Dat vraag ik mij af. Mijn andere 2 zijn van mijn exman en daarbij zijn nooit mijn vliezen spontaan gebroken. Nu ben ik zwanger van mijn huidige man en eigenlijk is deze hele zwangerschap anders, ook word dit kindje veel lichter verwacht als bij de andere 2. Bij wie braken ook spontaan het water bij de 3e zwangerschap? Ben gewoon benieuwd, over 2 weken krijg ik sowieso een keizersnede maar heb het nu al wel gehad met de zwangerschap haha
Bij mij zijn de vliezen ook nog nooit vanzelf gebroken. Eerste keer zijn ze doorgeprikt met 8 cm, tweede keer met 4 cm en derde keer weer met 8. Wel alle kinderen van dezelfde vader, ook allemaal naar verhouding ongeveer even zwaar (middelste werd 1,5 week te laat geboren, dus hij was iets zwaarder dan de andere twee). Middelste was niet ingedaald, de andere twee wel. Sommige mensen hebben gewoon hele sterke vliezen, zei mijn verloskundige. Ik denk dat ik anders kindjes zou hebben gehad die 'met de helm' waren geboren, als ze niet doorgeprikt waren.
Bij mij zijn ze spontaan gebroken de derde keer, net als de andere twee bevallingen Dus daar heb je denk ik niet zo veel aan. Bij mijn schoonzusje was de derde bevalling de enige keer dat het met gebroken vliezen begon.
Bij mij waren de eerste twee bevallingen met gebroken vliezen begonnen en is bij de derde de vliezen doorgeprikt.
Bij de eerste 2 gebroken door de gyn toen de bevalling al was begonnen. Bij de 3e braken ze spontaan. Duurde toen nog wel 2 dagen voor ze er was Succes met de laatste loodjes!
De eerste 3.kids met mijn ex man geen gebroken vliezen en alle 3 overtijd. De eerste 2 van mijn huidige man vliezen gebroken. De ene met 38 weken de andere met 34 weken. Nu hoogzwanger van de 3 de.. ik ben benieuwd....
Hoe groot de kans is kan niemand je vertellen denk ik Ik heb 2 kindjes van 1 man. Bij de eerste werden de vliezen doorgeprikt en bij de 2e braken ze spontaan en begon zo de bevalling.
Hier nooit spontaan gebroken vliezen gehad. Twee keer doorgeprikt bij 9cm ontsluiting en de derde keer zijn ze bij mijn eerste perswee geknapt (was zonder vk anders had ze het waarschijnlijk al gedaan).
Bij de eerste startte de bevalling met het breken van de vliezen. Was een hoge vliesscheur, dus in het ziekenhuis werden ze bij ~ 3cm van onderen gebroken (toen kwam de grote golf!) Bij de tweede ingeleid,zodra ze er bij konden zijn de vliezen doorgeprikt. De derde, ik hoop dat ik het je snel kan vertellen 😜😜
Bij mij zijn de eerste twee keer de vliezen spontaan gebroken weeën kwamen niet op gang dus wee opwekkers gekregen De derde keer doorgeprikt bij inleiden en meteen aan de wee opwekkers En de vierde keer begon het voor het eerst met weeën die door zette en ook voor ontsluiting zorgde en de vliezen pas braken bij 6/7 cm
Bij mij alleen bij de tweede spontaan gebroken vliezen. 1e en 3e waren doorgeprikt. Had sterke vliezen zei de vk.:😄
Bij mijn eerste had k een scheur in mijn vliezen. Ik had er nog nooit over gehoord tot het me overkwam. Blijkbaar had ik ergens hoog in mijn buik dus een scheur en verloor ik telkens een beetje vruchtwater. Maar hier ben je niets mee. Mijn schoonzus: de eerste twee kindjes begon alles gewoon spontaan met weeen en de vliezen braken later. Bij haar derde kindje andersom. Ze moest met gebroken vliezen naar het ziekenhuis.
Bij eerste eerst weeën en daarna spontaan gebroken bij 8 cm ontsluiting. Bij tweede eerst weeën en daarna spontaan gebroken bij 10 cm ontsluiting, baby is zo ongeveer met het vruchtwater naar buiten gestroomd . Ze is 4 min na breken van vliezen geboren. Bij de derde werd ik compleet verrast toen ik opeens (zonder weeën dus) naast het bed van mijn oudste 'in mijn broek plaste' . Vliezen gebroken, meteen plat in bed moeten gaan liggen (baby was niet ingedaald) en bellen met VK. En daarna dus wachten op de weeën . Was in mijn situatie meest ongunstige begin van bevalling en door het 'vroegtijdig' breken van vliezen en de verplichte bedrust heeft bevalling ook veel langer geduurd dan de andere 2.
Bij de eerste braken de vliezen totaal onverwacht. Ik was pas 35 weken. Bij nummer 2 bij 8 cm spontaan en bij nummer 3 tijdens de uitdrijvingsfase maar daarvoor verloor ik wel al een beetje vocht.
Bij mijn eerste twee zijn de vliezen spontaan gebroken bij 36.3 de derde vliezen gebroken door de gyn met 37'weken en bij de vierde is het begonnen met rugweeen en de vliezen per ongeluk gebroken door de gyn met 6 cm ontsluiting