Man opgenomen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Senais, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Sluit me hierbij aan...

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    ik ook...!

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Dag lieve dames!

Ik ben weer thuis. We hebben inderdaad een gesprek gehad. Ze hebben gezien op de echo dat zijn rechter hartkamer ieeeetsjes vooruit is gegaan. Dus dat is positief! Het is een kleine stap, maar in ieder geval eentje vóóruit. Dus daar houden we aan vast. Het blijkt inderdaad een virus te zijn geweest maar ze zullen ws nooit meer achterhalen welke dat is geweest. Het is ws een heel onschuldig virusje geweest, bijvoorbeeld een griepje, dat voor hem heel ongelukkig heeft uitgepakt. Maar ook al komen ze er wel achter, het maakt voor de behandeling niks meer uit. Hij zal het nu zelf moeten gaan doen. Ze kunnen hem op alle punten steunen maar zijn lichaam moet het nu zelf verslaan. Daarom laten ze hem op deze manier doorgaan. Hij blijft alle medicijnen krijgen en blijft aan de beademing. Zodat zijn lichaam alle energie kan gebruiken om het virus te verslaan en zichzelf weer te hervatten. Dus moeten we wachten...alleen maar wachten. Tot hij steeds iets beter wordt. Zodra hij beter wordt kunnen ze beetje voor beetje de medicijnen gaan afbouwen. Dit kan een klein weekje duren maar het is waarschijnlijker dat het weken gaat duren. Maar dat maakt ons niet uit. Hij is een keiharde vechter en gaat het gewoon redden. Al duurt het een half jaar, wij wachten op hem en zullen hem steunen waar we kunnen. Nu maar hopen dat er geen complicaties optreden of dat hij straks stagneert in zijn vooruitgang. Maar daar denken we niet teveel aan. We klampen ons vast aan elk klein stukje vooruitgang.

Iemand vroeg naar de nieren. Deze zijn gelukkig ook weer steeds beter gaan functioneren net als zijn lever. Ze hebben het over dialyse gehad maar dit is gelukkig nu niet nodig. Ze houden dat ook goed in de gaten...het gaat nu vooruit en als dat zo blijft gaan dan is dat prima.

Ik zal morgen eens een foto maken op zijn kamer van alle kaarten. Hij heeft er vandaag wel 12 binnen gekregen volgens mij! En daarvan waren er veel van jullie...superlief!! Heel erg bedankt. Dit zal hem zeker goed doen zodra hij wakker is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O wat fijn.

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat fijn om te horen meis! Hoop echt dat het niet al te lang duurt voordat hij is opgeknapt maar zoals je zegt, het is een vechter!

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wauw! Kijk, dat is toch weer goed nieuws. Al is het maar een kleine vooruitgang: het is toch vooruitgang: geweldig! Dat je van zo'n virusje zo ziek kan worden zeg... beangstigend hoor. Nogmaals: zo goed dat je destijds hebt doorgepakt en hem meteen mee naar het ziekenhuis hebt gesleept.

Mijn kaarsje blijft branden!

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Fijn te lezen dat er een kleine verbetering in zit!! En blijf zo positief! We duimen voor je!

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Fijn om te horen meid, red jij het allemaal nog een beetje thuis?

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat er vooruitgang in zit!! Ook al is het nog niet heel veel net wat je zegt hij gaat vooruit dat is positief!
    We blijven duimen!

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Dankjewel allemaal.

Ja hoor, ik red me wel. Overdag gaat het nog steeds wel. Maar net zoals nu...ik zit het zo uit te stellen om naar bed te gaan. Ik heb gewoon zo'n zenuwachtig gevoel, bah. En dan bel ik altijd even en zijn situatie is zo goed als niet veranderd. Dus ik weet niet wat het is... Ik lig zeker wakker tot een uur of 1 a 2. Maar ja...we zien wel wanneer dat minder wordt!

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Logisch meid dat dit de moeilijkste momenten zijn, je kindjes liggen te slapen dus geen afleiding en veel tijd om te gaan malen. Wel fijn dat je altijd even kan bellen hoe het gaat. Meid ik vind je echt ongelooflijk sterk! Als je gewoon even wil kletsen moet je het zeggen hoor ben iemand die er nooit heel vroeg in ligt en kan je zo toe voegen op msn;) Dikke knuf!!!

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Gelukkig een beetje goed nieuws..... Denk aan jullie en blijf duimen en in gedachten kracht toesturen!

13. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff... ik heb hier net voor het eerst fragmenten uit het topic gelezen. Wat schrikken zeg...

Hopelijk komt alles gewoon goed. Het moet gewoon hé.

Sterkte met alles en ik denk aan jullie!

14. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Wat een goed nieuws! Ook al is het maar klein beetje goed nieuws! Heel begrijpelijk dat je niet kan slapen hoor. Hoop dat je man zo door blijft vechten, maar aan jouw updates te lezen zijn jullie beiden enorm sterk. Wij (man en ik) leven erg met jullie mee!

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou het is iig goed nieuws meis!! en dat is heerlijk om te horen lijkt me.. nu idd niets anders dan wachten tot ie t eruit gevochten heeft!!

Misschien een rare vraag, maar kan ie hier 100% bovenop komen? of is er blijvende schade aan zn hart of andere organen?

Lijkt me allemaal erg zwaar en snap dat je geen zin hebt om naar bed te gaan.. wat zal jij m missen zeg!

Hele dikke digitale knuffel want meer kan ik vanaf hier helaas niet voor je doen! En vergeet niet, je bent een topper!! ;) Je mannetje en je meiden boffen maar met jou!

16. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0

Dat is geen rare vraag hoor! Wij hebben die vraag ook. Maar er is inderdaad een kans dat hij hier 100% bovenop komt. Wel krijgt hij dan de nodige controles. Want hoe je het ook went of keert, er is een apparaat ingebracht in zijn hartkamer. Dus er is sowieso schade aangebracht. Maar die zou in principe weer moeten kunnen genezen. Dus op deze vraag kan ik nog niet echt een uitgebreid antwoord geven. We kunnen pas zien wat de blijvende schade is als hij is opgeknapt. Mocht hij het toch niet zelf kunnen herstellen dan zal een steunhart nodig zijn. Dit wordt in principe voor "altijd" aangebracht. Wel met het oog op een toekomst met een donorhart. Er worden elk jaar maar enkele steunharten geplaatst. Normaal gesproken moet je hiervoor een aanvraag doen bij je verzekeraar. Deze gaat dan beoordelen of het echt nodig is, of je kans van slagen hebt e.d. omdat het een hele complexe en dure operatie is. Michel heeft nu dus een tijdelijke. Dat hij dat heeft gekregen is zeer uitzonderlijk omdat ze vrijwel nooit meemaken dat iemand zo snel zo ziek wordt. (Iedereen van de hartafdeling, en dat zeker meer dan 25 cardiologen, kent Michel ook omdat hij een geval apart is ;)). Hij heeft de normale procedure dus niet doorlopen omdat dit op dat moment zijn enige kans was op overleven.

Als hij een steunhart zou krijgen is hij wel heel beperkt. Je draagt altijd een apparaatje op je lichaam met aan beide schouders een soort tasje waar een batterij in zit. Deze gaat 15 uur mee en dan moet je hem omwisselen. 's Avonds als je naar bed gaat, koppel je jezelf aan een soort laadpunt. Niet echt comfortabel dus. Ook mag je niet meer douchen of in bad. Dus altijd met de hand wassen e.d. Toch zijn er mensen die zich van de donor wachtlijst hebben laten afhalen omdat ze dit toch goed "leefbaar" vinden.

Maar vooralsnog hopen we op een wondertje dat hij zonder hulpstukken hieruit zal komen...

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Daar hoop ik dan hard voor mee!!!
    maar wel een fijn idee dat het kan, dat hij hier gewoon weer helemaal 100% genezen uit kan komen..
    hij zal zn "littekens" wel hebben, letterlijk en figuurlijk.. lichamelijk en mentaal denk ik.. maar we gaan er natuurlijk voor jullie voor duimen dat ie er verder niets aan overhoudt en je over een jaar terugkijkt naar deze tijd met hem op de bank met een lach op je gezicht omdat ie lekker naast je zit!!! :)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben blij te horen dat jullie toch wel goed nieuws hebben gekregen! Super dat er herstel te zien is en ik hoop voor jullie dat hij redelijk snel herstelt. Hebben ze enig idee wanneer hij wakker 'mag' worden (hm klinkt raar, maar weet even niet hoe het te omschrijven anders). Zou het kunnen dat hij bv. nog 2 maanden in slaap wordt gehouden of gaan ze ervan uit dat het echt wel korter zal zijn? Ik hoop zo dat hij snel weer bij mag komen en jij dan met hem erover kan praten, het liefst zou je dit alles met hem delen nu denk ik en dat kan nu niet, lijkt me heel zwaar.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat fijn om te horen dat er weer wat positief nieuws is......
    Ook al is hij er nog lang niet.
    Meid wat ben je toch ongelovelijk sterk! Weet zeker dat je man onwijs trots op zijn vrouw is.

En wat een prachtige profiel foto

20. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hee meid!
    wat fijn eindelijk wat positief nieuws! ieder stapje vooruit is er1 he!
    hoe gaat het inmiddels met je meiden?
    en wat een mooie profiel foto!

heel veel sterkte het kaarsje brand hier ook!

veel liefs jaja

Deel Deze Pagina