Huwelijkscadeau tips gevraagd!

Discussion in 'De lounge' started by Miranti, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Hallo!

Ik ben gevraagd ceremoniemeester te zijn op de bruiloft van mijn beste vriendin. Super gaaf en een enorme eer, maar ook rete spannend!

Nu wil ik ze graag een cadeau geven en ben ik op zoek naar leuke ideeën en tips. Ik wil ze iets geven als aandenken aan deze mooie dag. Dus iets met foto's en/of berichten van de gasten ofzo.

Hebben jullie leuke tips?!:D

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Op een bruiloft van vrienden hing er een waslijn met mooie gouden en zilveren wasknijpertjes en er lagen op een tafel kaartjes in de vorm van sterren en hartjes. Daar schreef je dan een wens op voor het bruidspaar en moest je ophangen. Aan het einde van de avond een prachtige, volle slinger met allemaal lieve dingen :)

Ik kan me voorstellen dat je zoiets ook zou kunnen doen met een boom en lintjes ofzo.

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Zo'n ding waar je filmpjes mee kan opnemen, zo'n soort camerazuil ofzo?
    Kunnen de gasten aan het begin van de avond (of nog leuker, aan het eind) een filmpje inspreken/opnemen, wat dan op cd gezet wordt en je cadeau kan geven..

Of bijv. de wc-deur uit huis halen en die laten onderkalken door alle gasten bij binnenkomst. (Iedere keer dat ik op de wc zit, heb ik er nog lol van ;))

Een groot canvasdoek laten maken en daar alle gasten iets op laten zetten met stift.

Of laat alle gasten een kaart of fotokaart meenemen met het adres van het bruidspaar erop, en dan een wens voor het bruidspaar erop. Allemaal bij jou inleveren en elke dag eentje op de post doen. :) Krijgen ze bijna iedere dag post en dus iedere keer een herinnering!

4. minon

minon Niet meer actief

Wij kregen van iedereen chips en snoep met een kaartje eraan. Erg lekker allemaal maar vond het zelf niet echt nagedacht over wat bij ons past. Wij snoepen namelijk helemaal niet veel.

Morgen hebben wij een bruiloft en wordt er gevraagd om houdbare producten mee te nemen voor een ontbijt omdat ze dit graag samen doen. En dan met een kaartje met een wens eraan.

Wat ik ook heb gezien:
    Iedereen twee favoriete recepten die je ook echt maakt op een a4tje
    Iedereen een a4 tje met een foto/tekening/tekst wat voor jou symbool staan als de vriendschap/relatie met het bruidspaar of gewoon een leuke wens erop.
    Verjaardagskalender waar iedereen zn naam op moet schrijven wanneer die jarig is.
    Verjaardagskaarten met je eigen adres erop en waar de postzegel moet komen je geboortedatum zodat ze je een kaartje kunnen sturen het eerste jaar. Heb em overigens nooit terug gehad :D
    Verder heb ik alleen nog maar dingen meegemaakt dat ze etenswaren mee moeten nemen. Haha.

Zelf hebben wij witte vellen papier als gastenboek neergelegd. Die handttekeningen en verhaaltjes zijn gefotograveerd door de fotograaf en op en gave manier verwerkt in ons trouwalbum.

5. raglottie

raglottie Actief lid

Feb 7, 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kale boom met pen getekend. Elke gast (of paar) maakte een blaadje dmv een vingerafdruk. Er stonden een paar doosjes met sponsverf, drukte je een vinger in en dat op het vel papier. Op dat blaadje dan je naam schrijven.

6. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Leuke ideeën! Nog meer tips?

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Bij de trouwerij van mijn tante hadden ze een lijst van een schilderij, echt compleet kitsch en fout en daarin werden de hele avond mensen op de foto gezet. Hoe later het werd, hoe creatiever de foto's waren ;)

8. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Een grote fotolijst met een mooi passe-partout waar de gasten op het passe-partout een wens/ boodschap kunnen schrijven. Na de bruiloft kwam er een mooie trouwfoto in de lijst, een leuke, blijvende herinnering.

Zelf hebben we van de (voornamelijk) daggasten een mooi fotoalbum gekregen met herinneringen, foto's, berichtjes etc. Gewoon via ah.nl ofzo gemaakt. Nadeel; onze ceremoniemeester heeft er heel veel werk van gehad om het te maken... Voordeel; ik pak het fotoboek nog regelmatig om even terug te kijken. Daarnaast hadden we zelf nog een standaard gastenboek liggen waar iedereen een korte boodschap in schreef. Later heb ik hier alle kaarten bij in geplakt.

Bij vrienden: ze gingen samenwonen + trouwen tegelijk; iedereen is gevraagd om een aantal kerstballen in de kleuren (vul maar in). Op de avond lagen er briefjes om je wens voor het bruidspaar te schrijven welke je dus aan je eigen meegebrachte kerstballen deed en in een houten kerstboom hing.

Verder zou je nog even kunnen googelen voor meer ideeën. Succes!!

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Wat ik tot nu toe meegemaakt heb:
    - recepten inleveren
    - een leuke wandeling beschrijven (paar wandelt graag)
    - boom met vingerafdrukken
    - wens in boom hangen (nou ja, meer struik in pot)
    - verjaardagskalender
    - op de foto in zo'n lijst van purschuim
    - gewoon een leuke wens opschrijven
    - de wc-deur (blijft erg leuk om terug te zien als ik daar weer in huis ben)
    - blik geven zonder etiket

Dat was het wel geloof ik.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Wij hadden een mooie spiegel en daar 'schreef' iedereen met een speciale boor zijn wens/naam op. Hangt nu als aandenken in onze gang!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij vrienden van ons hadden ze hun wc deur gepakt (toen hun al ergens anders sliepen) en die stond midden in de zaal en iedereen heeft er aan de binnenzijde wat opgeschreven super groot succes !

Share This Page