En nu de volwassenen.

Discussion in 'De lounge' started by This is me, Nov 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Nav de topic die over de kinderen van nu gaan.
    Dacht ik laat ik eens een topic over de volwassenen van nu openen :p
    Wat vinden jullie van de volwassenen van nu.
    Het valt mij op dat er vaak gesproken wordt over "de jeugd van tegenwoordig" en dat kinderen en jongeren geen respect meer hebben.
    Maar als ik om mij heen kijk merk ik dat volwassenen vaak ook totaal geen respect meer hebben voor anderen.

- Als ik in een winkel loop dan hoor ik vaak een volwassen klant een (vaak jongere) verkoper(ster) afblaffen.

- In het verkeer gedragen wij steeds gehaaster en hufteriger.
    En ja ik beken hier betrap ik mezelf ook weleens op :)

- ALs je bijv. na wegmisbruikers kijkt dan zie je dat mensen zelf totaal geen respect meer hebben voor politie.
    Men overtreed de regels maar als men betrapt wordt dan gaan ze vaak door het lint.

En zo kan ik nog heel veel voorbeelden neerzetten.
    Dus eigenlijk is het dan toch niet gek dat onze kinderen ook respectlozer worden.
    Wij geven immers het verkeerde voorbeeld ;)

Ben benieuwd na jullie mening :)

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    I agree, wij maken de jeugd van tegenwoordig,

laatst zat ik in de auto inderdaad een medeverkeersdeelnemer uit te foeteren, begint Jelmar ineens vanuit zijn autostoeltje achter me ook met een kwaad hoofd te tieren............................. hoezoe eyeopener!!! whahaha

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Je hebt ze erbij inderdaad... toch zie ik hier in de omgeving over het algemeen alleen maar nette fatsoenlijke mensen. Het is geven en nemen en een beetje geduld, respect en fatsoen hebben ze hier gelukkig nog!

Soms heb ik weleens zo'n aso achter me staan in de winkel ofzo, ligt er aan in wat voor bui ik ben of ik er wat van zeg of niet, overigens gewoon netjes dan hoor.
    Gisteren stond een omaatje zowat met d'r snuffert bovenop het pinapparaat terwijl ik zou gaan pinnen. Van mijn overdreven afgekeerde houding en zachte duw tegen haar wagentje leek ze niet onder de indruk. Ik was goed gemutst en heb er niets van gezegd, laat maar denk ik dan... Wel even m'n hand extra boven het apparaat gehouden, je weet maar nooit ;)

Waar ik dus wel heel agressief van word is van mensen die niet met gezag kunnen om gaan.. Inderdaad het voorbeeld wat je aanhaalt over hoe sommige tekeer gaan tegen de politie in wegmisbruikers. Of mensen die continu de boel op de spits drijven, blegh!

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    - Ik zie soms moeders die hun kind een bodywarmer geven, terwijl het regent op een april maand. Geen sokken, geen mutsje, alleen 1 laag kleding EN hun zelf lopen wel met een sjaal en dikke winterkleding :(

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik snap het niet als ouders met fris weer hun kind met blote voeten in de buggy zetten.. Zie dat best vaak!

En ouderen kunnen er ook wat van hoor, voordringen, links rijden met 20km/u, zeiken over dat hun aow omlaag gaat en wij meer voor hen moeten betalen, door rood rijden, toen ik hoogzwanger was duwde een oudere dame gewoon met winkelwagen in mijn buik omdat ze voor wilde! Als ze het had gevraagd had dat best gemogen!

6. Onje

Onje Niet meer actief

Er rijdt hier laatst iemand door de straat, menr. of mevr. doet het raampje open en gooit zijn/haar halve lunch inclusief papier en blikjes naar buiten. Nou ik stond echt met zo verschrikkelijk veel verbazing te kijken :s

Het is dat ik een hond en een stok nodig heb maar als ik het had gezien had ik het kenteken genoteerd ! Ongelooflijk !

7. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Sta je als 4e in de rij voor de balie van het postkantoor.. komt dr een oudere vrouw binnen, schat zo tussen de 50-55 jaar.
    Stampt mij voorbij, stampt de persoon voor mij voorbij.. gaat zo regelrecht aan de balie staan :$ eh iedereen staat te wachten mens, ook jij mag dat gaan doen!!
    Kan ik dus echt niet tegen!
    Dan hebben ze het over de jeugd van tegenwoordig .. denk dat ik het maar bij dit voorbeeld houd haha ;)

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ben ook van mening dat het gedrag van "de jeugd van tegewoordig" ook komt door hun ouders.

We worden allemaal steeds asocialer, en egoïstischer.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat vind ik ook.

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter zat gisteren ook met één blote voet in de buggy :) Sok en schoen verloren (ofja ze heeft m uitgetrokken en weggegooid)

Respect voor de medemens is tegenwoordig ver te zoeken, van jong tot oud!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind ook dat mensen steeds bijdehanter worden.

De gekste dingen kunnen tegenwoordig gezegd worden en bijna niemand die zich ergens voor schaamt.
    En mensen belachelijk maken etc etc etc is tegenwoordig heel normaal. Dus enigszins kun je het de "jeugd" ook niet kwalijk nemen die krijgen een verkeerd voorbeeld

12. MichMar

MichMar Niet meer actief

Hoe moeilijke is het om een stokje achter je boodschappen te leggen?!
    En voor de kassiere om ' alstublieft' te zeggen als ze het te betalen bedrag heeft genoemd... Het zijn de kleine dingen die het doen, maar ach erover opwinden heeft geen nut, het veranderd er niet meer door, het fatsoenlijke en respectvolle volkje van jaren geleden zullen we niet meer worden.

Nog een klein voorbeeldje van fatsoen, zeg 'nee dank je' tegen die die jongens of meiden die je weer eens wat willen aansmeren op straat ipv je neus arrogant op te halen en stug de andere kant op te kijken. Het zal je verbazen hoe fatsoenlijk mensen op je reageren als jezelf fatsoenlijk en beleefd reageert...

13. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    In Amsterdam zie ik jonge moeders shoppen met een baby op een donderdag avond. Kind janken.

Ik denk van: Kindje is moe en wilt naar bed, maar mamma wilt zo graag shoppen :(

14. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik vind het soms zo erg om te zien dat sommige mensen niet vriendelijk kunnen doen tegen kassiéres van de supermarkten, ze kijken ze al aan alsof ze niks zijn. ik vind dit zo verschrikkelijk! Ik doe altijd beleefd leuk en aardig bij de kassa en altijd even kletsen, wachten bij de kassa is nooit leuk, maar de kassiérres doen hun best.

en ja ouderen en voordringen... pffff. vooral 70+ alle tijd van de wereld, werken hoeven ze niet meer maar voordringen of voor willen doen ze wel! Mijn oma was er ook zo 1, had 1 de kar bij de kassa te staan en was net even wat halen (wat iedereen kan gebeuren) trok zij de kar weg en ging er mooi voor staan, tsjee wat heb ik mij wel eens geschaamd! en ze had echt de hele dag tijd verder.

15. clauzoe

clauzoe Actief lid

Oct 10, 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet je waar ik zo slecht tegen kan
    ik werk in een winkel en dan aan de kassa staan ze in de rij te bellen, en dan zijn ze aan de beurt en dat ophangen ho maar gewoon lekker door blijven bellen.

nou ben ik dan wel een krengetje hihiih hoe druk het ook is wacht ik gewoon tot ze ophangen voor ik wat ga doen dus dan krijg je wel eens de volgende situatie

klant is aan de beurt druk aan de telefoon dus ik wacht rustig af ror ze doorgelopen zijn,
    en dan zeggen ze meestal van u mag beginnen hoor ( met de telefoon aan de oor en al bellend )
    en dan zeg ik meestal van nee hoor ik wacht wel even ik heb alle tijd, vind het wel zo netjes om met me volledige aandacht bij u aanwezig te zijn. en dan krijg je of een reactie van oo en hangen snel op hahahh en over het algemeen krijgen ze dan ook wel commentaar van de klanten achter hun hihiih

16. Maia

Maia Niet meer actief

- als je als volwassene (op mijn werk) je kind ergens op laat klimmen waarvan het 1. niet de bedoeling dat daarop geklommen wordt en 2. er een expositie (schilderijen) boven hangt en het zeker niet de bedoeling is dat mensen daaraan gaan zitten of in het ergste geval: het naar beneden valt

en dan ook nog beledigd bent als ik er wat van zeg..

die volwassenen van tegenwoordig :(

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mee eens!

18. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Oeps nog eentje waar ik mezelf schuldig aan maak :)
    Ga er toch maar eens beter op letten.

19. clauzoe

clauzoe Actief lid

Oct 10, 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oorspronkelijk geplaatst door MichMar [​IMG]
    Hoe moeilijke is het om een stokje achter je boodschappen te leggen?!

voor sommige mensen heel moeilijk sommige denken echt dat er speciale regels voor zijn.
    bij ons op het werk hebben we ook daardoor regelmatig last van "onzichtbare beurtbalkjes" met gevolg dat je niet doorheb welke boodschappen van wie zijn en je dus doorgaat en dan heb je het ook nog gedaan want dat moest ik weten.

grrr doe dan niet zo eigenwijs en leg een balkje neer

20. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Haha die is goed.

Heb zelf ooit in een schoenenwinkel gewerkt.
    Daar had je voorraad boven op de schappen staan met bordjes "svp niet aan komen".
    Nu kwam er een vrouw met haar kindje trekt al die vrouw schoenen van boven eraf.
    Dus vroeg ik aan dei vrouw of ik haar kon helpen.
    Vrouw " nee ben alleen maar aan het kijken"
    Ik wijs na het bordje en vermeld dat dat niet de bedoeling is.
    Zegt die vrouw tegen haar dochtertje "kom maar we gaan we mogen hier niks" ;)
    Later had die vrouw tegen een collega gezegd dat ik haar dochtertje afsnauwde :x

Share This Page