Handel in poedermelk voor baby's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nora1983, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik wist vd handel in poedermelk voor baby's, maar dacht dat het meer in de grote steden voor kwam. Niet dus. Vanochtend trof ik bij onze buurtsuper(in piepklein dorpje) 2 buitenlandse mannen(duidelijk géén chinezen!) die ieder bij een kassa gingen staan en in gebrekkig Nederlands om melkpoeder vroegen. De kassa-dames trapten er niet in en de mannen kregen maar 1 pak mee(weigeren mag natuurlijk ook niet). De mannen hadden nogal haast en waren zwaar geirriteerd. Ze moesten natuurlijk snel door naar een andere supermarkt!
    Nou heb ik op dit moment geen melkpoeder nodig, maar wat kan ik me hier kwaad om maken zeg! Gelukkig hebben ze bij onze buurtsuper de pakken poedermelk achter de kassa staan(ze hebben er blijkbaar al langer last van). Ook krijgen de mensen hier uit het dorp die ze kennen gelukkig wel 2 pakken per klant mee.

Helaas hoorde ik voor een week of 2 terug hele andere verhalen op de radio; bij een Jumbo-supermarkt moest je eerst 10 euro besteden aan boodschappen en je vervolgens "melden" bij de klantenservice om vervolgens daar(voor nog eens dikke 10 euro) een pak poedermelk voor je kind te kunnen kopen!:x Het is toch te belachelijk voor woorden?!:x

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier in de stad is er een AH waar je alleen een pak mee krijgt, als je je baby meeneemt. Het is echt te bizar voor woorden.

En dat van die 10 euro snap ik wel. Weet je, ze proberen alleen maar die handelaren het zo moeilijk mogelijk te maken. Helaas wordt het daardoor voor de mensen die echt melk nodig hebben ook moeilijker.

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL

:( Hoe willen ze dan bewijzen dat het jouw kind is? DNA-onderzoek bij de service-balie? Echt bizar ja!
    Eigenlijk zou je via de gemeente of CB een formulier/bewijspasje moeten krijgen zodat je die kan laten zien. Ook belachelijk natuurlijk, maarja....

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Volgens mij is t alleen bij Nutrilon. De andere merken hebben er niet zo'n last van. En na dat schandaal vertrouwen de Chinezen het natuurlijk niet meer dus is er goed geld mee te verdienen. Ik snap wel dat er dan in gehandeld wordt :)

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja, het is voornamelijk Nutrilon, maar volgens mij worden er bij de drogisterijen ook andere merken ingeslagen. Anyway, ik kan me ook wel indenken dat na zo'n schandaal de chinezen onze melkpoeder willen hebben(desondanks vind ik het nog aso!), maar die mannen die ik zag, waren duidelijk géén chinezen, ik denk dat er meer buitenlanders gouden handel zien in dit product....

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ja, nu drinkt dochter geen melk meer, maar tot een paar maanden geleden zat ik ook met het probleem. Het was ook altijd op en ik moest soms wel 4 winkels af voor ik een pak melk had.

7. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik kom dit ook vaak tegen in supermarkten.
    Ons kind heeft waarschijnlijk een koemelkallergie dus wij krijgen/kopen de voeding bij de apotheek momenteel dus gelukkig heb ik geen last van dat de voeding niet op voorraad is. Natuurlijk zijn wij er niet blij mee dat onze zoon een koemelkallergie heeft. maar dat wij het via de apotheek kunnen kopen vind ik wel handig. Je hoeft dan nooit mis te grijpen gelukkig.

Ik vind het echt belachelijk dat bovenstaande maatregelen schijnbaar zo noodzakelijk zijn.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier bij de supermarkt krijg je alleen mee als je kan aantonen dat jij de vader of moeder bent. Hoe belachelijk hoe wil je dat gaan bewijzen? Elke keer de geboorteakte meenemen ofzo?.

Ik ga daarom ook voor Hero. Kan ik ook gewoon bij de kruidvat enz halen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, 'buitenlandse mannen' kunnen ook babietjes thuis hebben...;)

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Het zou voor mij een reden zijn om geen Nutrilon te halen.

Vraag mij af hoe de buitenlanders onder ons dit dan doen. Zij die hier net wonen, nog geen Nederlands of weinig Nederlands spreken en toch een baby moeten voeden. Je zal maar een Chinees zijn, of Pools.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Belachelijk he..

Maar waarom produceerd Nutrilon niet gewoon meer poeder voor verkoop in China? Business voor Nutrilon zou je denken

12. Manque

Manque Niet meer actief

Wat let je om over te stappen op een ander merk? Ik ben toentertijd overgestapt van Nutrilon naar Hero en dat was geen probleem.

13. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Nou je herkent ze wel hoor!!
    Hier meestal een vrouw met alleen babymelk met precies een briefje van 10, een paar mensen later staat weer een vrouw met 1 pak.

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het overdreven om hier boos om te zijn!

Iedereen kan gewoon een ander merk halen, keuze genoeg.
    Wees blij dat wij in Nederland niet zulke schandalen hebben.

En inderdaad, genoeg "buitenlandse" papa's die ook eten moeten kopen.

Het ergste vind ik dit voor de moeders met een aziatisch uiterlijk. Zij kunnen hier niks aan doen, maar worden wel lelijk aangekeken.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vind het nogal een vooroordeel en erg veroordelend geschreven. 2 buitenlandse mannen, duidelijk snel door naar een andere supermarkt...

Wie weet hebben ze wel een hongerige baby die krijsend thuis op een flesje zit te wachten? Weet jij veel, ze spreken misschien geen of slecht Nederlands en konden zich niet goed uitdrukken wat ze wilde en werden daardoor geïrriteerd?
    Je weet niet hoe de vork in de steel zit.

Ik weet dat het nu HEEL veel gebeurd, maar dit geval kan anders zijn. I'm just saying, maar misschien ben ik goed gelovig ;)

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

En dan nog, 'schandaal'. Wat zou jij doen als jij mama in China was, en je weet dat de poedermelk vervuild wordt? Dan zou je toch ook alles doen om aan veilige melk te komen?

Wees blij dat je hier in NL de keuze hebt uit een hele rits merken poedermelk die allemaal prima van kwaliteit zijn.

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind gewoon een pak kopen niet zo'n ramp, het 'dealen' natuurlijk wel (maar daar heb ik persoonlijk geen last van, als je afhankelijk bent van Nutrilon is dat anders). Maar er zijn ook mensen die het stelen en caissières bedreigen etc. Dat gaat echt te ver.
    Hier bij Kruidvat hebben ze nu met stift op de verpakking getekend, merk doorgekrast, kruis erover etc, schijnt dat dat werkt; handelaren willen 'cleane' pakken.

Omgekeerd; als ik in China voeding nodig had en kon kiezen uit goedkope voeding waar schandaal na schandaal mee is geweest, of dure illegale voeding uit NL die zeker van goede kwaliteit is... dan wist ik het wel hoor!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zeg dat maar niet te hard. Tijdje terug was er een paar weken geen nutrilon pepti 2 verkrijgbaar. Hebben 30 km verderop een pak kunnen bemachtigen. Pepti 1 was toen opeens ook uitverkocht, nutrilon zelf leverde niet, groothandels niet.. friso pep nergens te krijgen.. dan zit je wel met je handen in het haar.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Inderdaad.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En dit is al jaren bezig, nu is het opeens oh my god, mijn buurtsuper is ook getroffen door criminele praktijken hahaha. Dramaaa

Deel Deze Pagina