Hoi! Eeehm tsja. In principe gaat het goed. Zijn conditie gaat echt met megasprongen vooruit. Hij kan nu lopen (met een rollator) en mag weer douchen. Wel is hij enorm afgevallen. Hij is 1.83m en weegt nog maar 54 kilo. Maar dat moet weer langzaamaan goed komen. Wel heeft hij veel last van hartvibraties. Dus dan gaat je hart ineens even heel snel kloppen. Op zich niet ernstig, maar de kans dat er eens een dodelijke vibratie tussen zit is dan groter. Dus dat moet stoppen. Dat was nog niet echt het geval en ze zijn nu begonnen met medicijnen. Als dat niet werkt krijgt hij een pacemaker.... Ook vonden ze wel dat zijn hartspier niet zo goed herstelde als ze in eerste instantie gehoopt hadden. Ze gaan nu kijken of het wel langzaamaan beter wordt door de rust of dat ze daar ook medicijnen voor moeten gaan geven. Ze hopen dan dat het daarmee goed herstelt. Zijn hart doet het nu "redelijk goed" en het moet weer naar "fantastisch". Ze zei ook dat als het weer achteruit zou gaan hij dan eventueel toch weer een steunhart zal krijgen en dan komt hij definitief op de donorlijst. Dat had ze beter niet kunnen zeggen. Het is namelijk de allerlaatste optie en vooralsnog wordt zijn hart helemaal niet slechter. Maar er is alleen een KANS dat het nog zou kunnen gebeuren op de lange termijn. Helaas is Michel hierover gaan lezen en dit vond hij echt verschrikkelijk. Namelijk 50% sterft binnen de 10 jaar na de transplantatie. Dus hij was weer redelijk in paniek. Gelukkig hebben ze hem nu wel weer wat gerustgesteld. Hij heeft gisteren een MRI scan gehad die 70 minuten duurde! Geen pretje. maar we hopen in de loop van de week te horen hoe het er nu uitziet voor hem. Hij blijft in ieder geval nog zeker bijna 2 weken in het UMC. Liefs.
fijn, weer een update! toch een dubbel verhaal, kan me voorstellen dat michel in paniek raakte na meer over transplantaties te hebben gelezen... hopelijk blijft dit een ver-van-zijn-bed-show! michel, heel veel succes met je herstel, je hebt een 'superwijffie' naast je, en twee heerlijke meiden, komt helemaal goed met jullie!
fijn om weer even van iets van je te lezen. jullie blijven toch in onze gedachten hoor. kan me voorstellen dat het allemaal erg dubbel is en wilde gewoon even laten weten dat wij met jullie mee leven. heel veel liefs
fijn dat je even een update geeft ..we hopen dat het met de medicijnen toch beter gaat worden en hij snel naar huis mag naar zijn kanjer van een vrouw..wens jullie al het geluk toe en duimen draaien nog steeds op een goed stabiel herstel .. liefs angel
Krijgt ie vanuit het ziekenhuis nog psychische hulp? Mijn vader had ook veel angsten toen hij kanker kreeg en heeft hier veel baat bij gehad..
Zo ik schrik hiervan! Heb alleen het begin gevolgd daarna het topic uit het oog verloren. Is er iemand bereidt om mij een korte update te geven? Niet vanuit mijn luiheid maar meer vanuit mijn trage internetverbinding *moe*..
Pooee zit op pagina 35, ga dalijk verder lezen! Wat een shock dit! Onwijs veel sterkte meid, dit is zoooo enorm.. Wat een onwijs sterke vrouw ben jij zeg, echt alle respect voor vrouwen zoals jij.
Goed dat het steeds beter gaat. Wel even doorbijten dat het nog zeker 2 weken duurt voor hij naar huis zou mogen.
Sterkte!!! Hopelijk knapt ie snel op en komt ie snel weer wat aan. Hopelijk helpen die medicijnen. Liefs
Nog een hele weg te gaan, spannende tijden...... Via deze weg nogmaals veel sterkte gewenst! Jullie komen er wel! Lief dat je ons regelmatig op de hoogte brengt, terwijl je hartstikke druk bent met de ziekenhuisbezoeken, je kindjes en werk. Pas je ook goed op jezelf? Jeetje, ik schrik van Michels gewicht. Ik neem aan dat er een diëtist meekijkt naar zijn dieet? Eerder dit jaar is mijn man ook veel afgevallen (nierfunctie ging in paar maanden tijd ineens hard achteruit, vlak na begin dialyse opgenomen met sepsis, veel spierafbraak mede door eiwitbeperkt dieet en verminderde weerstand). Zijn diëtist heeft toen Nutridrink voorgeschreven en dat werd in ons geval vergoed door de zorgverzekeraar. Het heeft mijn man, naast fysiotherapie, geholpen in het herstel.
Hallo lieve meiden, Weer even een update. Het gaat best goed met Michel. Hij is wel weer afgevallen, weegt nu nog 53 kilo ondanks alle hamburgers van de MC Donalds Ze letten er wel goed op. (Kovu, nutrilondrankjes heeft hij ook gehad maar hij kan daar niet meer tegen. Als hij ze nu nu krijgt wordt hij daarna heel naar, heel misselijk, dus die krijgt hij niet meer). Hij mag waarschijnlijk eind volgende week wel naar huis....pffff...eindelijk na 8 weken! Maar de hartritmestoornissen heeft hij wel nog steeds. En die worden nog niet minder. Met de MRI hebben ze gezien dat zijn hartfunctie nu 32% is. Bij een gezond persoon ligt dat tussen de 50 en 60%. Onder de 35% heeft hij een verminderde hartwerking. Ze verwachten wel dat dat nog de komende maanden tot ongeveer 45% misschien zal stijgen. Tussen de 50 en 60 zal het nooit meer worden maar met die 40 tot 45% is goed te leven. Wel krijgt hij een pacemaker. Weer het nieuwste model en zal in eerste instantie voor 3 a 4 jaar zijn. Het wordt een S-ICD Stichting ICD dragers Nederland Hij is dus onderhuids en je ziet hem goed zitten (zeker bij Michel omdat hij zo mager is). En je mag verder wel gewoon heel veel maar de eerste maanden niet autorijden en daarna moet je een apart rijbewijs aanvragen en je mag niet door de douanepoortjes op het vliegveld, geen magnetische dingen in de buurt houden en op vakantie gaan naar een land en in de buurt van de stad waar ze bekend zijn met deze apparaten. Maar ach, als dat het ergste is dan is het goed te doen toch? We zijn heel benieuwd. Als het goed is krijgt hij dit ding volgende week dinsdag of woensdag.
Wauw, wat fijn nieuws. Gelukkig mag hij binnenkort weer terug naar zijn thuis, wat zal dat heerlijk zijn voor jullie. En wat een geluk hebben jullie gehad. Wel een heftige periode. achter de rug. Ik wens jullie veel succes met het verwerken hiervan maar vooral genieten van elkaar en herstellen. Dikke knuffel!
Wauw... wat een kracht straalt je bericht uit. Respect! Ga zo door, petje af voor hoe jullie hiermee om gaan
fijn dat michel bijna naar huis mag!zal voor de meiden ook fijn zijn. hopelijk knapt hij dan nog meer op en komt hij weer aan. dat ziekenhuisvoer is natuurlijk ook niet heel lekker.... als jij kookt, gaat t vast beter! hahaha sterkte en heel veel succes!
wat een geweldige update zeg!! nu alleen nog maar vooruit kijken en wat je zegt ..die kleine dingen wat dan niet kan is niks tegenover dat hij lekker weer naar huis kan ...dat is toch het alle belangrijkste!!...daar heb je de afgelopen weken miss alleen nog maar van gedroomd en nu is het dan echt zover en komt hij weer lekker thuis bij zijn sterke kanjer en meiden..echt petje af voor hoe je het allemaal maar ff gedaan hebt ..en dat eten komt straks als hij thuis is wel weer duim op een goede operatie en wens jullie al het geluk toe die je maar mag en kan krijgen liefs angel