Man regelmatig in bad met zoontje, warmte schadelijk?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Rubi, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een rare vraag maar ik lees overal dat een warm bad slecht is voor het sperma van de man. Mijn man gaat eigenlijk het liefst in de douche, maar tegenwoordig baddert hij altijd samen met ons zoontje. Zal denk ik een kwartier of minder zijn, en het water is dan natuurlijk ook niet heel erg heet. Gewoon wat de babythermometer aangeeft als geschikte temperatuur en heel soms een graadje warmer. Weet hier iemand in hoeverre dat schadelijk is voor zijn zaad nu we opnieuw zwanger willen worden?

2. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik heb dit gevonden op internet:

Een heet bad nemen is slecht voor je zaad
    De productie van sperma is wel gevoelig voor te hoge temperaturen. Sperma wordt echter in geweldige hoeveelheden aangemaakt. Een half uurtje in een heet bad zou dus ongeveer twee miljoen zaadcellen kosten, maar aangezien er bij een zaadlozing zo’n honderd miljoen zaadcellen vrijkomen maken die 2 miljoen weinig verschil.

Als je man een warm bad neemt dan zie ik daar niet zoveel kwaad in. Maak je geen zorgen.

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Een kwartier of minder maakt denk ik niet zo heel veel uit, maar langer zou ik me niet echt gerust bij voelen. Hier kregen we het advies van het ZH om niet ineen warm bad te gaan.

4. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okay, ik lees zoveel verschillende dingen op internet, dat ik er onzeker van word haha. Mjah een bad met mijn zoontje samen is natuurlijk ook niet extreem heet, scheelt misschien ook weer.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan alleen kwaad als je op regelmatige basis elke keer heel lang in een heel heet bad gaat zitten. Zo nu en dan een kwartiertje in water van hooguit 38 graden kan heus geen kwaad. Dus je geen zorgen maken!

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Volgens mij kan deze temperatuur niet zo veel kwaad, met een kind zit hij niet in een heet bad.. Maar (lang) baden in heet water is niet bevorderlijk. Zoiezo is te warm worden bij de man niet bevorderlijk, zittend werk bijvoorbeeld is ook niet gunstig, laptop op schoot ook niet enz

Ik moet mijn man ook steeds weer eraan herinneren dat ie niet te heet moet baden, zijn zaad is/was (althans wat we weten van 4 jaar geleden) niet zo denderend, weten niet hoe het nu is. Hopen wel op een 2e, maar nog niet aan het dokteren.. We hopen op n betere zaadkwaliteit, man was toen chauffeur en inmiddels al een paar jaar niet meer en loopt/staat nu voornamelijk hele dagen, dus daar kan het bij ons niet meer aan liggen ;)

Enne succes ermee, hopelijk ben je snel zwanger!!

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als het water 37 graden is, dan is dat lichaamstemperatuur dus maakt niet uit.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bbbbbrrrrr... dat is niet lekker warm badderen!

Mijn tip aan TS: niet googlen! Er staat veel onzin op Internet en van de dingen die wel jout snijden mist vaal toelichting of context. Regelmatig baden in zeer heet water kan mogelijk schadelijk zijn.

9. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de reacties, ik Google idd te veel misschien. En wat jorietje ook al zegt, er zijn zoveel dingen niet goed, mijn man heeft ook zittend werk bv, en dat was bij de vorige zwangerschap ook geen probleem. :)

Moet misschien maar proberen me niet te druk te maken voorlopig. Vind het ook sneu om mijn man en zoontje straks hun bad te moeten ontzeggen terwijl ze dat beide zo leuk vinden.

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lekker zo laten en je mannen laten genieten!! Is ook heel belangrijk hoor ;)

Share This Page