Man rekening houden met alcohol nuttigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerstebeeb, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Los van het feit dat het idd wel handig is om nuchter te blijven op een moment dat je onverwacht zou moeten rijden, zo op het einde van de zwangerschap, vind ik 8 biertjes echt heel erg veel en niet erg passend bij het feit dat iemand vader wordt en verantwoordelijkheid over een kind gaat dragen.
    Recreatief drinken is prima, maar 8 biertjes op een avond is echt niet recreatief meer hoor....

Mijn man heeft er niet echt heel bewust rekening mee gehouden, maar die heeft dan ook geen rijbewijs, (dus de VK zou ons gebracht hebben als het toch nodig was om naar het ziekenhuis te gaan tijdens de bevalling) en hij drinkt sowieso nooit meer dan 2 glazen op een avond.
    Hij is nu wel bezig met zijn rijbewijs en mochten we bij een tweede bevalling naar het ziekenhuis moeten, dan zou hij daar zeker rekening mee houden met zijn drinkgedrag, (gewoon niet, zolang er de kans bestaat dat een bevalling elk moment kan beginnen).

2. raspberry

WWAAAATTTT? Hij zou dan gewoon kunnen rijden? Nou echt niet hoor! Die adrenaline gaat echt niet ineens het effect dat alcohol op je heeft volledig teniet doen.
    Dus nee, hij mag ook dan zeker niet rijden! Sterker nog, ik denk dat als hij met 8 bier op en een puffende vrouw door de politie aangehouden wordt, die hem volstrekt ontoerekeningsvatbaar verklaren: met een dronken lijf ga je zeer zeker niet je bevallende vrouw en je kwetsbare kleintje zelf rijden!

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Mmm, vriend hier had toch een klein katertje toen ik moest bevallen (en vooral slaapgebrek). Had een 2-daags bedrijfsfeest met het werk 100 km verderop.
    Aangezien ik nog steeds geen voortekenen had (was 39+2), had hij m'n "zegen" om er dit feestje nog eens goed in te vliegen. Strontlazarus zodat hij niet meer op z'n benen zou staan, zou niet geapprecieerd geweest zijn, maar dat wist hij net zo goed hoor! Plus nog eens 120 collega's rond hem die constant vroegen of er al nieuws was en hem in het oog hielden... :D
    M'n vriend wilde zelf thuisblijven, maar ik had het stom gevonden dat hij het feest moest missen terwijl er veel kans was dat de bevalling toch nog niet voor dan was... OK, bleek een foute inschatting van mij, maar tja... Kon net zo goed tot 42 weken gelopen hebben.

Wel een paar dingen op voorhand geregeld, nl dat ik het tel nr had van meerdere van zijn collega's (bleek ginds slechte verbinding), er zou een taxi klaarstaan om hem te brengen in geval hij te nerveus zou zijn, m'n buurvrouw was er ook moest het snel gaan...

Uiteindelijk lag hij net 2 uur in bed, toen m'n vliezen braken. Even snel getelefoneerd, hij z'n koffer genomen en is naar huis gekomen.

En zoals mamamadelon zei: op adrenaline is hij toegekomen . Geen sprake meer van vermoeidheid op die moment hoor, al hielp het niet echt dat ik in bad bevallen ben en hij dus de hele tijd boven die hete dampen moest hangen :p. Maar hij is geen seconde van m'n zijde geweken en heeft me prima ondersteund.

Ik verwachtte echt niet van m'n man dat hij z'n leven on hold zou zetten.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Rozemarijke, waarom zou een vader niet 8 biertjes mogen drinken op een avond? Mijn man drinkt wel eens een kratje leeg met een vriend samen. Dan drink ik niks en zorg ik voor Mart, prima toch?
    Kijk, als het elke week zou zijn, dan vind ik het ook een beetje te..maar geen verantwoordelijke vader als je af en toe eens flink bier drinkt? Vind ik niet hoor..

Wel vind ik het niet zo netjes dat de vriend van TS dit zo vlak voor de bevalling doet, dat zou ik ook niet leuk hebben gevonden. Mijn man heeft vanaf week 37 niks gedronken. Uiteindelijk kwam Mart lekker pas met 41+3 haha :D

5. raspberry

Omdat ik dat soort hoeveelheden gewoon gelijk vindt staan aan probleendrinken/alcoholisme. Als je namelijk geen bier zou hebben, maar cola, drink je daarvan voor de gezelligheid ook niet dat soort hoeveelheden op een avond weg, (een half krat is gewoon 4 liter he?) dus daarom van alcoholische dranken zeker niet!
    Ik vind ouderschap zeer sterk verwant aan het maken van verstandige keuzes voor je eigen leven, en 8 biertjes of meer op een avond en dat normaal vinden, vind ik geen verstandige keuze. Ook niet als je partner op dat moment wel nuchter blijft, want het gaat niet alleen om de vraag of er op dat moment iemand is om voor je kind te zorgen, maar gewoon om de vraag of je in staat bent verstandige keuzes over je leven te maken. Als zoveel drinken een standaard is, vraag ik me dat af, (waarmee ik overigens niet bedoel dat je dan helemaal geen verstandige keuzes kunt maken. Alhoewel het drinken van alcohol en de hoeveelheden waarin je dat doet, toch een van de minst moeilijke keuzes zou moeten zijn. Als je dat niet in de hand hebt, vraag ik me af hoe dat in de rest van je leven gaat...)

6. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    ????????
    Jeetje Heeft nogal wat losgemaakt.mijn man is zéker geen alcoholist hoor.drinkt alleen op vrijdag na een hele drukke werkweek.en 8 biertjes is dan toch niet zooooooo veel?en hij heeft belooft om nu vanaf nu niet meer dan 2 te drinken

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind 8 bier dus echt wel heel veel.. maar is denk ik maar net wat je gewend bent. Ik zou het totaal niet op prijs stellen, al helemaal niet wanneer er kinderen in het spel zijn.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man hield daar uit zichzelf al rekening mee en ging ook niet meer uit rond de 35 weken... onze dochters zijn allebei vroeger geboren.. eerste met 36 wkn en onze tweede met 37 wkn.... ik vind dat een man dat zelf ook wel kan bedenken en zn verantwoordelijkheid moet nemen....

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Mijn vriend is met ca 35-36 weken gestopt met alcohol drinken. In plaats daarvan dronk hij alcoholvrij bier. Ik kon zelf nl niet echt meer autorijden de laatste weken en had er ook geen zin in om een vent met een alcohollucht naast me te hebben als ik aan het bevallen ben. Gelukkig vind hij de alcoholvrij bier van Bavaria ook erg lekker.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

8 is wel een beetje veel. 1 biertje is toch ook prima.
    Ik vind 8 sowieso best veel. Als mijn man een keer naar de kroeg gaat (2x per jaar ofzo) is 4 of 5 glazen wel zijn max. Laat staan elke vrijdag :$.
    Ik zou zelf ook max 4 wijntjes drinken ofzo als ik een keer uit ga.
    Maar goed dat moet ie verder natuurlijk zelf weten. Alleen nu is het niet zo handig nee.

11. emje

emje Niet meer actief

mijn vriend heeft vanaf de begin van de zwangerschap niks meer gedronken. komt omdat ik steeds moest overgeven van de lucht. ik kon er niet tegen. vond wel erg lief van hem dat hij daar 9 maanden rekening mee heeft gehouden. hij drinkt nu sinds een week weer in het weekend 2 biertjes per avond.

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou ja als manlief hier l;ekker met vrienden zit of ergens naartoe gaat drinkt ie ook wel wat biertjes en 8 lukt dan echt wel.

vind dat echt niet zoveel hoor . maar sinds hij papa is is hij niet meer echt dronken geweeest. want ik vind dat iedereen ten aller tijden wel representatief bij de dokter moet kunnnen verschijnen als er onverhoopt iets gebeurd. ik drink zelf niet dus ben altijd de bob en er is altijd iemand bij de kids die niet drinkt.

jullie doen net alsof die arme jongen alcoholist is omdat ie 8 biertjes drinkt. jeetje daar vraagt ts toch ook niet om. en trouwens de discussie is eigenlijk al klaar want hij heeft gezegd niet meer als twee biertjes te drinken.

13. Skye

Skye Niet meer actief

8 bier veel??? Vind ik wel meevallen hoor. Het wordt pas wat anders als dit elke dag gedronken wordt. Ik drink ook niet vaak, maar als ik eens een avondje heerlijk los ga, dan drink ik toch ook al snel 8 wijn op! Valt best wel mee vind ik hoor. en om nou gelijk de conclusie eruit te trekken dat je dan maar gelijk alcoholist bent...........ppfff, moet je echt eens een alcoholist in je familie hebben.........dan praat je wel anders!

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    een vriend van mij was alcoholist (is inmiddels overleden) die dronk wel 8 pakken wijn van 5 liter per dag

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mik25 jeetje... 40 liter wijn per dag? volgens mij is zoveel vocht zowieso niet goed voor je...

mijn man zou vanaf 37 weken niet meer dan 2 drankjes drinken maar is met precies 38 weken wel een keer behoorlijk dronken thuis gekomen en toen had hij dus ook ruzie. Mijn man is zowieso enorm irritant als ie dronken is, als ik dan had bevallen had ie lekker thuis mogen blijven.
    Uiteindelijk ben ik met 38+4 bevallen dus hij had mazzel.

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou dit deed ie vast niet elke dag maar zoveel kreeg ie wel weg hoor. dat is een alcoholist. dronk ook niets anders begon met wijn en ging naar bed met wijn. poetste nog net zijn tanden er niet mee. maar hij is er ook aan overleden

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha nou in jouw ogen is mijn man dus zwaar alcoholist... en vele van onze vrienden ook. Allemaal vrij normale mensen trouwens... manlief werkt in de kroeg en drinkt ook wel eens 10 bier op een avond...
    Maar hij drinkt ook wel eens een dag niet. (niet zo heel vaak trouwens 1 of 2 dagen in de week drinkt hij niks en de rest elke dag wel 1 of 2 bier. Geen idee of mijn man het echt moeilijk zou vinden om helemaal te stoppen. Maar wij hebben beide geen behoefte om dat uit te vinden ook. Zie de noodzaak dr ook niet van in.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    heel sneu mik :(

19. tulip

tulip Niet meer actief

het ging ts ook niet om de 8 biertjes op zich, maar op het feit dat hij straks 8 bier achter zn kiezen heeft en zij dan moet bevallen. Nou ik vind het belachelijk dat iemand niet meer in staat is te rijden wanneer zijn vrouw bijna moet bevallen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou om alcoholist te zijn hoef je echt niet constant heel veel te drinken hoor.. ik weet dat uit eigen ervaring.

En wanneer iemand 8 bier op een avond niet veel vind, wat is dan wel veel in jullie ogen?

Deel Deze Pagina