Tweeling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lizje, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizje

Lizje Lid

5 okt 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hii alle aanstaande ouders,

Het is nog vroeg in de zwangerschap, maar al een tijdje zweeft er in mijn hoofd de vraag, kan ik normaal bevallen met een tweeling?, het antwoord is ja, maar ik heb er geen ervaring mee? Zijn er hier vrouwen/moeders die met een tweeling normaal bevallen zijn en hoe ging dat? Ik ben als de doods voor operaties/prikken en als het niet hoeft, dan doe ik dat dus ook liever niet, maar wat zijn hier de ervaringen van? En is het aan te raden?

Liefs liz,

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ken 3 mensen van dichtbij met een tweeling. Twee zijn normaal bevallen (de 1 met 35 wk en de ander met 38 wk), de andere met 36 wk met een keizersnede. Wat ik begreep is dat het eerste (onderste) kindje met het hoofdje goed moet liggen/ ingedaald. Als de weg eenmaal vrij is, kan de tweede er in stuit ook wel uit.

3. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Onze tweeling is 2 weken oud en ik ben normaal bevallen. De eerste moet sowieso wel goed liggen, anders wordt het een keizersnede.

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik ben normaal bevallen met mijn 2 meiden. Zolang nummer 1 goed ligt met het hoofdje kun je normaal bevallen. Bij mij lag nummer 1 goed en nummer 2 in stuit. Men had nog hoop dat ze nadat nummer 1 eruit was, nog zou draaien. Maar dat deed ze niet. En zij is dus in stuit geboren. Ik had wel een ruggenprik ivm de dame in stuit.

Deel Deze Pagina