Pffffoeeh hee meid. Met tranen in mijn ogen lees ik jouw stukje! Wat moet dat ontzettend eng geweest zijn...zeker met je kindje!!! Ik kan me voorstellen dat je nog steeds bezig bent met de verwerking. Is jouw kindje er helemaal zonder "hulpstukken" vanaf gekomen? En hoe lang heeft het geduurd? Sorry voor al mijn vragen Ik weet dat ik het niet kan vergelijken, elk persoon is weer anders. Maar ben erg benieuwd. Sterkte meis met het verwerkingsproces... Ikheid, volgens mij heb ik die van jou wel gezien Ik ga zometeen heel eventjes de stad in (tsja, boodschappen moeten nu toch écht wel weer eens gedaan worden..). Daarna ga ik weer naar hem toe. Wie weet wordt hij vandaag wakker. Nu nog niet in ieder geval. Heb net gebeld...
Senais, wat zul je blij zijn als je je mannetje weer in je armen kunt houden en hij dat ook bewust meemaakt. Ik denk er iedere dag wel een keertje aan. Ik vind echt dat je er kranig mee omgaat. Veel sterkte weer vandaag en een dikke kus voor je lieve kindjes.
Hoop dat mijn kaartje ook aangekomen is. Het was namelijk nogal een gedoe via greetz. Het lukte maar niet om alle info op de envelop te krijgen en heb zelfs greetz moeten bellen hihihi. Naja hij kwam en komt in ieder geval uit een goed hart! Heel veel liefs verrassingsei
Lieve Senais Ik heb het hele topic doorgelezen en kan maar een ding zeggen: jemig wat ben jij een enorme sterke vrouw!!!!!!!!! Ik zat al te janken toen ik je verhalen doorlas. Pfffff ik zou me niet zo sterk kunnen houden. Ik hoop voor je dat hij snel wakker mag worden en zonder hulp stukken door het leven kan! Wat zou jij blij zijn als je je man weer heerlijk in je armen kunt houden. Ik denk aan jullie gezinnetje en duim voor jullie!!! @channie: jij ook nog veel sterkte met het verwerken en inderdaad erover praten helpt.
He meis, ben benieuwd wat ze vandaag gaan doen, als het goed is komt mijn kaartje dan eindelijk maar toch vandaag aan . Mn schoonmoeder heeft hem gister nog even voor me op de bus gedaan . Er wordt aan jullie gedacht hier! Liefs
Lieve Senais, Met kippenvel en tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen... Jeetje, wat hebben jullie de afgelopen week veel voor je kiezen gehad zeg! Heb meteen een kaartje gehaald en opgestuurd! Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter mag gaan met je man en dat hij uiteindelijk weer helemaal de ouder zal worden! Dat zal nog wel lang gaan duren, maar elke stap vooruit, hoe klein die ook is, is er 1... Dat stond ooit op een kaart die ik kreeg na even kritiek te hebben gelegen en het is me altijd bij gebleven. Sterkte en ik denk aan jullie!
@senais nee, ze heeft eerst 5 weken een steunhart gehad. Voor kinderen is dit anders als voor volwassenen. Bij kinderen ligt die namelijk buiten het lichaam. Ze heeft dus 2 openhart operaties gehad. Ook een caterisatie. Bij Giovanna was dit eigenlijk een overbrugging voor een donorhart maar haar hart herstelde zo goed van een steunhart dat deze er weer af mocht! Helaas heeft ze ten gevolge van het steunhart wel een herseninfarct gehad en heeft ze links functie beperking maar verder is het een pracht meid en een echt wonderkind volgens het ziekenhuis. Het had veel erger kunnen zijn allemaal dus we zijn heel trots op haar. Het was allemaal heel ingewikkeld omdat ze het bij volwassenen wel doen en bij kinderen het allemaal heel nieuw was. Er was dus een constante verbinding tussen het ziekenhuis in Rotterdam/Berlijn/Canada. Het frustrerende is en dat zul jij nu ook merken, dat ze eigenlijk vrijwel niks kunnen doen! Het is een virus en die moet eruit en dat heeft tijd nodig..heel veel tijd. Dat is gewoon zo gemeen.. ze kunnen met alles iets doen maar met een virus kunnen ze niks! Als je iets wilt weten of gewoon wilt praten dan roep je maar! Ik geloof er in dat je man dit kan! Hij gaat dit gewoon doen, het heeft tijd en geduld nodig maar hij kan het!
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik aan je denk meid. Hebben ze vandaag geprobeerd hem wakker te maken?
hee meid, Wat vreselijk allemaal zeg! Ik weet inderdaad dat het een vrij nieuwe methode is, daarom doen ze het ook nog maar op zo weinig plekken. Maar mijn man heeft nu ook een steunhart buiten het lichaam. Een soort pomp met twee dikke slangen waar het bloed doorheen gaat...Wat erg dat ze toch nog een herseninfarct heeft gehad...bah, wist niet eens dat dat ook nog kon gebeuren! Nu kunnen we inderdaad alleen maar wachten, door dat verdomde virus...maar hij gaat het redden! Dat voel ik. Michel is vandaag een beetje wakkerder geworden. Toen ik er was reageerde hij af en toe wel met zijn ogen als we hem vroegen deze open te doen. Later op de dag hoorde ik dat hij ook zijn tong een beetje naar buiten kon steken als ze dat vroegen, maar hij zakt steeds gelijk weer weg. Ze hopen dat als hij vannacht of morgenochtend beter wakker is, ze zijn beademing eraf kunnen halen zodat hij ook wat kan zeggen. Wel is er een zeer grote kans dat hij een permanent steunhart zal krijgen omdat zijn hart best wel beschadigd is. En dan komt hij dus op de lijst voor een donorhart. Maar dat zien we allemaal nog wel...voorlopig gaat hij goed vooruit volgens de arts...stapje voor stapje! Morgenvroeg ga ik weer naar hem toe en blijf ik lekker de hele dag!
Idd meid, stapje voor stapje!!! Elk stapje richting de eindstreep van 'herstel' is er eentje!!! Lekker dat je er morgen een dagje heen gaat! Knuffel hem maar veel, dat zal hem vast goed doen!!!! En wat je zegt, daarna bekijken wat er moet gebeuren...Maar zo zie je maar weer hoe belangrijk het wel is dat je er over nadenkt over je donor wilt zijn of niet, want het kan zo ineens nodig zijn voor iemand!!! Ik heb mijn kaartje klaar, manlief gaat zo de hond uitlaten, die zal hem op de post doen!!!! Sterkte morgen, maar geniet ook van jullie samenzijn! Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht! Liefs!
meid wat een verhaal en een heftige tijd voor jullie als gezinnetje. En wat vind ik je ontzettend dapper en sterk. Dit moet zo moeilijk zijn om je man zo ziek te zien en je kindjes die in eerste instantie niet weten waar hun papa is. Gelukkig gaat hij vooruit en kunnen jullie steeds meer hopen op een goede afloop. Heel veel sterkte en beterschap en ik heb hier een kaarsje aangestoken, hopelijk helpt het en kan hij morgen van de beademing af!
tjezus, wat zo`n virus met je kan doen zeg.... een donorhart... zo heftig! maar, zoals je al zei, stapje voor stapje. je bent een kanjer meid!!!
Pff wat verschrikkelijk Heel veel sterkte voor je man, jij zelf en je kindjes En inderdaad, elk stapje, is een stap.
Dankjewel dames!! Ben net gebeld....Hij is wakker!!! Jeeej...ik weet wel dat dit niets zegt over zijn herstel oid maar toch...hij is dus sterk genoeg om wakker te mogen worden en hij is ook nog eens van de beademing af! Joepie! Hij heeft nog wel sondevoeding via zn neus en keel dus praten gaat nog niet. Maar hij geeft wel al antwoord door nee schudden en ja knikken. En hij is heel rustig wakker geworden, geen paniek e.d. Man...nu wou ik dat ik daar was. Maar hij is nog wel heel moe en een beetje dizzy dus hij zal zich nog niet alles herinneren van vandaag. Morgenochtend vroeg ga ik er heen en blijf lekker de hele dag een beetje in de buurt van hem hangen
Ohhhh, das super nieuws meid! Blij dit te lezen! Kan ik goed geloven dat je niet an wachten tot morgen om heel de dag bij hem te zijn! xoxox