Ik heb alleen de OP gelezen, maar ik vind dit wel een bizarre ommekeer. Daarbij zou ik bijna elk weekend uitgaan niet oke vinden. Moet ik altijd alleen zitten en hij lekker uitgaan en geld uitgeven? Echt niet! Ik denk dat die vrijgezellenman enorm op hem heeft ingepraat, of dat er meer achter zit. (Vreemdgaan?) Ik zou het iig niet zomaar pikken en eens goed met hem praten.
Ik heb mijn man je OP laten lezen en gevraagd naar zijn eerste gedachte. Hij zegt: hij gaat vreemd of heeft een 'midlifecrisis'......
Hier zou het echt not-done zijn als man ineens ieder weekend uit zou gaan. Vind het prima als ie een keer weg gaat, maar dan weet ik altijd met wie en waar naartoe. En dan komt ie gewoon 's nachts weer thuis, of blijft ie bij iemand slapen die we beide goed kennen. En het niet bereikbaar zijn, dat zou nog te verklaren zijn door de herrie, maar dan nog belt ie altijd zo snel mogelijk terug (als die op z'n telefoon kijkt). In mijn redelijk naaste omgeving was het net andersom. De vrouw wilde ineens ieder weekend uit, maar niet met haar vriend. Inmiddels een klein jaartje uit elkaar, want zij zag de relatie niet meer zitten - en haar kinderen keek ze daarna niet zo heel veel meer om, want die beperkten haar in haar vrijheid.
Zoals sommige al zeiden, ga mee stappen met je man wilt hij dit niet dan moet je m gewoon volgen en kijken waar je uitkomt en dan van een afstandje zien wat hij doet,en als je dat zelf niet wilt doen kan je ook iemand anders vragen hem in de gaten te houden, misschien een vriend vriendin of een ingehuurd persoon(prive detective) Maar in elk geval vindt ik het erg vervelend voor je wat er nu allemaal gebeurt en hoop voor je dat er snel meer duidelijkheid is Succes
Alles is inderdaad wel gezegd en als ik het zo lees vrees ik dat hij groener gras denkt te zien en daarin zichzelf verliest, en inderdaad naar een ander kan trekken of al inmiddels getrokken is.. Ik vind zijn houding naar jou toe als zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen, met 15 jaar relatie inmiddels al achter de rug ronduit schaamteloos! Komop zeg, alsof jij geen gevoelens hebt?! Sterkte TS! Hoop dat je snel het bericht kan geven dat het 'loos alarm' bleek en hij 'gewoon' lomp bezig was zonder achterliggende narigheid..
Hier nog een, die dat zei! Maar ik zou toch echt een hartig woordje met hem spreken als hij thuis is. En anders recht op de man afvragen, waarom wil je liever stappen en ergens anders slapen in het weekend, dan bij je gezin zijn? Ik bedoel wat kan er zo belangrijk zijn voor je man, dat hij het stappen verkiest boven zijn gezin! Oh en even een vraag voor TS. Hoe zit het tussen jullie? Is er nog wel intimiteit? Vrijen jullie nog wel?
Ik zou het al niet accepteren dat meneer elk weekend ging stappen en ik dus elk weekend (alleen) thuis zit... Hij is net zo veel vader als jij moeder, dus ook jij mag weg.. Hier gaan we om en om 1 x in de maand weg( de ene maand ik de andere maand hij) Soms blijft de een bij iemand slapen maar vaker ook niet ( wel bij iemand die wij beide kennen en vertrouwen!) Ik vind het heel raar dat hij ineens elk weekend gaat stappen en nog zo reageert! Om nog maar niet te spreken over het niet bereikbaar zijn😱. Later reageren oke maar reageer! Ik zou een hartig woordje met hem spreken, en dan zou ik niet vriendelijk zijn😬
Mijn partner heeft het ook gelezen en ook zijn 1e reactie was: vreemdgaan of midlifecrisis. Hij vind zijn gedrag iig heel ongepast en vind het raar dat ie na 15 jaar opeens de behoefte heeft gekregen om iedere week te gaan stappen. Zijn 'vriend' heeft hem blijkbaar 15 jaar lang niet kunnen overhalen mee te doen aan het vrijgezelleven dus zal nu ook wel niet het geval zijn. De vraag is wie of wat is het dan wel gelukt om hem zo om te laten slaan. We vinden zijn gedrag erg respectloos naar jou en je kinderen toe. Als dit binnen onze relatie zou gebeuren zouden we het bespreekbaar maken en een verklaring eisen.
Als ik dit lees rinkelen hier ook heel veel bellen. Helaas ook meegemaakt en die hield er absoluut een ander op na. Ik neig dus heeel erg sterk die kant op. Hopelijk geeft hij snel aan wat het probleem is want die is er duidelijk als hij ineens zo omzwaaid. Maar ik vermoed dus dat hij vreemd gaat.
zou het geen burnout kunnen zijn? ik zou niet gelijk aan vreemdgaan denken of ik ben naief.. proberen eerst maar eens een rustig gesprek? hoe hij zich gedraagt is zeker niet normaal maar misschien zit hij wel niet goed in zijn vel.
Man laten lezen... Die zegt die gaat vreemd. Draagt hij ook in ene andere kleding, en doft hij zich meer op dan gewoonlijk? Dan zou je een keer iemand laten schaduwen, als hij in de verdediging blijft schieten. Waar rook is, is vuur....
Ik heb het ook laten lezen. Hij zegt zeker een ander. Ik vind het raar dat hij na 15 jaar ineens een behoefte aan elke week op stap te gaan heeft. ik zou zeggen volgende week. Als hij zegt dag ik ga weer. oh nee hoor ik heb al een afspraak ik ga zo weg. En dan mijn tasje pakken en gaan. Gewoon ergens buurten of zo. Niet de tel opnemen niks en onverwachts weer thuiskomen. Net op het tijdstip dat het geen nut meer heeft voor hem om te gaan. of elk geld dat hij opmaakt ook voor jezelf pinnen, het is goed
Herkenbaar, maar dat vanuit mijn kant, bij mijn ex. Is niet goed te praten maar ik ging toen vreemd. Ik gebruikte precies dezelfde smoesjes en werd ook boos. Heel lelijk van me, maar goed, ik was er toen ook wel echt klaar mee ook al is dat geen excuus. Nu al 15 jaar met dezelfde man en totaal geen behoefte. Ik zeg ook dat hij een ander heeft.
tsja, ik heb nooit behoefte gehad aan uitgaan totdat we hier kwamen wonen en ik mensen in mijn vriendengroep kreeg waarmee ik dat wel wilde. Mijn man heeft hier gelukkig geen probleem mee, en ik ben bijna elk weekend toch wel een avond weg.
Ook ik krijg een naar gevoel na het lezen van je verhaal. Bij mij zouden ook alle alarmbellen gaan rinkelen. Waarom moet hij in godsnaam bij zijn vriend blijven slapen ten eerste! En daarbij vind ik het ook onzin waarom hij zonder jou naar een verjaardag moet van iemand die hij jaren niet heeft gezien of gesproken En maar niet te spreken over IEDER weekend alleen opstap gaan. Sorry,ik krijg hier rare gevoelens bij...sterkte meid!