om het halsbandje te retourneren op vermeld adres. Vaak komt een kat niet verder als een paar straten van huis en is het een kleine moeite het bandje door de brievenbus te duwen.
    Als mensen de moeite nemen me op te bellen of het af te geven dan vraag ik altijd een adres en breng ik een reep chocolade of een bloemetje langs om te bedanken. Een nieuw halsbandje is ook niet goedkoop, en zo houd ik de buurtbewoners misschien gemotiveerd.

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook geen halsbandje hoor.. Als je kat er goed verzorgd uitziet is het sowieso geen zwerver, en btje normale mensen die twijfelen laten eerst de chip controleren.. En als het geen normale mensen zijn dan helpt een bandje ook niet..

Is alleen maar gevaarlijk, ze kunnen zich ophangen, blijven haken, poot erdoor enzo noem maar op.. Ik ben zelf dierenartsassistente en heb maar al te vaak de negatieve kanten van bandjes gezien.. Dus hier komen ze niet het huis in..

Als je toch zeker weten een bandje wil dan 1 met zo'n kliksluiting die snel losschiet, dan kunnen ze zichzelf er in ieder geval het minst makkelijk mee verwonden. Dan maar vaak kwijt zou ik zeggen.. Beter bandje kwijt dan je kat!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nee hoor... We waren die van ons ook al eens bijna kwijt...
    Was dat buuf iemand er iemand mee zag lopen en de mensen aansprak dat het onze kat was.

Het is ook zo'n knuffelkont.... Normaal komt ze dus ook niet verder dan de achtertuin. Want iedereen met handen (om te aaien)... Kan d'r meenemen anders. Maar goed.. Daar helpt een bandje ook niet tegen.. Die kun je zo af doen tenslotte.

Maar bandjes.. Tja.. Ondingen zijn het.
    Mijn oude kat droeg op een zeker moment tuigjes.
    Maar ook die kunnen ze uitkrijgen als ze graag willen.
    En je kunt er ook mee blijven hangen bovendien.

En al die bandjes met stretch.. Kunnen ze zich niet aan ophangen maar daar steek je een poot tussen en dan zo van de kop af :)
    (Kostte mijn kat altijd minder moeite om ze af te krijgen dan dat ik moest doen om het bandje om te krijgen...)

10. Saskia78

Slim wel! En kleine moeite om het even langs te brengen.

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bovenstaande gebeurd dus bij onze kat. We hebben nu wel een halsbandje omgedaan omdat mensen dachten dat hij een zwerfkat was,en hem eten gaven en binnen hielden.

We hebben een zwart bandje met een badstof binnen kant, nou is die van ons niet zo wild en hij laat hem zo zitten.
    Bij Rentenaar had ik hem gekocht.

12. Talvi

Talvi Niet meer actief

We wonen aan een straat waar sommige aso's heel hard rijden. Mocht er een kat van ons worden aangereden, hebben ze iig een bandje om met ons telefoonnummer en adres.. Ook om deze reden hebben ze een bandje om want veel mensen nemen de moeite niet om te laten checken of een kat een chip heeft.. Iig bedankt voor de reacties, ik zal straks maar weer eens een bandje gaan halen :)

13. Saskia78

Mja ik vond laatst ook een aangereden kat op weg naar school.
    Dan ga ik dus niet met een dode kat onder m'n arm eerst naar school en dan door naar werk :)

Bandje eraf halen en de eigenaar bellen was daarentegen een kleine moeite.
    Heb de volgende dag nog het bandje terug gebracht.

En zat later met mensen in de bus met een kitten... Dat bleken de eigenaren van de aangereden kat te zijn.
    Ze waren heel blij (Nouja.. Je snapt wat ik bedoel) dat ik had gebeld.
    Ze had namelijk al heel de nacht het gevoel dat er iets was gebeurd.. E toen hij 's ochtends niet thuis kwam was ze dus heel ongerust en bleef er een naar gevoel hangen.
    Door mijn telefoontje was daar in ieder geval een einde aan gemaakt.

Deel Deze Pagina