Man rekening houden met alcohol nuttigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerstebeeb, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn man heeft er ook rekening mee gehouden, dacht vanf 36 of 37 weken.
    Wel hadden we een feestje met 39,3 dgn en twijfelde hij nog of hij met de fiets of auto zou gaan.(ik ging uiteindelijk niet mee omdat ik zo moe was die dag) Maar omdat ik al zover was, toch maar met de auto gegaan, zodat hij zoiezo niet kon drinken.
    En wie kondigde zich in die nacht aan??! Juist, zo blij dat hij met de auto was gegaan, alleen beetje weinig slaap, haha.. Hij was net 2uurtjes thuis en daar begon de weeenstorm!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier dronk mijn man ook maar max. 2 biertjes na de 36ste week.
    En hij lust 'm ook wel heel graag.
    2 biertjes vind ik niet erg, 8 zou ik niet zo leuk vinden ( om het maar even aardig te zeggen ).
    Bierwalm met puffen, puffen doet hij niet aan. Hij hield mijn hand vast, was meer dan genoeg.
    Als zat hij er trouwens helemaal niet bij, dan had ik hem niet eens gemist hahaha. Ik was zou met mezelf en mijn lichaam bezig.
    Maar goed, offtopic.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier wordt er nu al rekening mee gehouden. In de zin van, een biertje oke, maar wel zodat hij nog kan rijden dus hooguit 2-3.

Ik vind 8 idd ook wel wat veel, wat dan ben je niet meeer in staat om te rijden en dat vindt ik bij 38 weken geen fijn idee.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier beide keren de afspraak gemaakt dat mijn man niet meer zou drinken vanaf 37 weken. Beide keren dik overtijd gelopen ;), dus dat duurde ruim een maand.

Je moet er toch niet aan denken dat het eerste wat je kindje ruikt van je man zijn alcoholkegel is!

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    misschien heeft je man wel even behoefte om zich een stuk in zijn kraag te drinken. voor hem is het ook spannend wat er staat te gebeuren en geloof mij nou maar dat mocht het vanacht gebeuren dan kan hij echt wel naar het ziekenhuis rijden want dan staat hij stijf van de adrenaline.
    tuurlijk ik begrijp het wel voor jouw,jij maakt je zorgen maar een man blijft een man en die moeten soms even losgaan in dingen die wij nou eenmaal kunnen begrijpen;)

Ik zou hem gewoon zn roes uit laten slapen,niet meer zo zeuren en morgen weer gewoon wachten op de grote dag!:)

6. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL

Haha ja ik denk ook dat het wat spanning van hem is en daarom na het werk nog wat biertjes pakt met collega 's.hij heeft me nu beloofd dat dit de laatste vrijdag was en nu niet meer dan twee gaat drinken.;)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man drinkt sowieso bijna nooit, alleen een keer op een verjaardag ofzo.
    En dan houd hij het vaak bij 1 of 2 drankjes.
    Toen ik bijna uitgerekend was heeft hij helemaal niet meer gedronken.

8. Rono

Rono Niet meer actief

Hier drinkt vriendlief niet meer na de 35e week. Dit hebben we zo afgesproken, moet er niet aan denken dat ie met een bierlucht naast me zit. Gatverdegatver...

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn vriend drinkt nooit als hij moet rijden en zeker op het eind van de zwangerschap dronk hij nooit en ging ook niet savonds laat nog naar vrienden of iets dergelijks maar bleef in de buurt en het liefst thuis. de 1e is geboren met 38wk en de 2e wilde al komen met 32wk maar door bedrust etc toch blijven zitten. papa moest toen voor de oudste zorgen en kon zowiezo niet drinken

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn vriend drinkt ook practisch nooit! We willen nog wel eens een wijntje nemen met lekker weer, maar dat gaat nu ook niet meer op!
    Omdat ik zwanger ben, vind mn vriend het niet leuk om alleen te drinken haha! Maar van mij mag ie gerust wat drinken tot week 36 ofzo... Daarna moet het maar klaar zijn! :D

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zou het fijn vinden als man niet meer zou drinken als ik zo rond 37 weken zou zijn! Maar hij is in deze 10 jaar dat we bij elkaar zijn nog nooit in zijn eentje dronken thuis gekomen. En mijn man zou ook nooit zo laat in de zwangerschap zoveel gaan drinken dat hij niet meer kan rijden. Dat betekend voor ons dus, dat hij niks meer drinkt. Bij ons is het altijd zo dat degene die moet rijden, geen druppel alcohol drinkt!

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Om je man een zak te noemen zoals sommige meiden zeggen gaat toch wel erg ver hoor.
    Je man is en blijft een man en die maken vooral af en toe fouten als het alcohol betreft ;)
    Zeg gewoon dat je het niet leuk vind en dat je het geen prettige gedachte vind dat hij drinkt nu je al zover bent.
    Schelden lost niks op want dan wordt je man ook kwaad en maak je het nog erger.
    Relax meid...

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn man drinken zowiezo al niet meer dan 1 a 2 biertjes, maar tegen het eidn durft hij helemaal niet meer te drinken hoor!

ken een verhaal van een kennis wiens man met 36 weken voor de laatste keer ging stappen en m dus flink had hangen toen hij snachts thuiskwam. Een kwartier latr begonnen bij haar de weeen en ze moesten door de vk naar het ziekenhuis worden gereden! een uur later was de kleine er, spijt dat hij had! hij heeft er zo weinig van meegekregen....

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik zou het zelfs niet zwanger niet leuk vinden als hij met 8 biertjes op thuiskomt (tenzij hij een feest heeft waar ik vanaf weet en hij heeft gezorgt dat hij thuisgebracht wordt of dat wij hem ophalen)

Maar goed hier dus af en toe een biertje en tijdens de laatste weken van de zwangerschap helemaal niet. (en vooral bij de eerste duurde dat lang want die is pas met 43 weken geboren :D)

15. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mijn vriend heeft zo goed als niet gedronken alleen op zijn verjaardag en met oud en nieuw hebben we kinde champagne op:p ik vond ik zwanger jij mee zwangere;)

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Vanaf 37 weken vond ik dat hij niet te veel mocht drinken.
    Met 40 weken hebben we nog een gezellig avondje gehad met vrienden, en toen wastie behoorlijk aangeschoten. Maar dat vond ik niet erg. Alhoewel, als ik terug denk, denk ik: Voor t zelfde geld waren die nacht mn weeen begonnen!
    Maargoed, dat heeft nog 2 weken geduurd daarna dus dat scheeld.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat het nu goed afgesproken is ts :) !

Hier werd na 34 weken al niet meer gedronken dan waarmee hij nog mocht rijden. Maar m'n man is sowieso geen grote drinker, dus dat is geen echt vergelijk denk ik.

18. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier was toen ik 39 weken zwanger was een feest van een collega van mn vriend, waar hij dus heenging en had gezegd ik kom rond middernacht thuis.. maak het niet laat ik had al weken voorweeen en vond t ook gewoon niet prettig alleen te zijn meer..
    toen hij om 1u nog niet thuis was belde ik was ie straalbezopen dus kregen we ruzie over de telefoon een heeft ie hem UITGEZET !! nou bozer kun je me niet maken...
    om half 4 kwam die aankakken thuis... helemaal lazerus ...
    hij vond dat als het zou beginne ik wel even gewoon naar t werk zelf kon bellen ik wist immers waar hij was..
    maar hij begreep niet dat ik met een bevalling echt geen trek had in zon idiote zatte man aan mn zijde...
    nou moet ik ook wel zeggen dat de relatie erg onder druk stond die periode we hadden geregeld ruzie (ook door mij omdat ik het aardig zat was had veel pijn in mn rug en bekken)
    en ik denk zelf niet dat hij dat nog een keer zo zou doen want inmiddels praten we veel beter en gaat het communiceren dus meestal gewoon zoals het hoort door een normaal gesprek ipv net als toen bekvechtend ;)
    maar ikmoet er niet aan denken hoe het was gelopen als de bevalling die nacht begonnen was pfff
    nou was het wel zo dat hij zelf nie thoefde te rijden want mn beste vriendin zou meegaan en die had een auto dus dat was niet aan de orde maar natuurlijk wel dat je zo iemand niet naast je wil omdat je je doodergert.. nog niet te spreken over de lekkere walm die erom heen hangt op zon moment ;)

ik vind het dus niet kunnen... helaas dus wel ervaring mee dat er geen rekening mee gehouden werd ;)

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf de 37 weken denk ik geen alcohol meer gedronken door manlief. Zelfs mn broer (!) die randje-alcoholist is dronk toen overdag niets zodat hij me eventueel overdag naar 't ziekenhuis kon brengen. Vond ik erg lief.

20. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn vriend drinkt bijna nooit... en ik zou het erg prettig vinden als hij na 38 weken niet meer dan 1 biertje zou willen drinken ...

vooral ook omdat hij bijna niet drinkt, en dat 1e of 2e biertje hoeft maar net slecht te vallen..

maar ook om de stank.. ik wil echt geen vent bij me hebben in de verloskamer die naar bier (of andere drank) stinkt..
    Daar moet je toch rekening mee houden op zo'n moment.
    en dat de eerste geur, wat de pasgeboren baby van de vader ruikt geen alcohol is. ! .

Deel Deze Pagina