Man rookt en drinkt!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dahlia, Jul 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

Jul 8, 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    ik mag geloof ook erg blij zijn met manlief: op het moment dat we ervoor gingen, hebben we beiden geen druppel alcohol meer gehad (op 1 verjaarsfeestje na), om de kans op een (gezond) kindje zo hoog mogelijk te maken. Roken deden we gelukkig sowieso niet meer.
    Hij nam ook foliumzuur! Schijnt dat dat de kans op afwijkingen voor 20 à 30 % vermindert.

Ik vind het eigenlijk een beetje egoïstisch als je man/vriend het drinken en/of roken niet wil minderen. Als vrouw zul je tijdens de zwangerschap sowieso heel veel moeten laten. En daarbij, als de kleine er straks is, zal je man toch ook in moeten leveren? Als ie nu al niet wat moeite wil doen :x

2. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Het kan inderdaad invloed op het sperma van je man hebben..

Ik vind dat niet alleen de vrouw op bepaalde dingen moet letten tijdens het zwanger worden maar ook de man, zijn sperma is daar tenslotte ook voor nodig, misschien moet je het er is met hem over hebben dat ie wat moet minderen ofzo?

succes!

3. Wendy123

Wendy123 Actief lid

Mar 26, 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    Mijn man rookt ook.
    En vanuit huis uit heeft hij de gewenning om elke dag als hij uit het werk komt een paar flesjes bier te nemen.
    niks ernstigs hoor hij is totaal geen alcoholist, maar daarom was ik wel bang toen we in mmm zaten en hij een semenanalyse moest doen, voor de uitslag.
    maar nee hoor! hij had superzaad!!! meer als gemiddeld, en het was volop levendig en goed! niks mee aan de hand.
    En hij werkte toen zelfs nog in de telefoonmasten bouw, waar hij bijna dagelijks bloot stond aan die zogenaamde stralingen die zo slecht zijn voor zaad ... dus ja zeg het maar.
    Bij ons is dat verhaal niet op gegaan iig.
    Maar ze zeggen het wel, en het kan natuurlijk wel.

Succes!

Kus
    Wendy

4. flower83

flower83 Actief lid

Jul 3, 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    Hallo Allemaal

Ik kan heel veel mensen die zwanger zijn of inmiddels al bevallen zijn!! en die allebei dus zowel de vrouw als de man graag een borrel dronken en ook allebei rookte en allemaal waren ze vrij snel zwanger dus het wil niet altijd wat zeggen!!!!
    p.s. dat is mijn mening.......

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Mijn manneke is dan sterk geminderd (5€ per dag ipv 20€ perdag) met blowen. Maar het is wel zo dat we niet in huis roken. Het is nog maar sinds kort maar hij zij als er een beebie aankomt wil ik toch ook niet dat er in huis word gerookt. Dus staan we lekker achter huis :D .

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

los van of het slechts is voor het sperma, vind ik 4 blikjes of andere eenheden bier per dag echt teveel. zeker als hij het niet laat als je zwanger wilt worden...dat kán toch duiden op een probleem.

7. Wendy123

Wendy123 Actief lid

Mar 26, 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    als het geen probleem is voor beide partijen dan is er toch niks aan de hand?
    pas als het een probleem is voor de vrouw of het wordt echt een alcoholprobleem voor de man dan bijv, dan zou ik zeggen ja het is te veel.
    en als je zwanger wilt worden ... tja het kan slecht zijn voor het zaad, maar niks is nog bewezen tot dat de man dan een zaadonderzoek heeft gehad en idd ook daadwerkelijk slecht zaad heeft.
    dan wordt er namelijk ook wel gekeken naar de leefstijl en daar moet de man zich dan maar aan aan passen.
    maar ik zou zeggen zolang er nog geen problemen zijn dan zou ik me er niet zo druk om maken.

8. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

Jul 8, 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Het hóeft natuurlijk niet slecht te zijn voor sperma van een individuele man, het roken en drinken. Iedere persoon is toch verschillend. maar er is genoeg onderzoek geweest, waaruit duidelijk blijkt dat roken en regelmatig alcohol drinken de kwaliteit van het sperma verslechtert.
    Dat er wat kerels zijn die ongezond leven én toch top-sperma hebben is dan eerder uitzondering dan regel. Zo hoor je soms ook mensen zeggen 'mijn oma is 94 jaar geworden en heeft haar hele leven gerookt'.. terwijl we allemaal weten dat statistieken anders vertellen.

Dus op de vraag "Is het waar dat zijn sperma daarvan achteruit gaat?" moet het antwoord toch ja zijn, als je de onderzoeken bekijkt. En natuurlijk kan het zijn dat jouw mannetje ondanks zijn gedrag toch goed sperma heeft. Maar de kans is groter dat als hij minder zou drinken en roken, gezonder sperma zou hebben. Lees anders dit eens: (Jellinek - Alcohol en drugs - Voorlichting over Alcohol)

Het drinken van een of meer glazen alcohol per dag kan zowel bij de man als bij de vrouw
    de vruchtbaarheid verminderen. Vrouwen die 0,2 tot 1 glas drinken hebben 40% minder kans om binnen 6 maanden zwanger te worden, in vergelijking tot vrouwen die niet drinken.

Verder vergroot alcoholgebruik in de weken rondom de bevruchting het risico van miskramen en foetale sterfte. Hoe meer door beide partners gedronken wordt, hoe groter het risico.
    Als een vrouw zwanger wil worden en geen risico wil lopen is het voor de vrouw maar ook voor de man de veiligste keuze om te stoppen met drinken. Op het moment dat de zwangerschap is vastgesteld kan de man weer drinken.

Daarnaast spelen andere dingen natuurlijk ook een rol: jouw leeftijd bijvoorbeeld. En uiteindelijk is het ook een kwestie van geluk hebben. Maar als jullie al een tijdje bezig zijn, en het lukt niet, is het misschien een idee om het er nog eens goed over te hebben, zodat julle je kansen kunnen vergroten? Goed, I rest my case, en ik hoop dat jullie er uit gaan komen en er straks een mooi kindje komt :)

9. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    mijn man die rookt (ongeveer 2 pakjes zware van nelle p.w.) en drinkt zo nu en dan zo ie zo weekends en door de week soms ook 's avonds.
    heb hier geen problemen mee, soms als hij elke avond drinkt dat zeg ik dit tegen hem en dan minderd hij weer want het hoeft geen gewoonte te worden vind ik.
    zelf ben ik nu bijna 23 weekjes van het roken af was toen 6 weekjes zwanger

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man laat ik altijd buiten roken, want ik wil sowieso niet dat er gerookt word binnen. Dat vind ik gigantisch smerig. En ook in baby's buurt word er niet gerookt. Daar zorg ik ook nog wel voor als die er eenmaal is. Als ouder moet je het goede voorbeeld geven vind ik. Maar hij roept al steeds dat als er een kind is, hij dan stopt met roken. Maar dan zeg ik al tegen hem: je kunt beter voor die tijd stoppen. Eerder leek het hem niet zoveel te interesseren maar hij las laatst over mijn schouder mee toen ik reacties aan het lezen was in dit topic en we hebben het erover gehad en hij wil in ieder geval tijdens de vruchtbare dagen van mij het drankgebruik en roken minderen om een baby te verwekken, hopelijk.....
    Maar maakt dat uit? Als hij zeg maar een paar dagen voor mijn vruchtbare dagen zou stoppen met roken en drinken, maakt dat dan uit voor zijn sperma-kwaliteit of moet hij helemaal stoppen met roken en drinken wil de kwaliteit beter worden? Heeft iemand antwoord?

11. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    mijn man lust ook een biertje als hij van werk komt hij drinkt dan meestal 1 max 2 biertjes per dag maar hij rookt gelukkig niet.

ik geef hem wel nu foliumzuur :D ik heb gehoord dat dat ook goed is voor de sperma?????

ik weet niet of dat echt zo is hoor.

12. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    Het is algemeen bewezen dat vanaf 2 glazen alcohol per dag de kwaliteit van het sperma achteruit gaat. Heeft ook mijn gyneacoloog verteld. Drink je door de weeks niks, maar in het weekend je elke keer lam, dan is dat ook niet goed. Je zal altijd wel uitzonderingen hebben, of het omgekeerde. Mijn vriend heeft nooit gerookt en nooit veel gedronken en heeft ook geen goed zaad, dus pech kan je altijd hebben. Maar waarom het risico nemen als je het zelf in de hand kan houden?

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Heb het al eerder gezegd, maar..........

mijn exman dronk en rookte niet, pas in ronde 11 was ik zwanger, wel een gezond kind.
    Mijn vriend nu rookt zware shag en veel en drinkt in de weekenden, ronde 1 al meteen zwanger én weer een gezond kind........
    8)

14. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    gelukkig maar mama kitty!

uiteindelijk reageerd elk lichaam anders is mijn idee

15. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    idd!mijn vriend rookt n pakje per dag/anderhalve dag en drinkt zo af en toe een biertje,niet structureel, en ben wel 2x meteen 1ste ronde zwanger geraakt. Het KAN het zaad verslechteren,blijkbaar toch niet altijd....

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Toen wij zwanger wilden worden, rookte mijn vriend ook nog (en hij drinkt nog steeds regelmatig), en ik was binnen een half jaar zwanger...

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wow, elke dag wel 4 flesjes/glazen! Dat wil zeggen dat ie elke dag een liter drank weg werkt..... dat vind ik al veel voor iemand die geen kinderen wil verwekken. (maar wij zijn misschien wel watjes hihi).

Maar ik heb dan ook het geluk dat mijn man niet drinkt.
    Hij heeft ook foliumzuur geslikt en de laptop ergens anders op gelegd dan op schoot.... Als ie echt enthousiast is over kinderen krijgen zal ie toch wel bijtrekken?

Alleen weinig/niet drinken tijdens jouw vruchtbare dagen heeft eigenlijk geen zin, aangezien sperma er een paar maanden over doet om te rijpen.

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik vind 4 per dag ook veel hoor. Niet om te oordelen, want ieder moet dat voor zich weten. Mijn mannetje drinkt gelukkig nooit doordeweeks, af en toe een paar biertjes op een verjaardag en ja hij zakt weleens een avondje door maar dat gebeurd sporadisch. Ook zijn wij allebei gestopt met roken. Mijn mannetje heeft desondanks toch nog steeds slechte zwemmers dus het zegt niet altijd iets.

Natuurlijk is het wel gezonder om te stoppen of in ieder geval minderen. En dan niet alleen rond de vruchtbare dagen.

19. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Het is wel zo eerlijk als je partner meerdere steentjes bijdraagt en niet alleen die "5min";)

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik geloof dat ik die niet begrijp, leg eens uit? :(:( :D

Elke avond zeg ik tegen hem dat ie wel genoeg biertjes heeft gehad. (Maar dan is het eigenlijk al 'te laat' want dan heeft ie er vaak al wel 3 op). Hij is snotverkouden op dit moment en rookt naar mijn idee wel wat minder.
    Maar hij word er ook niet agressief van hoor ofzo als hij drinkt. Ik erger me er alleen ontzettend aan. Niet alleen om het zwanger worden, maar anders ook. Het is hartstikke duur en hij kan ook best bijv. cola drinken

Gelukkig zijn er zo te lezen ook vrouwen die wel goed zwanger raken. Ik hoop dat dat bij ons ook goed lukt. Ik ben bang dat ik mijn man niet kan veranderen... Of we moeten een keer naar de huisarts en hopen dat die een keer tot mijn man doordringt.

Ik vind het ook een beetje egoistisch van mijn man hoor, maar daar hebben we het al heel vaak over samen, maar het lijkt hem niet te interesseren.

Lastig om je man van zijn gewoontes te doen veranderen...

Share This Page