Ik zit iets meer dan 2 maanden ziek thuis maar ben al wel weer een tijdje uren aan het opbouwen. Nu zag ik op mijn loonstrookje dat ik geen reiskostenvergoeding meer krijg. Na een telefoontje naar onze personeelsadministratie blijkt dat dit klopt omdat ik nog niet beter gemeld sta. Na een vraag van mijn kant dat ik voor een gedeelte beter gemeld sta en dan dus ook recht heb op een gedeelte van de reiskosten vergoeding, zei ze dat dit niet zo was. Zelf vind ik het heel vreemd omdat ik wel 3x per week naar mijn werk ga voor een aantal uur. Het kost me veel geld zo en dat geld hebben we hard nodig. Dit kan toch niet? Heb ik niet gewoon recht op een gedeelte van de reiskostenvergoeding?
ik kreeg gewoon reiskostenvergoeding. maar bij ons word het duidelijk geregistreerd. uren worden geklokt en via intranet moeten we op onze urenstaat op die dagen het aantal km invullen bij woon/werk. dus voor hun duidelijk. ik weet niet hoe het bij jullie geregistreerd word? ik zou het eens aan je leidinggevende gaan vragen.
Ja wel mijn volledige loon maar mijn ort (onregelmatigheidstoeslag) wordt niet betaald. In plaats daarvan krijg ik "ziekengeld ort". Dat is iets minder dan ik gewend ben.
Als je ziek bent heb je inderdaad geen recht op reiskostenvergoeding, ook niet als je therapeutisch weer aan het werk bent. De werkgever kan wel een eigen regeling daar in treffen.